خبرگزاری کار ایران

در حضور رئیس فدراسیون بیماران خاص،

رئیس هیأت بیماران‌خاص و پیوند اعضاء خراسان‌رضوی انتخاب شد

کد خبر : ۲۳۹۸۶۸

با برگزاری مجمع هیأت بیماران خاص و پیوند اعضای استان خراسان رضوی، افشار به مدت ۴ سال به ریاست این هیأت انتخاب شد.

با برگزاری مجمع هیأت بیماران خاص و پیوند اعضای استان خراسان رضوی، افشار به مدت ۴ سال به ریاست این هیأت انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، ظهر امروز اولین مجمع هیأت‌بیماران‌خاص و پیوند اعضاء استان در اداره‌کل برگزار شد و در حالیکه ۲ نفر از کاندیداهای ریاست هیأت از حضور در انتخاب رئیس انصراف داده بودند، اسدا… افشار با کسب تمام آرا به سمت رئیس هیأت انتخاب شد.

سید باقر فاطمی‌نسب، رئیس فدراسیون بیماران‌خاص و پیوند اعضای کشور در این جلسه با تقدیر از اداره کل ورزش و جوانان استان جهت زمینه‌سازی برگزاری مجمع این فدراسیون را بیمه شده حضرت ابوالفضل‌العباس دانست و گفت: به فضای مجامع و هیأت ها علاقه خاص قائلم و همیشه شخصا در مجمع ها حاضر می‌شوم، چراکه مجامع اتاق فکر و سیاستگزاری هیأت هستند و کاربرد آن تنها برای انتخاب رئیس نیست.

وی از اعضای هیأت استان خراسان رضوی خواست در بازه های کوتاه مدت گردهم جمع شوند و علاوه بر ارائه مشاوره به مسوولین هیأت و بررسی نقاط ضعف و قوت به راهکار و پیشنهاد جهت بهبود روند فعالیت ها مبادرت ورزند.

فاطمی نسب فعالیت ورزشکاران زیر مجموعه این فدراسیون را در ۵ شاخه اصلی مورد اشاره قرار داد و گفت: تمام عملکرد و جهت گیری فدراسیون درمان محور است و تاکید بر ورزش بیماران‌خاص و پیوند اعضا در درجه‌اول با هدف بهبود وضعیت سلامتی این عزیزان صورت می‌گیرد، لذا بر تمام هیأت‌ها واجب است در جهت جذب حداکثری بیماران به ورزش‌های عمومی، ورزش‌های هوازی و جشنواره‌های ورزشی تلاش و برنامه‌ریزی کنند. در حال حاضر هزار و ۹۰۰ نفر در استان خراسان‌رضوی در صف دریافت عضو هستند و به محض انجام پیوند و برگشت به زندگی هیأت استان در قبال آنها مسئول است تا عضو پیوندی در بدن آنها باقی مانده و به بیماری های جانبی دچار نشوند.

رئیس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا با تأکید بر نقش ورزشکاران در فرهنگ‌سازی کمک و حمایت از بیماران خاص گفت: شایسته است فضیلت‌های پربرکت از جمله اهدای عضو متوفیان و اهدای‌خون از طریق فضاهای ورزشی تبلیغ شود. چراکه تبلیغ در فضاهای ورزشی بسیار تأثیرگذار است و از طرفی اهدای‌خون افراد سالم می‌تواند راه‌گشای درمان بیماران تالاسمی باشند و یا اهدای اعضای یک‌فوت شده می‌تواند جان ۷ نفر را نجات دهد. لذا لازم است از هر کانالی سایتehda. ir به عموم مردم معرفی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی نیز در این جلسه با تبریک ایام هفته‌وحدت و ولادت پیامبر اسلام(ص) گفت: حوزه تحت پوشش فدراسیون بیماران‌خاص و پیوند اعضا حوزه بسیار گسترده و پرکاری است و از زمانی‌که این فدراسیون از ورزش ناشنوایان جدا شده اتفاقات مثبتی را شاهد بوده‌ایم که امیدواریم این جریانات پایدار و در مسیر صلاح باشد.

کوروش صبوریان خاطر نشان کرد: در مدت فعالیت هیأت بیماران‌خاص و پیوند اعضا استان تمام تلاش خود را جهت حمایت و کمک به بیماران و ورزشکاران هیأت معطوف کرده‌ایم، اما بضاعت ما در همین حد است و برای رشد کیفی این هیأت لازم است فدراسیون نظر خاصی به استان داشته باشد.

افشار، رئیس جدید هیأت بیماران‌خاص و پیوند اعضا استان که با انصراف ۲ کاندیدای دیگر به نفع وی موفق به کمک حداکثر آرای ماخوذه شد اصلی‌ترین برنامه‌های خود را در ۳ شاخه شناسایی، تشکیل پرونده و طراحی استایل ورزشی بیماران، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی تشریح کرد و گفت: تفاوت ورزشکاران پیوند عضو و بیمار خاص با سایر ورزشکاران در نحوه تمرینات و مراقبت‌های خاص است، لذا قبل از اقدام به ورزش لازم است سبک‌خاص تمرین و ورزش هر ورزشکار طراحی‌شده و فعالیت وی تحت نظارت قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز