خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر:

مسابقات کره جنوبی شروع خوبی برای حضور ایران در عرصه جهانی بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۸۳۱

برای تیم ملی ایران که پس از چهار سال محرومیت و دوری از میادین بین‌المللی، به تازگی به میدان‌های برون مرزی راه یافته است، شرکت در مسابقات جهانی، فرصت بسیار خوبی بود.

عباس آقا کوچکی با اشاره به اولین حضور ایران در رقابت های جهانی گفت: برای تیم ملی ایران که پس از چهار سال محرومیت و دوری از میادین بین‌المللی، به تازگی به میدان‌های برون مرزی راه یافته است، شرکت در مسابقات جهانی، فرصت بسیار خوبی بود.

به گزارش ایلنا، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایران قبل و پس از محرومیت، در مسابقات قهرمانی جهان شرکت نداشت و این برای اولین بار بود که توانست در جمع ۱۶ تیم برتر جهان حضور داشته باشد و قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر جهان، برای ایران حائز اهمیت است.

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: کسب این عنوان، به منزله شروعی خوب برای تیم ایران در عرصه جهانی بود و امیدوارم که در آینده بتوانیم با شرکت در مسابقات تدارکاتی و نیز تهیه تجهیزات بهتر از جمله ویلچر که نقش بسیارمهمی در بازی‌ها دارد، نتایج بهتری به دست آوریم.

وی گفت: تیم های حاضر در این مسابقات، با آمادگی کامل آمده بودند و بسیاری از آنها پیش از این مسابقات، اردوهای تدارکاتی و دیدارهای متعددی را با تیم های دیگر برگزار کرده بودند، از این رو در ابتدای مسابقات، ملی پوشان کشورمان به دلیل فشار ناشی از مسابقات ابتدایی و نیز آمادگی بیشتر حریفان، نتایج دلخواهی کسب نکردند که این روند به مرور بهبود یافت و در دیدارهایی هم که شکست می خوردیم، این نتیجه با اختلاف بسیار اندک بود.

آقاکوچکی تصریح کرد: تیم های اول تا هفتم رقابتهای جهانی کره، موفق به کسب جواز مستقیم حضور در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ شدند که با توجه به نتیجه ای که به دست آوردیم، تیم ما همچنان فرصت دارد تا این مجوز را به دست آورد و این اتفاق در مسابقات منطقه ای که مکان و زمان آن هنوز مشخص نیست، می‌افتد.

تیم ملی ایران در مرحله گروهی این مسابقات مقابل تیم‌های اسپانیا و هلند مغلوب شد و مقابل ژاپن به پیروزی دست یافت که با کسب این پیروزی به دور بعد صعود کرد.

در دور دوم نیز تیم ایران مقابل انگلستان و کره جنوبی، مغلوب شد و برابر آرژانتین به پیروزی رسید و در آخرین دیدار دور دوم، از تیم میزبان، کره جنوبی شکست خورد و در جمع هشت تیم برتر جهان قرار گرفت.

در مرحله پلی آف ایران برابر تیم اول گروه دوم، آمریکا، به میدان رفت و با پذیرش شکست، از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند و در آخرین دیدار، مقابل انگلستان به میدان رفت و مقابل این تیم هم شکست خورد.

پس از ایران، به ترتیب تیم های ژاپن، کلمبیا، آلمان، آرژانتین، سوئد، مکزیک، هلند و الجزایر عناوین نهم تا شانزدهم این مسابقات را به دست آوردند.

رقابت های بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان از ۱۴ تیر در شهر اینچئون و با حضور ۱۶ تیم آغاز شده و ۲۳ تیر ماه با برگزاری دیدارهای فینال و رده بندی، به کار خود پایان می‎‌دهد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران، روز سه شنبه ۲۴ تیر به میهن باز خواهد گشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز