خبرگزاری کار ایران

ایران با ۱۷ رشته در بازی‌هاى پاراآسیایى اینچئون؛

مدیر فنى NPC: اردوهاى ملى در انتظار تخصیص اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۰۹

متأسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار تاکنون فعالیت اردوها شروع نشده و هر چه تأخیر طولانی‌تر باشد در عملکرد اثر منفى خواهد گذاشت.

تیم‌هاى ملى معلولین، جانبازان و نابینایان و کم‌بینایان کشورمان در ۱۷ رشته در دومین دوره بازی‌هاى پاراآسیایى ۲۰۱۴ اینچئون شرکت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، تاکنون شرکت تیم‌هاى دوومیدانى، فوتبال ۵نفره، فوتبال ۷نفره، گلبال، وزنه‌بردارى، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر در بازی‌هاى پاراآسیایى کره‌جنوبى ۲۰۱۴ محرز شده و پس از ابلاغ دستورالعمل شرکت در این مسابقات از سوى کمیته پارالمپیک آسیا(APC) و نحوه احراز ورودى رشته‌هاى مختلف، تیم‌هاى ملى تیروکمان، بدمینتون، بوچیا، دوچرخه‌سوارى، جودو، تیراندازى، شنا، تنیس روى میز، تنیس با ویلچر و شمشیربازى در این بازی‌ها مشخص خواهد شد.

برجسته: تکرار مقام چهارم سخت است

مدیر فنى کمیته ملى پارالمپیک کشورمان(NPC) درخصوص نحوه حضور و آمادگى تیم‌هاى ملى کشورمان در پاراآسیایى اینچئون ۲۰۱۴ می‌گوید: اردوهاى ملى در انتظار تخصیص اعتبار است و متأسفانه هنوز اعتبارى براى این بازی‌ها در نظر گرفته نشده است و ادامه میدهد: با این شرایط تکرار مقام چهارمى پاراآسیایى سخت و مشکل است.

بهروز برجسته از هماهنگى با دو فدراسیون جانبازان، معلولین و نابینایان و کم بینایان می‌گوید: هماهنگی‌هاى اولیه انجام شده است و هفته آینده جلسه ستاد مسابقات برگزار خواهدشد، وى اضافه می‌کند: طبق آیین نامه، برگزارى اردوهاى آمادگى باید یکسال قبل از مسابقات آغاز شود، اما متأسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار تاکنون فعالیت اردوها شروع نشده و هر چه تأخیر طولانی‌تر باشد در عملکرد اثر منفى خواهد گذاشت.

مدیر فنى NPC پیرامون شرایط آمادگى رشته‌هاى انفرادى و تیمى گفت: در ورزش‌هاى رکوردى و انفرادى مثل دوومیدانى، شنا، تیروکمان، تیراندازى، وزنه‌بردارى و دوچرخه‌سوارى اکنون اردوهاى غیرمتمرکز انجام می‌شود و ورزشکاران در شهرها با مربیان استانى تمرین می‌کنند و همزمان انجمن‌ها نظارت لازم را برنحوه تمرینات اعمال می‌کنند اما اردوهاى کنترل کار را نمی‌توانیم داشته باشیم، چون پول نقد می‌خواهد!

وى افزود: در رشته‌هاى تیمى مثل بسکتبال، والیبال و فوتبال این حسن وجود دارد که لیگ باشگاه‌ها جایگزین اردوها می‌شود و خوشبختانه لیگ‌ خلاء عدم برگزارى اردوها را پر کرده و اضافه می‌کند: NPC از اول مهرماه آماده برگزارى اردو است و هر زمان اعتبارات اعلام شود، اردوها آغاز می‌شود.

برجسته در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینى جنابعالى از جایگاه ایران در بازی‌هاى پاراآسیایى ۲۰۱۴ اینچئون چگونه است، گفت: کار ما در این بازی‌ها سخت است و حفظ حداقل مقام چهارمى آسیا انرژى بسیار می‌برد و این در شرایطى است که نتوانستیم قدم‌هاى اولیه را برداریم.

ورزشکاران حرفه‌اى و با تجربه بین‌المللى هستند

مدیر فنى NPC می‌گوید با توجه به مشکلات اعتبارى براى اردوها‌، ورزشکاران ما حرفه‌اى فکر می‌کنند، به ویژه آن‌ها که تجربه بین‌المللى دارند تمرینات خود را انجام می‌دهند. در مسابقات وزنه‌بردارى که دو هفته گذشته در تهران برگزار شد، وزنه‌برداران نشان دادند که آمادگى نسبى دارند و با احساس مسئولیت تمرین‌ها را دنبال می‌کنند.

دستورالعمل APC به کشورها ابلاغ نشده است

وى درخصوص شرکت نمایندگان کشورمان در ۱۷ رشته ورزشى بازی‌هاى پاراآسیایى ۲۰۱۴ کره جنوبى گفت: قصد ما برحضور ورزشکاران در ۱۷ رشته است، اما هنوز دستور‌العمل و آیین‌نامه این بازی‌ها براى کشورها ابلاغ و ارسال نشده است و حضور ما در رشته‌هایى مثل تنیس روى میز و بوچیا مبهم است.

برجسته از مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملى المپیک خواست که به حساسیت موضوع توجه داشته باشند و با توجه به زمان اندک باقى مانده تا شروع بازی‌هاى پارا آسیایى که تخصیص اعتبارات لازم را براى شروع اردوهاى آمادگى تیم‌هاى کشورمان در پاراآسیایى ۲۰۱۴ اینجئون در اولویت قرار دهند.

دومین دوره بازی‌هاى پاراآسیایى از ۲۶ لغایت ۲ ابان ماه سال ۱۳۹۳ در انیچئون کره جنوبى برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها در ۲۳ رشته برگزار می‌شود و تیم‌هاى کشورمان احتمالا در ۱۷ رشته و در دو بخش معلولین، جانبازان و نابینایان و کم‌بینایان در این بازی‌ها حضور خواهند داشت.

کاروان تیم‌هاى ملى کشورمان در نخستین دوره بازی‌هاى پاراآسیایى ۲۰۱۰ گوانگجو با ۲۷ طلا، ۲۴ نقره و ۲۹ برنز و مجموع ۸۰ مدال پس از چین، ژاپن، کره جنوبى در جایگاه چهارم آسیا قرار گرفتند.

این بازی‌ها با حضور ۲۴۰۵ ورزشکار از ۴۱ کشور آسیایى و در ۱۹ رشته برگزار شد و ورزشکاران کشورمان متشکل از ۱۵۶ ورزشکار و در ۱۴ رشته در پاراآسیایى ۲۰۱۰ حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز