خبرگزاری کار ایران

استرالیا ۲ – کره‌جنوبی یک؛

جام از کف آ‌سیایی‌ها پرید / نخستین قهرمانی کانگوروها در جام ملت‌ها / حسرت ببرها ۵۵ ساله شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۰۳

در فینال سال ۱۹۶۴ که مرحوم نصیری بازی پایانی جام ملت‌ها بین کره با رژیم صهیونستی را قضاوت کرد این کره‌ای‌ها بودند که جام را باختند تا تاریخ بار دیگر تکرار شود.

تیم فوتبال استرالیا با پیروزی ۲ بر یک در وقت‌های اضافه برابر کره‌جنوبی، به عنوان قهرمانی شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار فینال جام ملت‌های آسیا، بین تیم‌های استرالیا و کره‌جنوبی از ساعت ۱۲:۳۰ امروز(شنبه ۱۱ بهمن‌) با قضاوت علیرضا فغانی از ایران در ورزشگاه سیدنی آغاز شد که تیم میزبان پس از کسب تساوی یک بر یک در ۹۰ دقیقه قانونی، با گل ترویسی که در لحظات پایانی ۱۵ دقیقه اضافه نخست به دست آ‌مد، ‌ با حساب ۲ بر یک فاتح ماراتن سیدنی شد.

تیم استرالیا در لحظات پایانی نیمه نخست با گل ماسیمو لونگو از حریف پیش افتاد اما در هنگامی که ۹۰ دقیقه قانونی بازی به پایان رسیده بود، کره جنوبی با گل سون هیون مین که در وقت‌های تلف شده به دست آمد، بازی را به وقت اضافه کشاند.

داستان لحظات پایانی در نیمه نخست وقت‌های اضافه هم تکرار شد. دقیقه ۱۵ این نیمه یوریچ در گوشه سمت چپ محوطه جریمه کره جنوبی صاحب توپ شد و با یک حرکت دیدنی از بین ۲ مدافع کره گذشت. ارسال یوریچ را سنگربان کره به صورت ناقص دفع کرد تا توپ مقابل دروازه به جیمز ترویسی برسد و این بازیکن دروازه خالی حریف را برای دومین بار بازکند. تلاش کره‌ای‌ها در نیمه دوم وقت‌های تلف شده هم نتیجه نداشت تا استرالیا با ا ین پیروزی قهرمان جام شانزدهم شود.

از نکات قابل توجه در این بازی می‌توان به قضاوت دومین داور ایرانی در فینال جام ملت‌های آسیا اشاره کرد که علیرضا فغانی بعد از مرحوم نصیری بار دیگر فرصت پیدا کرد تا بازی فینال را قضاوت کند که البته نکته جالب‌تر اینکه باز هم داور ایرانی برای کره‌‌ای‌ها خوش‌یمن نبود چراکه باز هم فینال را باختند. در فینال سال ۱۹۶۴ که مرحوم نصیری بازی پایانی جام ملت‌ها بین کره با رژیم صهیونستی را قضاوت کرد این کره‌ای‌ها بودند که این جام را هم ۲ بر یک باختند تا تاریخ بار دیگر تکرار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز