خبرگزاری کار ایران

مطمئن باشید عراق را شکست می‌دهیم؛

نوآموز: فوتبال کی‌روش نتیجه‌گراست / با رفتن کفاشیان فوتبال درست نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۵۹

ما باید بین فوتبال نتیجه‌گرا و فوتبال زیبا و هیجان‌انگیز باید یکی را انتخاب کنیم و به اعتقاد من کی‌روش با بضاعت و موجودیت بازیکنانی که دارد این شیوه را برای تیم ملی انتخاب کرده…

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه شیوه‌ای که کارلوس کی‌روش در تیم ملی پیاده می‌کند صرفا نتیجه‌گراست گفت: با این شیوه مطمئن باشید عراق را هم شکست می‌دهیم.

ناصر نوآموز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: تیم ملی تا اینجا نتایج خوبی کسب کرده و با کسب ۹ امتیاز و صعود مقتدرانه به مرحله حذفی هنر خودش را نشان داده و با ادامه این روند می‌توان حتی تا مراحل پایانی جام ملت‌ها پیش برود.

وی افزود: دیدار با عراق یک بازی سرنوشت ساز برای فوتبال ماست ولی با روند نتیجه‌گرایی که تیم ملی در پیش گرفته می‌توانیم این تیم را شکست دهیم و به جمع ۴ تیم برتر آسیا صعود کنیم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال افزود: فوتبالی که امروز تیم ملی با تفکرات کی‌روش ارائه می‌دهد فوتبال نتیجه‌گراست و با فوتبال احساسی و عاطفی ما فاصله دارد. هر چند خیلی‌ها شاید کیفیت فنی تیم ملی را نپذیرند اما این تیم نتیجه می‌گیرد و این برای فوتبال ما ارزشمند است.

وی افزود: ما باید بین فوتبال نتیجه‌گرا و فوتبال زیبا و هیجان انگیز باید یکی را انتخاب کنیم و به اعتقاد من کی‌روش با بضاعت و موجودیت بازیکنانی که دارد این شیوه را برای تیم ملی انتخاب کرده که خوشبختانه تا الان هم نتیجه گرفته است.

نوآموز با بیان اینکه فوتبال نتیجه‌گرا ناشی از نداشتن امنیت شغلی مربیان خارجی و حرفه‌ای نبودن فوتبال ماست، اظهار داشت: شما به لیگ برتر هم نگاه کنید می‌بینید که همه تیم‌های ما نتیجه گرا شده‌اند. طبیعی است ماحصل همین فوتبال به تیم ملی منتقل می‌شود و مربی که از جایگاهش مطمئن نیست برای آنکه بماند و شغلش را از دست ندهد سعی می‌کند تا فوتبال تدافعی را در دستور کار تیمش قرار دهد.

وی ادامه داد: البته اگر والیبال را با فوتبال مقایسه کنیم آنها شجاعانه و جانانه بازی می‌کنند و باعثافتخار می‌شوند اما کی‌روش با بضاعتی که دارد چنین شیوه‌ای را برگزیده و می‌خواهد اول گل نخورد و بعد دنبال گل زدن باشد. این هم یک نوع شیوه‌ای در فوتبال است که شاید خیلی‌ها آن را نپسندند.

نوآموز با مقایسه تیم‌های ملی ایران در جام های جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان و حتی بازی های آسیایی ۱۹۹۰ پکن گفت: در ‌آن تیم‌ها بازیکنان تکنیکی و خلاق زیادی وجود داشت که تیم استخوان‌داری را تشکیل داده بودند و با هویت بازی می‌کردند اما امروز چنین بازیکنانی در اختیار کی‌روش نیست و از آنجا که فوتبال حرفه‌ای نداریم باید به همین نوع فوتبال راضی باشیم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تیم ملی مسیر آگاهانه ای را در پیش گرفته و تاکنون هوشمندانه نتیجه گرفته است، گفت: باید در بازی با عراق هم همین گونه بازی کنیم و با توجه به شناختی که از حریف داریم مطمئنم کادر فنی می‌تواند از این مسابقه هم سربلند بیرون بیاید.

وی در مورد مشکلات فوتبال کشور گفت: متاسفانه باشگاه های ما ساختار مناسبی ندارد و فاقد تشکلات و امکانات مناسب و هیات مدیره و مجامع قوی هستم و همین مسائل باعثمی شود که مشکلات به تیم ملی هم سرایت کند.

نوآموز در بخش پایانی سخنان خود در مورد اینکه آیا زمان تغییرات در فدراسیون فوتبال فرا نرسیده است گفت: متاسفانه پایه فوتبال ما شکننده است. ما باید مسیری را برویم که باشگاه‌های ما شکل واقعی به خود بگیرد و اهالی فوتبال اداره این رشته را عهده‌دار شوند. باشگاه های ما باید از دولتی بودن فاصله بگیرند و مجامع فوتبالی با حضور اهالی این رشته تشکیل و به تصمیمات کلیدی بپردازد و مهمتر از همه اینکه فوتبال با گرفتن حق پخش واقعی خود بتواند دخل و خرج کند و از تمام ظرفیت های خود بهره بگیرد. به نظر من با رفتن کفاشیان فوتبال ما درست نمی‌شود بلکه باید فوتبال را از ریشه و اساسی ساختار سازی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز