خبرگزاری کار ایران

خوشحالم نبی از فدراسیون رفت؛

فروتن: تیم ملی سرطان‌فوتبال شده / قهرمانی جام‌ملت‌ها سیاسی است / کریمی عامل تبلیغاتی شد!

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۲۰

کفاشیان کاره‌ای نبود / عاشق فوتبالم، اما نه این فوتبال / اخبار تیم ملی را پیگیری نمی‌کنم / دولتمردان و مجلس در نابودی فوتبال سهم دارند / فوتبال ما " متاستاز " گرفته / کفاشیان مردم و رسانه ها را سرگرم کرد!

پیشکسوت و مربی فوتبال کشور با بیان اینکه فوتبال ایران با نابودی کامل فاصله زیادی ندارد، گفت: در این نابودی دولتمردان و نمایندگان مجلس هم سهم دارند و مقصرند.

بهمن فروتن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب گفت: زیاد به تیم ملی فکر نمی کنم. البته عاشق فوتبال مملکتم هستم ولی زمانی که می بینم تیم ملی شده سرطان فوتبال، دیگر زیاد برایم مهم نیست تیم ملی کجاست و چکار می‌کند و قرار است در چه تورنمنتی شرکت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه فوتبال ایران در ۵۰ سال اخیر روند نزولی داشته و امروز به جایی رسیده که دیگر با نابودی کامل فاصله زیادی ندارد.

فروتن با بیان اینکه زمانی که می‌بینم در شهرم آمل ۳۰ سال پیش با ۲۰ هزار نفر جمعیت یک استادیوم و سه زمین فوتبال داشت و امروز با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت نه استادیوم دارد و نه زمین چمن دلم به حال فوتبال می‌سوزد و دیگر انگیزه ای ندارم این فوتبال را پیگیری کنم.

عضو هیات مدیره کانون مربیان با بیان اینکه تیم ملی به سرطان فوتبال کشور تبدیل شده است اظهار داشت: آقای کفاشیان ۲۰ میلیارد به یک مربی خارجی پول می‌دهد اما یک شهر ۴۰۰ هزار نفری حتی فاقد یک زمین تمرین است. شما اسم این را چه می‌گذارید؟ چرا نباید یک شهر نزدیک به پایتخت حتی یک استادیوم نداشته باشد و پیشکسوتان این رشته مجبور باشند تیمشان را بفروشند تا خرج فوتبال‌شان کنند.

فروتن ادامه داد: همانطور که گفتم فوتبال ما تا نابودی کامل فاصله ای ندارد و به نظر من در این نابودی دولتمردان و مجلس مقصرند چرا که دنبال چیزهای دیگری غیر از فوتبال هستند.

عضو هیات مدیره کانون مربیان ادامه داد: تیم ملی قهرمان جام ملت ها هم بشود اتفاق خاصی نمی‌افتد. شما بهتر از من می‌دانید که این یک اتفاق سیاسی است چرا که پرچم یک کشور بالا می رود و به خاطر همین دولتمردان دنبال چنین اتفاقاتی هستند در حالی که؛ خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است

وی ادامه داد: شما فکر می‌کنید قهرمانی ایران در جام ملت‌ها خوشحالی دارد؟ ما زمانی می‌توانیم خوشحال باشیم که فوتبال‌مان همه جانبه رشد کرده باشد. نه اینکه همه متوجه تیم ملی باشند و زیربنای فوتبال را رها کنند.

فروتن ادامه داد: همه توجه‌ها شده تیم ملی و این توجه باعثشده تا سایر بخش‌های بدن از بین برود و حالت سرطانی به خود بگیرد. در واقع فوتبال ما " متاستاز " گرفته که شیره سرطان است و تمام پیکره فوتبال مان را دچار کرده.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کناره گیری ناگهانی علی کریمی از تیم ملی گفت: او حتما دلخور بوده که تصمیم گرفته از تیم ملی جدا شود. به نظر من تصمیم نادرست علی کریمی زمانی اتفاق افتاد که او خواست در جهت تبلیغات تیم ملی کار کند. او فوتبالیست بزرگی است و مثل دوران بازیگری اش همیشه تصمیمات ناگهانی می‌گیرد. همانطور که ناگهانی هم از بایرین مونیخ جدا شد. اما این بار تصمیم او درست بود چرا که دیگر نخواست در خدمت کی‌روش و کفاشیان باشد. من به کریمی احترام می‌گذارم و اعتقاد دارم او بازیکن بزرگی بود و امروز هم می‌تواند مربی بزرگی باشد.

پیشکسوت فوتبال کشور در مورد اینکه چرا باید اهالی فوتبال خانه‌نشین باشند و غیرفوتبالی ها در مناصب فوتبالی قرار بگیرند گفت: دلیل آن این است که فوتبال ما تفکرستیز است؛ ما هم بیشتر از این زورمان به فوتبال نرسید. اینکه امروز امثال بنده خانه‌نشین هستند به خاطر تفکری است که سال ها فوتبال ایران را به همین سمت و سو کشانده است. به نظر من باید وزارت ورزش قاطعانه‌تر عمل کند و افرادی را در مسئولیت‌ها قرار دهد که بتوانند فوتبال ایران را به رشد ببرند.

فروتن با استقبال از تغییرات اخیر در فدراسیون فوتبال گفت: از اینکه آدم ها بیکار می‌شوند خوشحال نیستم اما از اینکه نبی دیگر در فدراسیون فوتبال نیست، خوشحالم. دست آنهایی که چنین تصمیمی را گرفتند درد نکند. هر چند خیلی دیر متوجه اتفاقاتی که در فدراسیون می‌افتاد، شدند.

وی ادامه داد: به نظر من باید فدراسیون فوتبال یک ناظر قوی داشته باشد و تمام اعمال و رفتارش به طور مداوم رصد شود. زمانی که چنین ناظری نبوده و نیست طبیعی است که چنین اتفاقاتی هم در فوتبال بیفتد.

عضو هیات مدیره کانون مربیان با بیان اینکه من از ۴ سال پیش زنگ خطر را برای فوتبال ایران به صدا درآمده بودم گفت: ۴سال پیش برای یک بازی استقلال که اگر برنده می شد به صدر جدول می رفت ۴ هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بود. من همان روز هشدار دادم که فوتبال ما روبه نابودی گذاشته. فوتبال ما آنقدر مشکل و دردسر دارد که دیگر دنبال کار زیربنایی واصولی نیست و امیدوارم اگر تغییراتی در فدراسیون ایجاد می‌شود حداقل کسانی به فوتبال بیایند که اهل این رشته باشند و خاک این رشته را خورده باشند نه اینکه دوباره سراغ آدم های غیر فوتبالی برویم.

وی در مورد تغییر رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به نظر من کفاشیان یک آدم خوب، پاک و صمیمی است. او آدم بدجنسی نیست و به نظر من در هفت سال گذشته او در فدراسیون کاره ای نبوده است و همه تصمیم‌ها بیرون از فدراسیون گرفته می‌شد. او رسانه ها و مردم را سر کار گذاشت تا دیگران هر کاری که می‌خواهند با فوتبال بکنند. فساد امروز فوتبال نتیجه همان روزهایی است که کفاشیان سر مردم را گرم می‌کرد.

فروتن ادامه داد: من هیچ وقت کفاشیان را قبول نداشتم، اما امیدوارم در دور جدید تغییرات افرادی روی کار بیایند که هم برای این رشته ساختارسازی کنند و هم دنبال بهبود سرطان تیم ملی باشند. هم اهلیت داشته باشند و هم متخصص کار باشند.

وی با بیان اینکه فوتبال امروز ما تا بن فاسد شده است، به سیاست جهانی نئولیبرالیسم اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل تخریب این سیاست جهانی اشاعه فساد در کشورهایی است که از آنها سود می‌برند. من خوشحالم که وزیر ورزش بالاخره این شجاعت را داشت که بگوید فوتبال فاسد است و توسط خارجی‌ها اداره می‌شود. او با واقع‌گرایی گفت من برای دخالت در فدراسیون فوتبال منفعل هستم و توان دخالت ندارم. خوشحالم که وزیر امروز چشمش را باز کرده و می‌خواهد فساد را در فوتبال از بین ببرد.

فروتن در مورد اینکه آیا کفاشیان هم باید در موج تغییرات از فدراسیون برود یا نه گفت: کفاشیان تا اینجای کار کاره‌ای نبوده و آنطور که گفتم فقظ وظیفه داشته رسانه‌ها و مردم را با لبخندهایش سرگرم کند تا عده‌ای بیرون از فوتبال به فساد در این رشته دامن بزنند. به نظر من او امروز بعد از هفت سال آزمون و خطا دیگر مدیر واردی شده و می‌تواند فوتبال را درست اداره کند. توصیه من به وزیر ورزش این است که آدم های سالم و اهل فوتبال را در فدراسیون به کار بگیرد تا در کنار تجربه کفاشیان، فوتبال ایران را دچار تحول اساسی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز