خبرگزاری کار ایران

آلمان - آرژانتین؛

فینالی تمام عیار با طعم انتقام / از افسانه مسی تا مولرهای افسانه ای

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۵۲۸

فینال بیستمین دوره رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ امشب بین آلمان و آرژانتین دو تیم پرافتخار و پرستاره فوتبال جهان برگزار می شود، دیداری که به نوعی تداعی گر فینال های ۱۹۸۶ مکزیک و ۱۹۹۰ ایتالیاست.

فینال بیستمین دوره رقابت های جام جهانی فوتبال، امشب در ورزشگاه ماراکانا در ریودوژانیرو بین آلمان و آرژانتین دو تیم پرافتخار و پرستاره فوتبال جهان برگزار می شود، دیداری که به نوعی برای دو تیم تداعی گر فینال های ۱۹۸۶ مکزیک و ۱۹۹۰ ایتالیاست، فینالی با طعم انتقام…

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی آرژانتین در دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ با شکست هلند در ضربات پنالتی، برای سومین بار در فینال جام جهانی به مصاف تیم آلمان می رود. شاگردان سابه یا در مرحله نیمه نهایی جام جهانی، با نتیجه ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی نارنجی های هلند را شکست دادند و به فینال این رقابت ها راه یافتند.

شاگردان یوآخیم لو هم که با پیروزی ویرانگر خود مقابل برزیل در مرحله نیمه نهایی، به فینال این جام گام می گذارند، رکورد هشتمین حضور خود را در فینال جام جهانی در ورزشگاه ماراکانا در ریودوژانیرو ثبت خواهند کرد. در فینال جام جهانی ۱۹۸۶ تیم آرژانتین با ستاره اسطوره ای خود دیه گو مارادونا تیم آلمان را ۳ بر ۲ شکست داد و برای دومین بار قهرمان جهان شد. آلمان ۴ سال بعد با پیروزی یک بر صفر در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا، انتقام آن شکست را گرفت و برای سومین بار قهرمان جام جهانی شد. از آن زمان تاکنون هیچ یک از این دو کشور قهرمان نشده اند.

افتخارات دو غول فوتبال جهان
تیم ملی آلمان ۱۸ بار در جام جهانی حضور داشته و ۳ عنوان قهرمانی در سال های ۱۹۵۴،۱۹۷۴ و ۱۹۹۰ را در کارنامه خود دارد. تیم آلمان ۴ بار نایب قهرمان(سال های ۱۹۶۶،۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۲۰۰۲) و ۴ بار نیز سوم جهان(سال های ۱۹۳۴،۱۹۷۰، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰) شده است. تیم ملی آرژانتین سابقه ۱۶ بار حضور در جام جهانی را دارد. این تیم ۲ بار در سال های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ قهرمان جهان شد و ۲ بار نیز در سال های ۱۹۳۰ و ۱۹۹۰ عنوان نایب قهرمانی را تصاحب کرده است.

مسیر سخت و ناهموار آلمان و آرژانتین تا فینال
آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ در مرحله گروهی پرتغال را ۴ بر صفر شکست داد، مقابل غنا ۲-۲ مساوی کرد و مقابل آمریکا یک بر صفر پیروز شد. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی، الجزایر را ۲ - ۱ از پیش رو برداشت و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل فرانسه با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. این تیم در مرحله نیمه نهایی، تیم ملی برزیل میزبان رقابت ها را با نتیجه عجیب ۷ بر یک مغلوب کرد. آرژانتین در هر ۳ دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ به پیروزی دست یافت. این تیم بوسنی را ۲ - ۱ شکست داد، مقابل ایران با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و نیجریه را نیز ۳ - ۲ از پیش رو برداشت. تیم آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی یک بر صفر برابر سوئیس پیروز شد، در مرحله یک چهارم نهایی بلژیک را یک بر صفر شکست داد و در نیمه نهایی در ضربات پنالتی مقابل هلند پیروز شد.

افسانه مولرها
تیم ملی آلمان تاکنون، ۱۷گل به ثمر رسانده، ۷۱خطا مرتکب شده و ۴کارت زرد داشته است. تیم آرژانتین نیز ۸گل در این رقابت ها به ثمر رسانده، ۶۴ خطا مرتکب شده و ۶کارت زرد دریافت کرده است. هیچ از دو تیم کارت قرمز نگرفته اند. توماس مولر با زدن ۵ گل(بعد از جیمز رودریگز کلمبیایی با ۶گل) دومین گلزن برتر این دوره از رقابت هاست. او بیشترین دوندگی را در جام جهانی داشته و ۶۸.۸ کیلومتر دویده که نشانگر این واقعیت است که بازیکن خستگی ناپذیری است که با توجه به نیاز تیم خود می تواند در پست های مختلفی بازی کند. مولر نه به عنوان گلزن یا هر یک از پست های سنتی فوتبال، بلکه به عنوان «مفسر فضاها» شناخته می شود. مولر نشان داده جانشینی خلف برای مولرهای تاریخ آلمان ها بوده و در مسیر آنها به بالاترین مدارج فوتبالی خود رسیده و حالا بعد از کسب عنوان بهترین بازیکن جوان جام نوزدهم به رویایی بلندپروازانه تر می اندیشد، بالا بردن جام بیستم و حتی کسب آقای گلی رقابت ها. این رویایی دست یافتنی برای مولری خواهد بود که جا بر پای مولرهای با سابقه فوتبال آلمان گذاشته است.

جادوی مسی
لیونل مسی نیز به عنوان بهترین بازیکن جهان مطرح است. بجز نیمار هیچ بازیکنی به اندازه مسی برای درخشش در جام جهانی تحت فشار قرار نداشته است. مسی که پیراهن شماره ۱۰ تیم آرژانتین را می پوشد و کاپیتان راه راه پوشان است، به نظر می رسد هنگامی که راه خود را از میان مدافعان باز می کند، گویی توپ به پاهای وی چسبیده است تا آنکه یکی از هم تیمی هایش را برای ارسال توپ بیابد تا خودش گل بزند. از هشت گل آرژانتین در این دور از رقابت ها، مسی چهار گل را به ثمر رسانده است. بسیاری گمان می کنند این تیم اتکای زیادی به مسی دارد. مسی تلاش می کند به استاندارد نهایی که قهرمانی آرژانتین با کمک دیه گو مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ بود دست یابد و از آن زمان همت خود را برای تحقق این وظیفه خطیر بکار گمارده است. آرژانتین برای جلوگیری از قهرمانی آلمان، نه تنها به جادوی مسی بلکه به تلاش فوق العاده سایر بازیکنان خود نیاز دارد.

حسرت اروپایی در خاک امریکا
مردان آلبی سلسته که می دانند هیچ تیم اروپایی تاکنون در خاک آمریکا نتوانسته قهرمان جام جهانی شود، برای رسیدن به قله فوتبال جهان ابزارهای کارآمدی در اختیار دارند. مهار دی ماریا، هیگوآئین، ماسکرانو و یک لیونل مسی خلاق، آماده و پرانگیزه برای کسب جامی که در کلکسیون افتخاراتش خالی است، کار آلمان ها را در فینال دشوار می کند، هر چند خیلی ها معتقدند برای ژرمن های مقتدر آرژانتین، سخت تر از برزیل میزبان نبوده و نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز