خبرگزاری کار ایران

هلند صفر(۴) - کاستاریکا صفر(۳)؛

وداع کاستاریکا در پنالتی ها / لاله ها به آرژانتین و مسی رسیدند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۲۴۴

تیم ملی هلند موفق شد با برتری در ضربات پنالتی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی صعود کند تا حریف آرژانیتینی شود که موفق شد بلژیک را از دور رقابت ها کنار بزند تا به نیمه نهایی برسد.

تیم ملی هلند موفق شد با برتری در ضربات پنالتی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی صعود کند تا حریف آرژانیتینی شود که موفق شد بلژیک را از دور رقابت ها کنار بزند تا به نیمه نهایی برسد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در چهارمین و آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ که در برزیل در حال برگزاری است، از ۳۰ دقیقه بامداد تیم های هلند و کاستاریکا با قضاوت روشن ایرماتف ازبکستانی به مصاف هم رفتند که حاصل تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه قانونی و ۳۰ دقیقه اضافی تساوی بدون گل بود تا تکلیف چهارمین تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی با ضربه های پنالتی روشن شود که در ضربات پنالتی تیم هلند موفق شد ۴ بر ۳ بر رقیب جان سخت خود غلبه کند تا به مرحله نیمه نهایی برسد.

در ضربات پنالتی برای هلند فان پرسی، روبن، اسنایدر و کویت گلزنی کردند و برای کاستاریکا نیز بورخس، رویز، گونزالز، بولانوس و اومانا ضربه های پنالتی را زدند که رویز و اومانا ضربه پنالتی خود را هدر دادند تا هلندی ها راهی نیمه نهایی شوند.

ترکیب هلند:سیلیسن(تیم کرول)، ولار، دوریچ، مارتینز ایندی، بلیند، فن‌پرسی، اسنایدر، روبن، درک کویت، ممفیس دپای(جرمین لنس) و وینالدام

ترکیب کاستاریکا:ناواس، آکوستا، گونزالس، اومانا، بورگسف، بولاناس، کمپبل(اورنا)، رویز، دیاز، گامبوآ(مورا)، تجدا(کوبرو)

اگرچه هلندی ها موقعیت های زیادی را بر روی دروازه رقیب نه چندان سرشناس خود ایجاد کردند و روبن و فان پرسی در متن این حملات بودند ولی این دو بازیکن خطرناک نتوانستند راهی به دروازه کاستاریکا پیدا کنند و قفل دروازه کاستاریکا ۹۰ دقیقه بسته ماند. البته کاستاریکا هم چشم به ضد حملات دوخته بود و حتی تا آستانه فتح دروازه لاله های نارنجی هم پیش رفتند که البته در گام آخر ناموفق نشان دادند تا قفل دروازه هلند هم بسته بماند.

در نیمه دوم هم درخشش ناواس سنگربان کاستاریکا بارها و بارهامهاجمان پر تعداد هلندی را ناکام گذاشت و البته تیر دروازه هم چند باری به کمک این سنگربان آمد تا دروازه اش تسخیر ناشدنی باشد و تیم ها به وقت اضافه بروند.

در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه هم تیم ها نتوانستند دروازه ها را باز کنند تا کار دو تیم به ضربات مهلک پنالتی کشیده شود.

فان خال برای ضربات پنالتی کرول سنگربان دوم خود را به جای سیلیسن به زمین فرستاد و این دروازه بان در ضربات پنالتی نشان داد که فان خال چه قماری بر روی او کرده و چه اعتمادی به وی دارد.

این دروازه بان با مهار دو ضربه پنالتی حذف کاستاریکای جان سخت را رقم زد تا شاگردان پینتو وداعی تلخ با جام بیستم داشته باشند و لاله های نارنجی به لطف درخشش سنگربان ذخیره خود حریف آرژانتین در مرحله حساس نیمه نهایی شوند.

همچنین در این دیدار جونیور دیاز، میشل اومانا، گونزالز و جانی آکوستا از کاستاریکا و ایندی و هونتلار از هلند از ایرماتف ازبک کارت زرد دریافت کردند.

در پایان این دیدار ناواس سنگربان کاستاریکا که بارها دروازه تیمش را بسته نگاه داشت به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد.

همچنین نکته جالب توجه درباره کاستاریکا اینکه این تیم بدون اینکه شکست بخورد با جام بیستم وداع کرد. آنها فقط مقابل هلند و آن هم در ضربات پنالتی شکست را پذیرا شدند و هیچ تیمی نتوانست آنها را در زمین مسابقه شکست دهد که این رکوردی برای شاگردان پینتو محسوب می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز