خبرگزاری کار ایران

تیم ملی انتظارات را برآورده کرد؛

نکونام: نگاه دنیا را به فوتبال ایران تغییر دادیم / پیراهن مسی را من گرفتم!

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۵۱

قبل از جام جهانی صحبت ها اینگونه بود که ایران آخرین شانس گروه خود است، اما دیدیم که ما تا آخرین مسابقه شانس صعود داشتیم و این سبب تغییر در نگاه دنیا به فوتبال ما شد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان با تمجید از عملکرد کی روش و تیم ایران در جام جهانی برزیل گفت: تیم ایران با بازی های درخشان خود نشان داد که از پتانسیل و توانایی بالایی برخوردار است اما برای کسب نتایج بهتر در دوره های بعدی مسابقات بین المللی نیازمند برنامه های مدون و کار و تلاش و تمرینات بیشتری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد نکونام در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: اگر واقع بینانه بخواهیم اتفاقات و عملکرد تیم را ارزیابی کنیم، باید بگویم که این تیم و سرمربی آن یعنی کی روش، انتظارات را برآورده کرده اند.

وی ادامه داد: به نظر من انتظارات از همان بازی اول برآورده شد، چرا که کمتر کسی حتی فکر نمی کرد که ایران از قهرمان جام ملت های آفریقا یک امتیاز بگیرد و یا اینکه برابر تیم آرژانیتن آن بازی خوب را انجام دهد.

کاپیتان تیم ملی ادامه داد: برای رسیدن به جام جهانی ما سختی های زیادی را تحمل کردیم. فکر می کنم حدود ۴۰ ۵۰ تا بازیکن برای تیم ملی بازی کردند، تا این تیم به جام جهانی برسد و بایستی اول از همه از همه آنها تشکر کنیم. حذف از جام جهانی شیرین تر از حذف در جام ملت ها است. ما دیگر نبایستی آن اشک های بازی با کره در جام ملت ها را داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: تیم ایران با بازی های خوب و درخشان خود نشان داد که از پتانسیل و توانایی بالایی برخوردار است اما برای کسب نتایج بهتر در دوره های بعدی مسابقات جهانی نیازمند تمرین بیشتر، تلاش مستمر و بازی های تدارکاتی مناسب تر است.

نکونام در خصوص اثرگذاری تمرین در افزایش قدرت بازیکنان اظهار داشت: از لحاظ بدنی نمی شود اندازه گیری کرد اما با توجه به شرایط بازی و سرعت فوتبالی، بازی هایی که داشتیم به نظر من این توانایی را در من به وجود آورده بود که بتوانم ۱۲۰ دقیقه بازی کنم خصوصا که دفاع کردن نیاز بیشتری به دوندگی دارد. قبل از اینکه از ایران برای جام جهانی خارج شویم صحبت ها اینگونه بود که ایران آخرین شانس گروه خود و جام جهانی است، اما دیدیم که ما تا آخرین لحظات شانس صعود داشتیم و این سبب تغییر در نگاه همه به فوتبال ما شد.

وی که در برنامه ۲۰۱۴ سخن می گفت با اشاره به یکدلی و یکپارچگی تیمی این تیم را از این نظر با تیم امید در بازی های آسیایی پوسان مقایسه کرد و یادآور شد: دوره های قبل هم اینگونه بود. برای مثال در زمان بازی های آسیایی کره بزرگانی مانند علی دایی، یحیی گل محمدی و میرزاپور در تیم حضور داشتند و ما خیال مان راحت بود که آن ها مثل برادران بزرگ ما بالا سرمان هستند و به ما کمک می کنند. به نظر من تیم جام جهانی ۲۰۱۴ بهترین تیمی بود که من دیدم، این تیم شرایطی داشت که به معنای واقعی یک تیم بود.

نکونام در خصوص موضوع گرفتن لباس لیونل مسی کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین هم اظهار داشت: این لباس هم اکنون در اختیار من است هر چند که پیراهن تیم ملی کشورم عزیزترین لباسم محسوب می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز