خبرگزاری کار ایران

یک هشتم نهایی جام جهانی۲۰۱۴؛

آرژانتین یک - سوئیس صفر؛ آلبی سلسته به یک چهارم نهایی رسید / حذف سزاوارانه سوئیس

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۵۱

تیم ملی آرژانتین با برتری بر سوئیس در وقت های اضافی راهی دور یک چهارم نهایی جام جهانی شد.

تیم ملی آرژانتین با برتری بر سوئیس در وقت های اضافی راهی دور یک چهارم نهایی جام جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در ادامه مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ که در برزیل در حال برگزاری است، تیم‌های ملی آرژانتین و سوئیس از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آره‌نا دسائوپائولو با قضاوت جوناس اریکسون از کشور سوئد در حضور حدود ۶۲ هزار تماشاگر به میدان رفتند که حاصل تلاش دو تیم در وقت های قانونی تساوی بدون گل بود تا کار به وقت های اضافی کشیده شود که در وقت اضافه دوم دی ماریا تگ گل پیروزی بخش آلبی سلسته را به ثمر رساند تا تیمش را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برساند.

ترکیب آرژانتین:رومرو، گارای، زابالتا، گاگو، دی ماریا، هیگواین، مسی، ماسکرانو، روخو، فرناندز و لاوتزی

ترکیب سوئیس:بنالیو، لیش اشتاینر، اینلر، ژاکا، بهرامی، رودریگز، مهمدی، درمیچ، ژورو، شار و شقیری

دو تیم بازی درگیرانه ای را در میانه میدان به نمایش گذاشتند و دقایق ابتدایی بازی خطری رو دروازه ها ایجاد نشد.

در دقیقه ۲۵ سانتر مسی روی دروازه روی سر هیگواین فرود آمد که این بازیکن نتوانست ضربه خوبی به سمت دروازه سوئیس بزند و توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

در ۲۸ سوئیس صاحب موقعیت بسیار عالی شد که البته راه به جایی نبردند. ژاکا می توانست دروازه رومرو را باز کند ولی شوت زمین این بازیکن را سنگربان آرژانتین به خوبی مهار کرد. در دقیقه ۳۵ ضربه کاشته شقیری را رومرواز بالای سر بازیکنان سوئیس دفع کرد. در دقیقه ۳۸ درمیچ در حالی که با رومرو سنگربان آرژانتین تک به تک شده بود قدر این موقعیت را ندانست و در حالیکه قصد داشت با ضربه چیپ توپ را به تور دروازه آلبی سلسته بچسباند ضربه ناقص این بازیکن را رومرو به راحتی دریافت کرد. در دقیقه ۴۱ دی ماریا موقعیت خوبی داشت تا دروازه سوئیس را باز کند که البته شوت این بازیکن را بناگلیو سنگربان قرمزها به راحتی مهار کرد.

در نیمه دوم هم تلاش های دو تیم راه به جایی نبرد و موقعیت ها یکی پس از دیگری برای هر دو تیم از دست رفت تا داور سوئدی به نشانه پایان بازی در سوت خود بدمد و کار به وقت های اضافی ۱۵ دقیقه ای کشید شود.

در وقت های اضافه نخست هم در حالیکه آرژانتین توپ و میدان را در اختیار داشت نتوانست از برتری خود استفاده کند تا ۱۵ دقیقه نخست هم بدون گل به پایان برسد.

اما در وقت اضافی دوم در دقیقه ۱۱۸ لیونل مسی یک تنه به قلب دفاع سوئیس زد و پاس زیبایی را برای دی ماریا فرستاد که این بازیکن هم قدر این پاس را با تبدیل کردن آن به گل پیروزی بخش تیمش دانست.

آرژانتین در مرحله بعد باید با برنده آمریکا و بلژیک دیدار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز