خبرگزاری کار ایران

آلمان ۲ - الجزایر یک؛

انتقام آلمانی از روباه های صحرا / ژرمن ها به فرانسه رسیدند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۸۸۷

شورله و اوزیل با ۲ گلی که وقت های اضافی به ثمر رساندند ژرمن ها را راهی مرحله یک چهارم نهایی کردند و روباه های صحرا نیز با جام بیستم وداع کردند.

شورله و اوزیل با ۲ گلی که وقت های اضافی به ثمر رساندند ژرمن ها را راهی مرحله یک چهارم نهایی کردند و روباه های صحرا نیز با جام بیستم وداع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در ادامه مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ که در برزیل در حال برگزاری است، تیم‌های ملی آلمان و الجزایر از ۳۰ دقیقه بامداد با قضاوت ساندرو ریکی در ورزشگاه بیراریو شهر پورتو آلگره در حضور حدود ۵۰ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که در پایان ۹۴ دقیقه این بازی قفل دروازه ها بسته ماند ولی در وقت های اضافی آندره شورله(۹۲) و مسعوت اوزیل(۱۲۰) دو گل برای ژرمن ها به ثمر رساندند تا آلمان ها با انتقام از بازی سال ۱۹۸۲ که به سود روباه های صحرا به پایان رسیده بود راهی مرحله یک چهارم نهایی جام بیستم شوند. جابو هم در دقیقه ۱۲۰ + یک موفق شد یکی از گل های ژرمن ها را پاسخ دهد.

ترکیب آلمان:نویر، مصطفی(خدیرا)، مرتساکر، بواتنگ، هوودس، شواین اشتایگر(کرامر)، لام، اوزیل، کروس، گوتزه(شورله)، مولر

ترکیب الجزایر:رییس، غلام، بلکالم، حلیش(بوقرا)، ماندی، لاسن، سودانی(دابو)، تایدر(براهیمی)، مصطفی، فغولی، سلیمانی

نیمه نخست

بازی خوب الجزایر مقابل مدعی جدی عنوان قهرمانی و ضد حملات خطرناک این تیم در نیمه نخست بارها می رفت که دروازه نویر را باز شده ببینیم که البته عملکرد خود سنگربان ژرمن ها و کمی چاشنی شانس باعثشد دروازه این تیم بسته بماند.

در دقیقه ۸ اسلام سلیمانی در مصاف تک به تک با نویر ناکام ماند و سنگربان ژرمن ها توپ را راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۱۴ فقولی که به زیبایی از سد مدافعان ژرمن ها گریخته بود از زاویه بسته قصد باز کردن دروازه نویر را داشت که توپ این بازیکن با فاصله به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۵ شواین اشتایگر با شوتی از راه دور رییس دوازه بان الجزایر را مجبور به واکنش کرد تا خطری جدی را دفع کند.

در دقیقه ۱۶ الجزایر به گل رسید ولی گل حلیش را داور به درستی آفساید اعلام کرد تا خوشحالی سبزهای آفریقایی فقط چند ثانیه طول بکشد.

در دقیقه ۱۸ بار دیگر الجزایر بود که حمله خطرناکی را بر روی دروازه ژرمن ها ایجاد کردند ولی فوزی غلام نتوانست دروازه نویر را باز کند.

در دقیقه ۲۳ موقعیت خوبی نصیب ژرمن ها شد که رییس سنگربان سبزها دروازه تیمش را نجات داد و توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۳۸ ضربه سنگین بازیکن الجزایر از پشت محوطه جریمه میرفت که نویر را دچار چالشی جدی کند ولی ضربه این بازیکن با برخورد به بواتنگ به کرنر رفت.

در دقیقه ۴۰ ژرمن ها جبران کردند و گوتزه درحالیکه با دروازه بان الجزایر تک به تک شده بود نتوانست دروازه این تیم را باز کند و سنگربان الجزایر دروازه تیمش را به زیبایی نجات داد.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۱ شوت محکم و دقیق کاپیتان ژرمن ها را سنگربان الجزایر به نوک انگشتان به کرنر فرستاد تا بار دیگر دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

در دقیقه ۷۲ توپی که هافبک های الجزریری در عمق برای سلیمانی فرستادند را نویر با خروج از دروازه با سر به بیرون زد تا خطری جدی را دفع کرده باشد.

در دقیقه ۷۴ شوت ناگهانی فقولی به طرز خطرناکی از کنار دروازه ی آلمان به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۵ سلیمانی از پشت محوطه جریمه دروازه نویر را با شوتی سنگین نشانه گرفت که البته سنگربان ژرمن ها به خوبی شوت این بازیکن را جمع کرد.

در دقیقه ۸۰ ضربه سر خطرناک مولر سنگربان الجزایر دفع کرد و توپ برگشتی را شورله به بدن مدافع سبزها کوبید تا فقط یک ضربه کرنر نصیب ژرمن ها شود.

در دقیقه ۸۱ مولر در حالیکه فقط سنگربان الجزایر را رودرروی خود می دید با شوتی بیرون پا موقعیتی عالی را هدر داد تا آه از نهاد نیمکت ژرمن ها بلند شود.

در دقیقه ۸۹ حرکت تاکتیکی ژرمن ها پشت محوطه جریمه الجرایر موقعیتی عالی را برای شواینی فراهم کرد تا روی سانتر لام دروازه الجزایر را باز کنند که ضربه سر شواینی را سنگربان روباه های سبز مهار کرد تا جدی ترین خطر دقایق پایانی هم به گل بدل نشود.

در دقیقه ۹۰ ضربه کرنر خطرناک ژرمن ها را سنگربان الجزایر از آن خود کرد و پس از این صحنه داور به نشانه پایان وقت های قانونی در سوت خود دمید تا کار دو تیم به وقت های ۱۵ دقیقه ای اضافه کشیده شود.

وقت اضافه

آندره شورله در دقیقه دوم وقت‌های اضافه بر روی پاس توماس مولر در درون محوطه شش قدم دروازه الجزایر را باز کرد تا مهمترین صحنه بازی را رقم بزند و تیمش را در آستانه صعود قرار دهد. نیمه نخست وقت های اضافه یک بر صفر به سود ژرمن ها به پایان رسید تا دو تیم زمین بازی را عوض کنند و به میدان برگردند.

در نیمه دوم سبزهای الحزایری تلاش زیادی کردند تا تک گل خورده را جبران کنند ولی مسعوت اوزیل در دقیقه ۱۲۰ موفق شد گل دوم را هم بزند تا به نوعی کار روباه های صحرا را یکسره کند.

در ثانیه های پایانی الجزایری ها توسط جابو موفق شدند یکی از گل های خورده را پاسخ دهند ولی کمی دیر شد و داور به نشانه پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم در سوت خود دمید تا ژرمن ها ۲ بر یک پیروز این میدان باشند و به دور یک چهارم نهایی جام بیستم برسند.

همچنین رئیس امبولهی، دروازه‌بان تیم ملی الجزایر لبه عنوان بهترین بازیکن این مسابقه انتخاب شد.

حریف مرحله یک چهارم نهایی آلمان تیم فرانسه و شاگردان دیدیه دشان است که با برتری بر نیجریه به این مرحله پای گذاشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز