خبرگزاری کار ایران

ایران در جام جهانی سربلند بود؛

کلهر: می توانیم بوسنی را شکست دهیم / باید با سه مهاجم بازی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۷۹۷

تیم ما می تواند در بازی با بوسنی تغییر شیوه داده و یک بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دهد. چون به سه امتیاز این بازی احتیاج دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی ایران توانایی شکست بوسنی را دارد و این را در بازی مقابل آرژانتین ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود کلهر بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی در گفتگوی ویژه خبری با جام جم در مورد بازی مقابل بوسنی صحبت هایی را عنوان کرد که ماحصل آن را می خوانید:

ایران هم می تواند شگفتی ساز جام جهانی باشد
جام جهانی مهمترین رویداد فوتبالی جهان و سکوی پرتاب بازیکنان و مربیان و همچنین آزمون خوبی برای تیم های گمنام است. در این جام تیم هایی شگفتی ساز شده اند که قبل از رقابت ها، حساب ویژه ای روی آنها باز نشده بود، مثل تیم های کاستاریکا، مکزیک، کلمبیا و بلژیک. در این میان تیم ملی فوتبال ایران هم می تواند یکی از این تیم های شگفتی ساز باشد.

تیم ملی برابر بوسنی تغییر روش دهد
تیم ما می تواند در بازی با بوسنی تغییر شیوه داده و یک بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دهد. چون به سه امتیاز این بازی احتیاج دارد. ایران این توانایی را دارد و این را در نیمه دوم بازی با آرژانتین نشان داد. ما حتی می توانستیم این تیم را شکست دهیم.

با سه مهاجم حمله کنیم
به نظرم جهانبخش می تواند جای حاج صفی در زمین باشد. یعنی با ۳ مهاجم بازی کنیم. چون در مقابل تیم بوسنی به برد احتیاج داریم.

اشتباه داور سرنوشت بازی با آرژانتین را تغییر داد
ما در نیمه دوم بازی با آرژانتین، زمانی که فشار حملات این تیم را خنثی کردیم و زمانی که صاحب توپ شدیم، دفع توپ نکردیم بلکه کنترل صحیح داشتیم. بچه ها در چندین موقعیت می توانستند صاحب گل شوند. خطای پنالتی که روی دژاگه صورت گرفت و داور از آن عبور کرد، می توانست تیم ایران را صاحب گل کند. اشتباه داور سرنوشت بازی را تغییر داد.

تعویض دژآگه باعثآزادی عمل مسی شد
به نظرم تعویض دژاگه در آخر بازی باعثشد مسی آزادتر باشد و در کمترین زمان بهترین استفاده را کرد. بازیکنی که بهترین بازیکن جهان است، شاید تا ۸۰ دقیقه کاری انجام ندهد، ولی کوچکترین ضعفی را که از خط دفاعی مشاهده کند، می تواند آن را تبدیل به گل کند.

تیم ملی از اعتماد به نفس خوبی برخوردار است
تیم ملی هم آمادگی جسمانی خوبی دارد و هم از اعتماد به نفس خوبی برخوردار است. ما در آماده سازی تیم مان خوب عمل کردیم. به هر حال اردوها و بازی های تدارکاتی که داشتیم برخی نقاط ضعف ما از جمله این که بازیکنان کم می دویدند، برطرف کرد. در بازی با نیجریه این ضعف به چشم نمی خورد و در دیدار مقابل آرژانتین هم مشکلی از این بابت احساس نشد. تیم ملی ایران اعتماد به نفس لازم را به دست آورده و آمادگی ذهنی خیلی خوبی دارد.

کی روش اعتماد به نفس را به بازیکنان منتقل کرد
این اعتماد به نفس را کادر فنی به خصوص کارلوس کی روش به خوبی به بازیکنان منتقل کرد. از سوی دیگر باید از شجاعت سرمربی تیم ملی نیز یاد کرد که بازیکنانی را در ترکیب تیم قرار داد که از آمادگی لازم برخوردار بودند.

اتحاد عامل موفقیت ما بود
بهترین روش و تاکتیک زمانی است که بتوانیم فضا و زمان را از بازیکنان حرفه ای بگیریم و ایران این کار را به خوبی انجام داد. به نظرم در زمان دفاع، اتحاد و انسجام تیمی، عامل موفقیت ما بود. در مجموع باید گفت تیم ملی در جام جهانی بسیار سربلند ظاهر شد.

حقیقی بهترین بازیکن دو مسابقه ایران در جام جهانی بود
علیرضا حقیقی که کمتر کسی فکر می کرد در جام جهانی درون دروازه ایران قرار بگیرد، بهترین بازیکن ایران در دو مسابقه با نیجریه و آرژانتین بود. البته در سایر نقاط هم بازیکنان، خوب بازی کردند. دفاع ۴ نفره ایران خیلی خوب یکدیگر را پوشش دادند و ارتباط کلامی خیلی خوبی با خط هافبک و دروازه بان خودشان داشتند و این باعثشد که ما کمترین موقعیت را به حریفان مان بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز