خبرگزاری کار ایران

ابهری مطرح کرد:

بازی ایران با آرژانتین، الگوی مناسبی برای جوانان

کد خبر : ۱۷۹۳۲۸

ایران درس بزرگ دیگری به تیم‌های جام جهانی داد، تیم‌هایی که در برابر قدرت‌های بزرگ به میدان می‌روند، درس ما این بود که هیچ تیمی از قبل بازنده نیست و همه چیز در جریان رقابت مشخص می‌شود.

پژوهشگر، رفتارشناس و آسیب شناس مسایل اجتماعی با اشاره به رقابت تیم های ملی فوتبال ایران و آرژانتین گفت: اتحاد و همدلی نشان داد در سخت ترین شرایط هم می توان به نتایج دور از تصور دست یافت و این همان نکته ای است که جوانان امروز باید به آن توجه کنند.

به گزارش ایلنا، مجید ابهری در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به رقابت دو تیم در جام جهانی برزیل یادآورد شد: از چند روز قبل در شبکه های مجازی هر مطلبی در خصوص این بازی منتشر می شد حکایت از برد قاطع و پرگل آرژانتین داشت و حتی خیلی از هواداران فوتبال کشورمان نیز منتظر شکست ایران با اختلاف چند گل بودند، اما آنچه در بازی شب گذشته دیدیم حکایت از آن داشت که در سخت ترین شرایط نیز می توان موفق عمل کرد به شرط آنکه بخواهیم و به این خواستن احترام بگذاریم.

پژوهشگر، رفتارشناس و آسیب شناس مسایل اجتماعی در خصوص شادی مردم پس از این بازی گفت: شادی ممکن است در شرایطی از کنترل خارج شود و این نکته ای است که باید به آن توجه کرد. ما باید شرایطی را برای جوانان فراهم کنیم تا فرصت تخلیه انرژی را داشته باشند چراکه در غیر این صورت این انرژی ممکن است در جایی دیگر و در زمان نامناسبی تخلیه شود، هر چند اعتقاد دارم در بازی شب گذشته نه تنها بازنده نبودیم بلکه به یک پیروزی بزرگ و ارزشمند دست یافتیم.

وی با تاکید بر اینکه این باخت ناراحتی مردم را در برنداشت یادآور شد: از نظر مردم، فوتبال دوستان و جامعه، ما نه تنها در بازی شب گذشته نتیجه را واگذار نکردیم بلکه پیروز شدیم، ۹۰ دقیقه برنامه منسجم تیم ایران، آرژانتین را تا ثانیه های پایانی در التهاب فرو برد و اگر اشتباه داور این میدان نبود، چه بسا نتیجه ای دیگر رقم می خورد.

این رفتار شناس و جامعه شناس تصریح کرد: فراموش نکنید مسی گرانقیمت ترین بازیکن جهان است و از این نظر با چند بازیکن ایران برابری می کند اما همین بازیکن هم در تمام طول بازی محو بازی خوب ایران شده بود و اگر همان ثانیه های پایانی هم می گذشت امروز آنها با سووالهای بی جواب بسیاری مواجه بودند.

دکتر ابهری خاطر نشان کرد: اتحاد و همدلی نشان داد در سخت ترین شرایط هم می توان به نتایج دور از تصور دست یافت و این همان نکته ای است که جوانان امروز باید به آن توجه کنند. این بازی به عنوان یک الگو نشان داد اگر شرایط را بپذیریم و متحد باشیم می توان به نتیجه دلخواه دست یافت حتی اگر مقابل تیم پرمهره ای همچون آرژانتین قرار گرفته باشیم.

وی در پایان گفت: ایران درس بزرگ دیگری به تیم‌های جام جهانی داد، تیم‌هایی که در برابر قدرت‌های بزرگ به میدان می‌روند، درس ما این بود که هیچ تیمی از قبل بازنده نیست و همه چیز در جریان رقابت مشخص می‌شود. از عناوین و سختی ها نترسید و خودتان برای خودتان تصمیم بگیرید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز