خبرگزاری کار ایران

همگام با جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل؛

AFC: ایران هنوز فرصت التیام زخم‌هایش را دارد / شاگردان کی روش شانس صعود دارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۰۲۸

تیم بسیار سازمان یافته ایران با احترامی که شایسته مسی به عنوان دارنده چهار عنوان بهترین بازیکن سال دنیا بود، رفتار کرد و بارها او را با چهار بازیکن زمین‌گیر کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است که ایران هنوز می‌تواند با تکرار عملکردش مقابل آرژانتین در دیدار با بوسنی به مرحله بعدی جام‌جهانی صعود کند.

به گزارش ایلنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی در خصوص شکست یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل آرژانتین در رقابت‌های مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل نوشت: درست زمانی که ایران فکر می‌کرد به اندازه کافی تلاش کرده تا مقابل آرژانتین مدعی امتیاز بگیرد، لیونل مسی فوق‌ستاره با گل فوق‌ العاده‌اش برترین تیم‌ آسیا را با نتیجه یک بر صفر در وقت‌های تلف شده نیمه دوم در بلوهوریزنته غرق کرد.

ایرانیان مصمم با قوت قلب و مقتدرانه با تعداد زیاد دفاع می‌کردند و حتی سه فرصت مسلم گلزنی در نیمه دوم داشتند تا بفهمند که راه سخت مهار مسی در ۹۰ دقیقه همیشه کافی نیست. درست زمانی که به نظر می‌رسید ایرانی‌ها در حال دریافت پاداش عملکرد تمام عیارشان در این مسابقه هستند، مسی بهترین کاری را که باید انجام می‌داد، را انجام داد و در دقیقه ۹۱ مسابقه توپی کات‌دار را با پای چپ از بیرون محوطه جریمه وارد دروازه ایران کرد.

یکی از لحظات جادویی مسی برای شکست ایران کافی بود و توانست قهرمان سابق دنیا را به مرحله یک‌هشتم نهایی برساند.

تیم بسیار سازمان یافته ایران با احترامی که شایسته مسی به عنوان دارنده چهار عنوان بهترین بازیکن سال دنیا بود، رفتار کرد و بارها او را با چهار بازیکن زمین‌گیر کرد. برنامه‌ آنها برای مهار ستاره آرژانتین این بود که مانع از فعالیت وی در زمین شوند.

گل دیرهنگام ستاره بارسلونا موقتا قلب ایرانی‌ها را شکست اما آنها هنوز فرصت دارند در صورتی که بتوانند زخم‌هایشان را التیام دهند و بوسنی و هرزگوین را در آخرین بازی خود در مرحله گروهی شکست دهند، برای اولین بار به مرحله بعدی جام‌جهانی صعود کنند.

آنها همچنین قدرت خودشان را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا که ماه ژانویه در استرالیا آغاز می‌شود، نشان دادند؛ جایی که هواداران فوتبال می‌توانند منتظر باشند تا دفاعی سطح بالا و بازی هجومی جرقه‌ای را از بازیکنانی مانند اشکان دژاگه(فولام) و رضا قوچان‌نژاد(چارلتون) شاهد باشند.

این زوج که در باشگاه‌های انگلیسی بازی می‌کنند، برای تیم پنجم دنیا یعنی آرژانتین دردسرساز بودند. گوچی که به عنوان بازیکن چپ پای ۲۶ ساله ایران شناخته شده است، دو فرصت گلزنی داشت تا در نیمه دوم اولین گل ایران را در رقابت‌های جام‌‌جهانی به ثمر برساند.

شیرجه و ضربه سر وی واکنش سرخیو رومرو، دروازه‌بان آرژانتینی را در پی داشت و در یک حرکت دیگر روی فرار وی و پاس جهانبخش صاحبت موقعیت شد و بار دیگر شوتی درون چارچوب داشت که باز هم رومرو را به واکنش وا داشت.

دژاگه نیز پاس بلندی از پژمان منتظری دریافت کرد و ضربه سر فوق‌العاده وی باعثشد تا رومرو توپ را به کرنر بفرستد.

دژاگه همچنین به شدت به داور مسابقه اعتراض کرد زیرا معتقد بود که خطای پابلو زابالتا بر روی وی مستحق اعلام یک ضربه پنالتی به سود ایران بود.

به جز فرصت زودهنگام سرجیو آگوئرو که در حرکتی بغرنج شیرجه علیرضا حقیقی، دروازه‌بان ایران را در بر داشت، فرصت‌های آرژانتین در نیمه اول تنها به ضربات کرنر محدود می‌شد.

ماروس روخو و فدریکو فرناندز، مدافعان آرژانتین هر دو تلاش زیادی کردند اما در سوی دیگر میدان، جلال حسینی مدافع ایران نیز مهاجمان آلبی سلسته را مهار کرده بود.

آندرانیک تیموریان یک بار دیگر مانند تساوی بدون گل مقابل نیجریه تکل زن خستگی ناپذیر ایران در میانه میدان بود، نفوذ طاقت فرسای مسی را با تلاش فوق‌العاده‌اش مهار کرد.

کاپیتان جواد نکونام در نقاط کور عقب میدان الهامی برای بازیکنان بود. او نیز تکل تأثیرگذاری روی کاپیتان آرژانتین انجام داد؛ هرچند یک کارت زرد هم به دلیل خطا بر روی دریافت کرد.

مسی نتوانست روی ضربات ایستگاهی در طول مسابقه موفق باشد، هرچند یکی از این ضربات ایستگاهی فرصت فوق‌العاده‌ای برای ازکیل گری فراهم کرد تا ضربه سر وی از بالای دروازه به بیرون برود اما مسی پس از به ثمر رساندن گلش مانند همیشه به خوشحالی پرداخت و تنها توب درون چارچوب وی اختلاف میان ایران و آرژانتین را رقم زد.

ایران تاکنون سه بار قهرمان آسیا شده اما تنها یک پیروزی در تاریخ رقابت‌های جام‌جهانی به دست آورده که آن هم پیروزی دو بر یک مقابل آمریکا در جام‌جهانی ۹۸ فرانسه بود.

تیم ملی ایران باید همین عملکرد را مقابل بوسنی و هرزگوین تکرار کند تا برای صعود از مرحله گروهی در برزیل شانس داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز