خبرگزاری کار ایران

دوران سختی را پشت سر گذاشته‌ایم؛

کی روش: مقابل نیجریه با هوشیاری کامل بازی می کنیم / می‌توانیم موفق شویم

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۹۴۰

ما توانسته‌ایم بازیکنان بومی را کنار بازیکنان جدید قرار دهیم تا یک گام بزرگتر را برداشته باشیم اما تجربه از همه موضوعات مهم‌تر است.

کارلوس کی‌روش در کنفرانس خبری پیش از دیدار با نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش در پاسخ به سوال یک خبرنگار خارجی مبنی بر اینکه بازی فردا را چگونه ارزیابی می کند، گفت: ابتدا اجازه بدهید از طرف تیم ملی ایران به رسانه‌های ملی و بین‌المللی خوش‌آمد بگویم. مایلم سلام را به زبان پرتغالی و روز به خیر را به زبان فارسی بگویم. همان طور که می‌دانید سفر طولانی را برای صعود به جام جهانی داشته‌ایم. در واقع از کار خودمان در طی دوره آماده‌سازی بسیار راضی هستیم.

وی ادامه داد: اکنون تیم ملی ایران در مسابقات جهانی حضور دارد و با وجود همه مشکلات بعد از صعود به جام جهانی می‌دانستیم که باید سطح بالاتری از آمادگی داشته باشیم که البته بالاتر بردن سطح تیم ملی کار آسانی نبود. کاری که لازم بود را انجام دادیم و آماده رویارویی با بهترین تیم‌های دنیا هستیم. می خواهیم به دنیا نشان بدهیم که ایران شایستگی این حضور در جام جهانی را دارد. با افتخار دراین جام بازی می‌کنیم و لذت را تا حد ممکن به ایرانی‌ها تقدیم می‌کنیم.

در ادامه این کنفرانس یک خبرنگار خارجی از کی‌روش پرسید انتظارش از بازی اول چیست و از کدام دروازه‌بان استفاده خواهد کرد، که کی‌روش اینگونه پاسخ داد: بدون شک این بازی بسیار مهم است. می دانیم که نیجریه تیمی پرستاره است و بازیکنان بسیار خوبی دارد که در اروپا بازی می‌کنند و همینطور استفان کشی هم مربی خیلی خوبی است. از نظر تجربه حضور در جام جهانی نیجریه نسبت به ما برتری دارد. آن‌ها اکنون امیدوارند که به مرحله نیمه نهایی صعود کنند، اما تیم ما هم ستاره‌های بسیار خوبی دارد. بازی برای ما سخت خواهد بود و با توجه به این انتظارها، ما برای پیروزی بازی می‌کنیم چون این توقع از ما می‌رود.

کی‌روش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تجربه‌اش از حضور در جام جهانی پرسید که او گفت: این‌ تیم، تیم پرتغال نیست بلکه تیم ایران است. چند سال با این تیم بوده‌ام و با احساس مبارزه می‌کنیم. اینکه حس وفاداری را در تیم مشاهده می کنیم حس عالی است و من این را چند سال در ایران دیده‌ام. برای همه تیم‌ها بازی اول پیچیده‌ترین بازی است و ما هم باید برابر نیجریه بازی کنیم. ما اکنون درباره بقیه تیم‌ها اکنون صحبت نمی‌کنیم بلکه فقط مرحله به مرحله آماده حضور در جام جهانی می‌شویم و از اینکه باید مقابل بهترین تیم‌ها بازی کنیم بسیار خوشحالیم و می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم. در واقع ما هر دقیقه را با چالش بازی می‌کنیم.

سوال بعدی از کی‌روش درباره بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی و تاثیر آن‌ها در تیم ملی بود. سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت: به طور کلی جام جهانی به بازیکنان باکیفیت مربوط است که این بازیکنان در نیجریه بسیار زیاد هستند. بازیکنانی که در تیم‌هایی مثل لیورپول بازی می‌کنند. ستاره‌هایی که در نیجریه هستند در تیم‌های اروپایی بازی کرده‌اند و تعدادی از آن‌ها در تیم‌های انگلیسی بازی کرده‌اند. ما توانسته‌ایم بازیکنان بومی را کنار بازیکنان جدید قرار دهیم تا یک گام بزرگتر را برداشته باشیم اما تجربه از همه موضوعات مهم‌تر است.

همچنین یک خبرنگاران از کی‌روش پرسید که آیا ایران می‌تواند به عنوان اولین تیم آسیایی پیروز در جام بیستم لقب بگیرد یا خیر و کی‌روش اینگونه پاسخ داد: ان‌شاءالله. برای همین تلاش می‌کنیم. اکنون نمی‌شود تحلیلی درباره این موضوع داشت. شاید بعد از جام جهانی فرصت خوبی باشد که خودمان را با تیم‌های آمریکایی و آفریقایی مقایسه کنیم.

در ادامه خبرنگاری از احتمال طرفداری هواداران برزیلی از تیم ملی ایران پرسید که وی پاسخ داد: امیدوارم این طور باشد. فرصت‌ ما برای تمرین در سائوپائولو بسیار خوب است و امیدوارم هواداران ما از ما حمایت کنند. دوران سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و مشکلات بیشتری را حتی بیرون زمین تحمل کرده‌ایم اما می‌خواهیم خودمان را اثبات کنیم. ایران ایجاست چون همه مشکلات را پشت سر گذاشته است. شما می‌دانید که مشکلات سیاسی و اقتصادی چه موانعی را ایجاد کرده‌اند اما همه تیم در کنار مسئولان ایمان دارند که می‌توانیم موفق شویم. می‌توانیم این درک را ایجاد کنیم که تیم ایران می‌تواند بهترین عملکرد خودش را با وجود همه مشکلات ارائه دهد. می‌خواهیم با افتخار برزیل را ترک کنیم.

در ادامه خبرنگاری از کی روش درباره برنامه‌های غافلگیری تیم ایران برای دیدار مقابل نیجریه پرسید و کی‌روش پاسخ داد: ما سورپرایزهای زیادی داریم که یکی دو تا نیستند. فوتبال چیزی است که باید بازی کنید و از آن لذت ببرید و خودتان را عرضه کنید. امیدوارم بازیکنان من فردا خودشان باشند و خودشان را همان طور که هستند در طول بازی نشان دهند. همان طور که گفتم هیچ تیم کاملی وجود ندارد که همه بازی‌ها را ببرد. باید آماده باشیم و بازی خوبی انجام دهیم و حداکثر کارمان را بکنیم. قطعا نیجریه نقاط ضعفی خواهد داشت. ما با هوشیاری کامل بازی خواهیم کرد. این یک بازی است، به همین سادگی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز