خبرگزاری کار ایران

دیدار افتتاحیه جام جهانی۲۰۱۴؛

پیروزی برزیل بر کرواسی / آغاز مقتدرانه سلسائو / اعلام پنالتی مشکوک نیشیمورا!

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۰۳۶

تیم فوتبال برزیل موفق شد در نخستین گام تیم خوب کرواسی را با ۳ گل از پیش رو بردارد تا افتتاحیه جام جهانی کاملا به کام هواداران سلسائو در سرزمین فوتبال باشد.

تیم فوتبال برزیل موفق شد در نخستین گام تیم خوب کرواسی را با ۳ گل از پیش رو بردارد تا افتتاحیه جام جهانی کاملا به کام هواداران سلسائو در سرزمین فوتبال باشد.

به گزارش ایلنا، در دیدار افتتاحیه جام جهانی بیستم راس ساعت ۳۰ دقیقه بامداد و بلافاصله بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه در سائوپائولو با سوت نیشیمورای ژاپنی تیم های برزیل و کرواسی از گروه نخست این رقابت ها به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود زردپوشان سرزمین فوتبال به پایان رسید. نیمار(۲گل) و اسکار گلزنان برزیل بودند و تک گل کرواسی نیز توسط مارسلو به اشتباه وارد دروازه خودی شد.

برزیل با تصمیم فلیپائو با ترکیب ژولیو سزار، دنی آلوز، تیاگو سیلوا، مارچلو، فرد، نیمار، ‌ اسکار، لوئیز گوستاویو، داوید لوییز، هالک، پائولونیو در نخستین دیدار خود در جام جهانی به میدان آمدند و در سوی دیگر کرواسی نیز با اندیشه های نیکو کواچ با ترکیب استیپه پلتیکوسا، سیمه ورسالژکو، ایوان پریسیچ، ودران کورلوکا، دژان لاورن، نیکیچا ژلاویچ، ایوان پاکیتیچ، لوکا مودریچ، داریوژ سرنا، ایویچا اولیچ و ماتئو کواچیچ وارد میدان شدند.

نیمه نخست

دو تیم ابتدای بازی به ارزیابی یکدیگر پرداختند ولی کروات ها اولین خطر جدی را ایجاد کردند. در سوی دیگر برزیلی ها هم دل به حرکات نیمار. هالک و همچین حرکات دنی آلوز دوخته بودند. گل به خودی مارسلو در دقیقه ۱۱ کار را برای میزبان سخت کرد. کروات ها از جناح چپ توسط جلااوویچ به سمت دروازه زردپوشان حمله ور شدند که توپ ارسالی این بازیکن بر روی دروازه جولیو سزار در بین مدافعان به پای مارسلو برخورد کرد و به درون دروازه رفت تا قرمز و سفیدپوشان کروات شروعی رویایی داشته باشند. به این ترتیب جام بیستم با گل به خودی آغاز شد. در ادامه نیمار با خطایی که بر روی مودریچ بازیکن رئالی انجام داد، نخستین بازیکنی بود که در جام بیستم کارت زرد را از داور این دیدار دریافت می کند.

در حالیکه ۶۲ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه در شوک عقب افتادن برزیل از کرواسی بودند، نیمار در دقیقه ۲۹ موفق شد گل خورده را جبران کند. نیمار که به قلب دفاع کروات ها زده بود از پشت محوطه جریمه با ضربه ای زمینی با پای چپ دروازه اختاپوس کروات ها را باز کرد تا کار را به تساوی بکشد. در ادامه اگرچه برتری از آن زردپوشان بود و آنها در خانه تلاش داشتند گل برتری را نیز به ثمر برسانند ولی موقعیت ها یکی پی از دیگری از دست می رفت تا نیشیمورا سوت پایان نیمه نخست را به صدا در آورد.

نیمه دوم

نیمه دوم با حملات و فشار زردپوشان برزیلی آغاز شد و شاگردان اسکولاری به دنبال به ثمر رساندن گل برتری بودند که ضربه آزاد دنی الوز در دقیقه ۶۵ از خطرهای جدی برزیلی ها در این نیمه بود که البته این توپ با کمی فاصله از بالای دروازه کروات ها به بیرون رفت تا نیکو کواچ نفس راحتی بر روی نیمکت بکشد چراکه تیم وی ۸ بازی اخیر خود را بدون شکست پشت سر گذاشته است.

در دقیقه ۷۰ فرد با زیرکی در درون محوطه جریمه موفق شد نیشیمورا را متقاعد کند که ضربه پنالتی را به سود طلایی پوشان اعلام کند. لاوره نیز به دلیل این خطا کارت زرد گرفت. نیمار پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و در حالیکه ضربه خوبی را نزده بود و پلتیکوسا توپ را با هر دو دست لمس کرد ولی توپ به درون دروازه غلتید تا دومین گل برزیل نیز به ثمر برسد.

در دقیقه ۷۶، سانتر زیبای اسکار از سمت راست بر روی دروازه کرواسی را داوید لوییز با ضربه سر به بیرون فرستاد در حالیکه نیمار پشت سر لوئیز در موقعیتی مناسب قرار داشت تا دروازه را باز کند و هت تریک کند.

در دقیقه ۸۲ کروات ها گلی را به ثمر رساندند ولی این گل از سوی نیشیمورا مردود اعلام شد.

در دقیقه ۹۰ اسکار موفق شد بر روی غفلت مدافعان کرواسی به راحتی دروازه این تیم را باز کند تا آب سردی بر پیکره کروات ها بریزد و کار این تیم را یکسره کند.

در نهایت این بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود زردپوشان به پایان رسید تا میزبان در خانه نخستین ۳ امتیاز را کسب کند و امیدهای سلسائو را برای فتح ششمین جام قهرمانی زنده کنند.

در پایان نیمار که دو گل از ۳ گل برزیل را به ثمر رساند به عنوان بهترین بازیکن این بازی انتخاب شد.

در دیگر دیدار گروه A از ساعت ۲۰:۳۰ تیم های کامرون و مکزیک به مصاف هم خواهند رفت.

همچنین امشب از ساعت ۲۳:۳۰ نیز تیم های هلند و اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی از گروه B با یکدیگر روبرو خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز