خبرگزاری کار ایران

ایران در گروه یک لیگ جهانی ۲۰۱۷؛

اجلاس دپارتمان لیگ جهانی والیبال آغاز شد

جلسه دپارتمان لیگ جهانی 2017 از صبح امروز در لوزان سوئیس با حضور کلیه اعضا آغاز شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، پس از پایان رویدادهای سال 2016 فدراسیون جهانی والیبال در رده تیم‌های ملی و اعلام رده بندی تیم ها، اجلاس دپارتمان لیگ جهانی به منظور بررسی لیگ جهانی 2016 و برنامه ریزی برای لیگ جهانی 2017 صبح امروز سه شنبه 23 شهریور ماه با حضور کلیه اعضا در مقر FIVB در لوزان سوئیس برگزار شد که دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران نیز به نمایندگی از کشورمان در این اجلاس یک روزه حضور داد.

تیم ملی والیبال کشورمان که امسال در رده هفتم گروه یک لیگ جهانی 2016 ایستاد با سقوط تیم استرالیا به گروه دو،در سال 2017 به عنوان تنها تیم آسیایی در گروه یک این رقابت‌ها با قدرت‌های والیبال دنیا رقابت خواهد کرد.

بر این اساس مسابقات لیگ جهانی 2017 به صورت زیر برگزار خواهد شد:
–    تاریخ برگزاری  از 2 ژوئن تا 2 جولای می‌باشد.
–    در سه گروه یک، دو و سه برگزار می‌شود.
–    مسابقات گروه یک در مرحله مقدماتی در سه هفته در تاریخ های 2تا 4 ژوئن، 9 تا 11 ژوئن و 16 تا 18 ژوئن برگزار می‌شود و مرحله نهایی نیز از 28 ژوئن تا 2 جولای برگزار می‌شود.
–    مسابقات گروه دو در مرحله مقدماتی در سه هفته در تاریخ‌های 2تا 4 ژوئن، 9 تا 11 ژوئن و 16 تا 18 ژوئن برگزار می‌شود و مرحله نهایی نیز از 23 تا 25 ژوئن برگزار می‌شود.
–    مسابقات گروه سه در مرحله مقدماتی در دو هفته در تاریخ های 2تا 4 ژوئن، 9 تا 11 ژوئن برگزار می‌شود و مرحله نهایی نیز از 16 تا 18 ژوئن برگزار می‌شود.
–    فرمول برگزاری و گروه بندی مطابق با لیگ جهانی 2016 هست.
–    فرمول تکنیکال وقت استراحت همانند مسابقات المپیک می‌باشد.
–    جایزه دلاری این رقابت ها 300 هزار دلار می‌باشد.
–    هر تیم می‌تواند 14 بازیکن در لیست نهایی خود معرفی کند.
–    در لیگ جهانی 2017 در مجموعه 36 تیم حضور خواهند داشت که در گروه یک 12 تیم ، در گروه دو 12 تیم، در گروه سه 12 تیم با هم به رقابت می‌پردازند.
–    در مرحله مقدماتی گروه یک از 12 تیم حاضر 9 تیم میزبانی را تجربه خواهند کرد.
–    در گروه یک تیم‌های صربستان، برزیل، فرنسه، ایتالیا، لهستان، امریکا، روسیه، ایران، بلژیک، آرژانتین، بلغارستان و کانادا (از گروه دو صعود کرده است) حضور دارند.
–    در گروه دو تیم‌های استرالیا، پرتغال، هلند، ترکیه، فنلاند، جمهوری چک، چین، مصر، اسلوواکی، کره جنوبی، ژاپن و اسلووانی حضور دارند.
–    در گروه سه تیم‌های آلمان، یونان، چین تایپه، میانمار، ونزوئلا، قطر، اسپانیا، تونس، مکزیک، قزاقستان، پورتوریکو و استونی حضور دارند.
–    در گروه یک در مرحله مقدماتی هر تیم 9 مسابقه می‌دهد و در مجموع در مرحله مقدماتی 54 مسابقه برگزار خواهد شد.

–    مراحل نهایی در گروه یک با حضور شش تیم، در گروه دو با حضور چهار تیم و در گروه سه با حضور چهار تیم برگزار می‌شود.

قرعه کشی و برنامه دقیق این رقابت‌ها بعد از ظهر امروز سه شنبه 23 شهریور در جلسه دوم این اجلاس انجام خواهد شد.

 

کد خبر : ۴۱۰۴۶۱