خبرگزاری کار ایران

مربی باشگاهی والیبال ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

جامعه والیبال ایران بدون ادعا برای شکوفایی این ورزش تلاش کرد

سید عباسی پیشرفت والیبال ایران را از زمانی دانست که مدیریت در فدراسیون از حالت سنتی خارج شد.

جهانگیر سیدعباسی، مربی باشگاهی ایران با اشاره به صعود مقتدرانه تیم ملی والیبال ایران به المپیک به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: صعود والیبال ایران به المپیک اتفاق مهمی در عرصه ورزش کشور است که با تلاش عده‌ی زیادی که بدون ادعا برای والیبال ایران زحمت کشیدند و بدون حاشیه برای پیشرفت این ورزش تلاش کردند.

او ادامه می‌دهد: والیبال ایران مهم‌ترین گام خود را وقتی برداشت که تیم‌های استانی از حالت سنتی خارج شدند و در قالب لیگ با یکدیگر به رقابت پرداختند. در زمان ریاست یزدانی‌خرم نگاه ویژه‌ای به تیم‌های پایه شد و همین تیم‌ها رشد کردند و با برنامه ریزی‌های دقیق و علمی بعد از روی کار آمدن داورزنی والیبال ایران به شکوفایی رسید. باید توجه داشت که زحمات چندین نسل به صورت پیوسته باعث دست‌یابی به این نتایج شد.

سیدعباسی با اشاره به حضور مربیان خارجی در ایران خاطرنشان می‌کند: با آمدن زوان گاییچ مربی صربستانی که کارنامه درخشانی در والیبال جهان داشت اولین استارت شکوفایی والیبال ایران زده شد و پس از او با ورود ولاسکو مربی خوش فکر آرژانتینی به نوعی والیبال ایران به عرصه جهانی متصل شد. کواچ یک مربی جوانی بود که نتوانست نتایج خوبی با تیم ملی ایران کسب کند. با آمدن لوزانو به ایران، والیبال ایران وارد مرحله جدیدی شد که محصول آن رسیدن به آرزویی بود که ما سال‌ها برای آن برنامه ریزی کرده بودیم.

سیدعباسی در مورد دلایل همه گیر شدن والیبال در ایران می‌گوید: با توجه به اینکه والیبال از ابتدا یک ورزش دانشگاهی در ایران محسوب می‌شد این موضوع دلیلی شد برای آنکه این رشته ورزشی در مدارس از اهمیت بسیاری برخوردار شود. روند رو به رشد والیبال ایران را باید از مدارس دانست و اشتیاق خانواده‌ها به حضور فرزندان خود در محیط امن و دور از حاشیه والیبال؛ این عوامل باعث شد تا این رشته ورزشی در ایران همه گیر شود.

 

کد خبر : ۳۷۷۷۲۴