خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛

افزایش تولید فولاد خام چین در پی رونق ساخت‌وساز

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۶۹۱

تولید فولاد خام چین نسبت به ماه قبل در ماه می 8.5 درصد رشد نشان می‌دهد و بالاترین رکورد ثبت شده برای تولید یک ماهه را به خود اختصاص داد که تحلیلگران علت آن را رونق ساخت و ساز در پی برنامه دولت به منظور توسعه زیرساخت ها و نیز رونق بخش تولید عنوان کرده‌اند.

بر اساس داده‌های دفتر ملی آمار (NBS) بزرگترین تولید کننده فولاد جهان در ماه گذشته(می) 92.27 میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که از آمار تولید ماه قبل (آوریل)  بیشتر است. (در ماه آوریل تولید  85.03 میلیون تن  بوده است) همچنین نسبت به مدت مشابه سال 2019 نیز 4.2 درصد بیشتر است.

آمار ماه می  بیشترین میزان ثبت شده برای یک ماه بود. چین به طور معمول مجموع آمار تولیدی برای ماه‌های ژانویه و فوریه را منتشر می‌کند و جزییات هر ماه را در این آمار قید نمی‌کند.  

محاسبات رویترز نشان می دهد متوسط تولید روزانه در ماه می 2.98 میلیون تن در مقایسه با 2.83 میلیون تن در ماه آوریل بود است که این میزان نیز بی‌سابقه بوده است.  

بر اساس داده‌های NBS در 5 ماه اول سال 2020، چین 411.75 میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال 2019، 1.9 درصد رشد داشته است.

افزایش تولید در زمانی روی می‌دهد که شاهد کاهش  موجودی‌های کالایی و تقاضای زیاد از طرف پروژه‌های زیربنایی و بازار کالای قوی پس از بازگشت به کار دومین اقتصاد بزرگ دنیا پس از محدودیت های ویروس کرونا هستیم.

طبق گفته Zhilu Wang تحلیلگر وودمکنزی در حال حاضر فروش واحدهای مسکونی در حال افزایش است و سیاست دولت‌های محلی در راستای تسهیل اخذ وام بانکی و تسهیل مقررات ساخت و ساز در حال اجرا است. بخش‌های خودرو سازی و ماشین سازی نیز تولید را افزایش داده‌اند.

داده‌های شرکت مشاور Mysteel نشان می‌دهد میزان استفاده از ظرفیت کوره‌های بلند در 247 کارخانه در سراسر چین تا 29 ماه می به 91.4 درصد رسیده است، در حالی که در پایان ماه آوریل 81.7 درصد بود.

در همین حال  بر اساس داده های NBS ارزش افزوده مواد اولیه از 3.5 درصد ماه گذشته به 5.5 درصد در ماه می افزایش یافته است. NBS  دلیل این موضوع را افزایش پروژه های زیربنایی عنوان کرده است.

منبع: رویترز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز