خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت و رئیس هیات‌عامل ایمیدرو:

مصوبه دولت درباره تخصیص سنگ‌آهن به ذوب‌آهن به‌زودی اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۱۶۵

معاون وزیر صمت و رئیس هیات‌عامل ایمیدرو در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق‌ تولید از عملیاتی شدن قریب الوقوع مصوبه دولت در خصوص تخصیص سنگ آهن به این شرکت خبر داد و گفت : با توجه به اینکه قیمت سنگ آهن اختصاص داده شده به ذوب آهن نیز مشخص شد ، به زودی این مواد اولیه توسط مجتمع سنگ آهن سنگان به ذوب آهن تحویل داده می شود .

به گزارش ایلنا، خداداد غریب‌پور افزود: ذوب آهن به عنوان پیشکسوت صنایع کشور نباید مشکل تامین سنگ آهن داشته باشد . تلاش ما این است که این مشکل را حل کنیم و در این راستا گام اول برداشته شده و به زودی گام های دیگر هم برداشته می شود .

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو تصریح کرد: ذوب آهن از دیرباز در صنعت کشور اقدامات موثری انجام داده و در مدیریت دانش عملکرد خوبی دارد. این شرکت اقدامات موثری نیز در بومی‌سازی انجام داده و قطعات خوبی ساخته است  و امیدوارم تلاشگران  ذوب آهن در بومی سازی نیز مانند سایر فعالیت ها پیشگام باشند .

غریب پور گفت: در این نمایشگاه به دنبال بومی سازی تجهیزات هستیم تا مجبور به واردات آنها نباشیم و از وابستگی صنایع به ارز کاسته شود . در این راستا در این نمایشگاه تجربه صنایع مهم مانند ذوب آهن با صنایع دیگر و با تامین کنندگان به اشتراک گذاشته می شود . از طرفی وزارت صمت نیز واردات قطعاتی که امکان تولید داخلی آنها وجود دارد را ممنوع می کند تا انگیره سازندگان افزایش یابد .

مطابق گزارش معدن 24 دو شرکت بزرگ سنگ آهنی متعهد به تامین سنگ آهن ذوب‌آهن اصفهان به جای صادرات شده اند . این دو شرکت بزرگترین تامین کننده سنگ آهن در شرق کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز