خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آریان‌فولاد:

کشور از واردات دکل بی‌نیاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۲۹

مدیرعامل شرکت آریان‌فولاد با اعلام این خبر گفت: با تولید نبشی‌های سایز 13 تا 20 میلی‌متر عملا کشور از واردات نبشی‌های مورد نیاز ساخت دکل در صنایع استراتژیک همچون برق، مخابرات و نفت بی‌نیاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهمن قاسمی ظرفیت تولید نبشی‌های سایز 13 تا 20 را معادل 300 هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: این شرکت قادر است به میزان مورد نیاز صنایع فوق، نبشی را تولید و عرضه کند.

وی به وجود برخی مشکلات پیش‌روی این صنعت اشاره کرده و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر واردات دو میلیون تن ورق به صورت قاچاق و عدم پیگیری سازمان‌ها، دور زدن قانون به طرق مختلف توسط برخی و ضرورت برخورد جدی با متخلفان و لزوم جلوگیری از مداخله دولت در مکانیزم قیمت‌گذاری از جمله مهمترین موضوعات است.

وی افزود: امروز بازار به یک سیستم و آن هم عدم مداخله دولت و حاکم شدن مکانیزم عرضه و تقاضا در تعیین قیمت‌ها که بدون شک بر اساس آن فروشنده بیلت و فولاد می‌تواند محصولات خود را در پایه قیمت‌های جهانی عرضه و به فروش برسانند، نیاز دارد.

قاسمی پیشنهاد کرد: کشور ما برای رهایی از فساد نیاز به الگوی قرار دادن اقتصاد کشوری مانند ترکیه دارد که طی آن همه قیمت‌ها آزاد و مبلغ دستمزدها نیز بر اساس یک ارز قوی مدیریت شود.

وی نبود آمار دقیق از بنگاه‌های تولیدی و عدم بازگشت آن توسط سازمان‌ها و ارگان‌های مذکور را از دیگر مواردی دانست که با توجه به دسترسی به آنها زمینه فساد در جامعه را محیا می‌کند.

به گفته قاسمی، شرکت آریان‌فولاد در حال حاضر دارای چهار خط نورد شامل خط تولید مقاطع سنگین به ظرفیت 300 هزار تن، خط مقاطع دو به ظرفیت 200 هزار تن، خط تولید میلگرد سه و چهار هر یک به ظرفیت 500 هزار تن داراست. ضمن آنکه یک خط میلگرد 500 هزار تنی دیگر نیز در حال نصب است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز