خبرگزاری کار ایران

ایران برای نخستین بار عضو هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۹۷۷

ژاپن، مالزی و ایران به عنوان اعضای جدید هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام oie انتخاب شدند.

به گزارش ایلنا از سازمان دامپزشکی کشور، بر اساس نتایج اعلام شده در انتخابات روز گذشته سازمان بهداشت جهانی دام، ایران در کنار کشورهای ژاپن و مالزی به عنوان عضو هیلت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب گردید.

برابر گزارش های منتشر شده OIE، در این انتخابات از بین ۵ نامزد انتخابات هیات ریسه شامل چین، ژاپن، بنگلادش، مالزی و ایران؛ کشورمان در کنار ژاپن و مالزی با اکثریت آرا به عنوان ۳ عضو هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب گردید.

سازمان بهداشت جهانی دام دارای ۵ منطقه امریکا- اروپا- آسیا و اقیانوسیه- آفریقا و خاورمیانه است. در اجلاس سال جاری OIE انتخابات هیات رئیسه مناطق انجام گردید.

ایران برای نخستین‌بار است که با اتفاق آرا به عضویت هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه درآمده است.

منطقه آسیا و اقیانوسیه یکی از مناطق مهم OIE است که دارای ۳۲ کشور است؛ کشورهای مهم عضو این منطقه شامل چین، ژاپن، هند، کره، مالزی، اندونزی بنگلادش، تایلند و ایران هستند. در انتخابات امسال کلیه کشورهای عضو حضور یافته اند. حضور فعال کشورمان در ۲ سال گذشته در اجلاس OIE رهاوردهای قابل توجهی از جمله اجلاس منطقه ای OIE در شیراز برای بیماری تب برفکی، موافقت oie برای انجام ارزیابی دامپزشکی ایران ( pvs) و عضویت ایران در گروه کاری منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال گذشته و انتخاب ایران به عنوان یکی از ۳ عضو هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه OIE در سال جاری را به همراه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز