خبرگزاری کار ایران

کاندیدادی انتخابات اتاق تهران :

باید شایستگان به جای ائتلاف کنندگان وارد اتاق شوند/ برای شکستن حصر اقتصادی به میدان آمدم

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۱۷۶

نهمین دوره انتخابات اتاق تهران به زودی برگزار خواهد شد و نامزد های این انتخابات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت

ایلنا، علی امین یکی از نامزد‌های اتاق بازرگانی تهران است که با مدرک مهندسی برق و کارشناسی ارشد MBA پا به عرصه رقابت خواهد گذاشت در زیر گفتگویی با ایشان انجام داده‌ایم تا از اهدافش برای حضور در انتخابات اتاق تهران باخبر شویم.

1. لطفا خودتان را معرفی کنید ؟

علی امین هستم مدیرعامل شرکت مهندسی شایان تکین داوطلب نهمین دوره انتخابات اتاق تهران (کد داوطلبی 425) دارای مدرک مهندسی برق – قدرت دانشکده فنی دانشگاه تهران با رتبه 173 و کارشناسی ارشد MBAگرایش بازاریابی دانشگاه تهران

2. از چه سالی شرکت تکین فعالیت خود را آغاز نموده است؟

  شرکت مهندسی شایان تکین از سال 1383 تاسیس شده و در زمینه‌های تولید، پیمانکاری احداث خطوط انتقال فشار قوی و پست‌های فشار قوی و احداث نیروگاه‌های خورشیدی و مراودات بازرگانی بین المللی مشغول به فعالیت است.

باید شایستگان به جای ائتلاف کنندگان وارد اتاق شوند/ برای شکستن حصر اقتصادی به میدان آمدم

3.وضعیت ایران در حوزه تکنولوژی و ساخت تاسیسات برق در دنیا چگونه است و شرکت تکین چه محصولاتی را در کلاس بین الملل تولید می کند ؟

در حوزه صنعت برق، کشور ایران در 40 سال گذشته رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است و با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر حاکم بر ایران و دنیا، شرکت تصمیم گرفته است فعالیت‌های خود را در خارج از کشور گسترده‌تر کند.

4. اخیرا قراردادهایی با عراق و سوریه برای تامین و تولید برق و نیروگاه از صفر تا صد منعقد شده و قرار است بخش خصوصی در این حوزه وارد شود ایا تکین می تواند در این حوزه و صادرات خدمات فنی و مهندسی فعالیت کند ؟ایا این شرکت تا کنون قرارداد خارجی داشته؟

در حوزه کشورهای عراق و سوریه مراجعات متعددی به شرکت برای خدمات رسانی و تولید، به ویژه در حوزه احداث نیروگاه و سایر حوزه‌های صنعت برق به این شرکت شده است و شرکت در حال بررسی و مطالعه بر پروژه‌های تعریف شده است.

5. یکی از بحث های مهم در کشور بحث هدر رفت و تلف شدن انرژی است که بیان می شود به دلیل کهنه بودن تجهیزات و خطوط انتقال است شما چه نظری در این حوزه دارید؟

بهینه سازی مصرف انرژی و تبیین الگوی مصرف پارامترهای بزرگی برای بازار فرآروی حوزه صنعت برق کشور است و با توجه به کمبود شدید نقدینگی دولت برای اجرای پروژه‌های جدید، حداقل درسال 1398 و چه بسا سال‌های جلوتر احتمال احداث پروژه جدید بسیار ضعیف است و شرکت مهندسی شایان تکین با ابداع نوع جدیدی از تامین مالی، آمادگی خود را برای انتقال تجربیات خود به عامه صنعتگران و اعضای اتاق بازرگانی اعلام میکند.

6. قیمت برق اکنون یارانه‌ای است ایا با آزادسازی آن موافق هستید؟ بحث واگذاری مجتمع های برقی دکلی به بخش خصوصی مطرح شده ایا با این قیمت برق اصلا کسی رغبت می کند در این حوزه سرمایه گذاری کند؟

در خصوص آزاد کردن قیمت برق بررسی‌های کارشناسی تاکنون منتج به نتیجه نشده است. ما معتقدیم بهای فروش برق می‌بایستی تکافوی هزینه تمام شده محصول را بدهد و سود معقولی نیز به مجری برساند.

7. با توجه به موقعیت کشور و آفتاب زیادی که وجود دارد ایا در حوزه انرژی‌های خورشیدی فعالیت متناسبی صورت گرفته؟در حوزه انرژی های پاک شما چه نظری دارید و ایا تکین در این حوزه قصد فعالیت دارد

در حوزه انرژی خورشیدی شرکت مهندسی شایان تکین حرف‌هایی برای گفتن دارد و دو پروژه 10مگاواتی خورشیدی در دست اقدام دارد که به رغم توصیه‌های مؤکد دولت برای حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر با موانعی روبرو شده که در حال مذاکره با دولت جهت رفع آن موانع هستیم.

8. تکین از تکنولوژی چه کمپانی بین المللی بهره می برد و ایا به روز است؟

در صنعت برق تکنولوژی بومی در کشور عزیزمان وجود دارد و نیاز به بهره‌مندی از تکنولوژی بین المللی کمتر دیده می‌شود اما در این شرایط سخت اقتصادی، شرکت تکین توانسته است با شرکت‌های بزرگی در دنیا تعاملات خود را حفظ کند.

9 چند درصد تجهیزات و مواد مصرفی شرکت داخلی و چند درصد خارجی است؟

تقریباً می‌شود گفت صنعت برق کاملاً بومی است و بالغ بر 90 درصد محصولات مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

11. تحریم ها چه تاثیری در فعالیت شرکت شما داشته است؟

طبعاً تحریم‌ها برای شرکت‌هایی مشابه شرکت مهندسی شایان تکین که در عرصه بین‌الملل فعالیت می‌کنند اثر ناخوشایندی داشته است و به ویژه نقل و انتقال پول با مشکلات جدی مواجه است.

10.از برنامه‌های آینده و اهداف شرکت توضیحاتی ارائه بفرمایید.

اینجانب به عنوان مدیرعامل شرکت مهندسی شایان تکین در عرصه انتخابات نهمین دوره اتاق بازرگانی تهران برای شکستن حصر اقتصادی به میدان آمدم و اعتقاد دارم با شایسته سالاری، جوانگرایی، نخبه محوری و عدالت گستری می‌توان اتاق بازرگانی تهران را که به جای آنکه حامی و مدافع بخش خصوصی باشد تبدیل به یک پایگاه دولتی و یا شبه دولتی شده است و یا به جای آنکه منافع همه اعضای اتاق بازرگانی را در نظر بگیرد برای عدهای خاص تلاش میکند را تبدیل به حامی اصلی بخش خصوصی و عامه اعضای اتاق بازرگانی کنم.

من معتقدم قانون اتاق بایستی تغییر کند و هزینه‌های اتاق بازرگانی بایستی شفاف شود، من معتقدم صورت‌های مالی اتاق بازرگانی بایستی شفاف گردد، من معتقدم اتاق تهران بایستی جراحی شود به گونه‌ای که انحصار جناح حاکم بر اتاق شکسته شود و شایستگان به جای ائتلاف کنندگان وارد اتاق شوند.

باید شایستگان به جای ائتلاف کنندگان وارد اتاق شوند/ برای شکستن حصر اقتصادی به میدان آمدم

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز