خبرگزاری کار ایران

بومی‌سازی تکنولوژی در کک‌سازی ذوب آهن در راستای حفاظت از محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۲۳

تلاشگران ذوب آهن اصفهان برای اولین بار در کشور موفق شدند درهای فلکسیبل سلول های باتری های کک سازی را طراحی و تکنولوژی ساخت این درها را بومی سازی کنند .

به گزارش ایلنا، رضوانیان مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن با بیان این خبر گفت : با طراحی این درها گام بلندی در جهت حذف آلاینده های زیست محیطی برداشته می شود.

وی افزود : تا پیش از این طراحی و ساخت این درها تنها در چند کشور خارجی انجام می شد اما با تلاش متخصصان ذوب آهنی ، این درها پس از یک سال کار تحقیقاتی ، طراحی و آماده ساخت شد.

مدیر تولیدات کک و شیمیایی ذوب آهن تصریح کرد : جهت حذف آلاینده های زیست محیطی در بخش کک سازی چهار پروژه مد نظر است که بدین شرح می باشد : تنظیم رژیم هیدرولیکی و گرمایی باتری ، طراحی ، ساخت و اجرای درهای سلول های باتری به شکل فلکسیبل ، تعویض سیستم های تمیز کننده در سلول های باتری ، تکمیل طرح های نیمه تمام باتری کک سازی که با ترک محل کار توسط پیمانکار به صورت نیمه تمام باقی ماند .

رضوانیان گفت : سالانه در ذوب آهن اصفهان یک میلیون و 200 هزار تن کک تولید می شود که با به روز رسانی نمودن تجهیزات باتری ها ، علاوه بر حذف آلاینده های زیست محیطی ، کیفیت این محصول افزایش می یابد .

وی افزود : در بخش کک سازی ، باید بیش از 150 در سلول باتری تعویض شود که ساخت آن در ذوب آهن اصفهان ارزش افزوده بسیاری ایجاد می کند و از خروج 7 میلیون و 500 هزار دلار ارز جلوگیری می شود .

 مهدی ظرافتی سرپرست دفتر فنی مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی در خصوص بومی سازی دانش طراحی و ساخت این درها گفت : هر کدام از این درها از حدود هزار قطعه تشکیل شده که شامل قطعات ریخته گری ، اسکلت فلزی ، مکانیکی و ... است .

وی افزود : با بومی سازی دانش ساخت درهای مذکور ، کشور ما به جرگه معدود کشورهای دنیا پیوست که از این دانش برخوردار هستند .

 مهرداد صابر کارشناس طراحی دفتر فنی مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی نیز مزایای این طرح را بدین شرح بیان نمود : جلوگیری از شکستن در های سلول های باتری ،  عدم خسارت به ماشین آلات باتری کک سازی ، جلوگیری از ریزش قطران از اطراف در ها ، تسهیل در تعمیر و نگهداری در های موجود و کاهش تنش های حرارتی .

خوشبختانه ساخت این در ها در مدیریت کارگاه های ساخت و تولید در کارگاه ماشین کاری و عملیات حرارتی آغاز شده است . مهندس رسول مقدس سرپرست کارگاه مذکور در خصوص ساخت درهای باتری های کک سازی گفت : جهت بهینه سازی شرایط زیست محیطی و جلوگیری از نشت گازهای باتری های کک سازی ، طرح جدید درهای فلکسیبل در این کارگاه ساخته می شود که بدین منظور ابتدا عملیات های ریخته گری و ماشین کاری صورت گرفته و سپس مونتاژ قطعات انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز