خبرگزاری کار ایران

پهنه بندی مرکبات برای افزایش صادرات و حضور در بازارهای جهانی

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۶۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای تغییر رقم و حضور در بازارهای جهانی، پهنه بندی مرکبات برای افزایش صادرات انجام شود و متناسب با سلیقه کشورهای هدف تولید داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از ساری، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه پهنه بندی مرکبات استان که در باغ گیاهشناسی نوشهر برگزار شد اظهار کرد: به دلیل تغییرات آب و هوایی که اخیرا و اشباع  ظرفیت تولید میوه در استان و نیز نبود تنوع کافی در تولید مرکبات باعث شد زمینه صادرات فراهم نباشد.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی موجود با تولیدات استان سازگاری ندارد و اینگونه صنایع برای تامسون مناسب نیست، ادامه داد: احتمال بروز سرما در سال های آینده وجود دارد و باید در برابر بحران‌های طبیعی چاره اندیشی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی مناسب و شناسایی فرصت های جدید برای توزیع مرکبات اجتناب ناپذیر است، افزود: برای تغییر رقم و حضور در بازارهای جهانی، پهنه بندی مرکبات برای افزایش صادرات انجام شود و متناسب با سلیقه کشورهای هدف تولید داشته باشیم و از اقدامات مرکز تحقیقات که چه اقداماتی انجام دادند بهره گیری شود .

این مسؤول خاطرنشان کرد:  با توجه به وجود پژوهشکده تحقیقات مرکبات در استان، انتظار داریم برای مشکلات موجود در حوزه مرکبات راه حل هایی ارایه شود. ارقام سازگار با هر منطقه ای باید معرفی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز