خبرگزاری کار ایران

کتابگردی امسال را رئیس سازمان ملی استاندارد کلید زد

استاندارد کالبد کتاب تدوین می‌شود/ دانشنامه استاندارد در حال تدوین است

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۴۱۸

چهارشنبه بعد از ظهر و در آستانه روز کتابگردی، نیره پیروزبخت و معاونان سازمان ملی استاندارد ایران با حضور در تعدادی از کتابفروشی های تهران و خریداری کتاب، آیین کتابگردی امسال را کلید زدند و خبرهای خوبی برای دوستداران کتاب اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، کتابگردی سال 96 با طعم استاندارد شروع شد و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نخستین ایستگاه کتابگردی از انتشارات فرهنگ معاصر،  ناشر کتاب های مرجع و فرهنگنامه، دیدن کرد. 

پیروزبخت در این دیدار ضمن تمجید از چند دهه کوشش بی وقفه و پرثمر انتشارات فرهنگ معاصر گفت: دانشنامه ها برای توسعه هر دانشی ضروری هستند و انتشارات فرهنگ معاصر بیش از سه ده است که با تولید دانشنامه های مختلف،  پشتیبان تولید و توسعه دانش در ایران است. 

وی ادامه داد: دانشنامه استاندارد در حال تدوین است و بزودی شاهد انتشار مجلدات موضوعی آن خواهیم بود. 

ایستگاه بعدی کتابگردی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران،  دیدن از خانه فرهنگ و هنر گویا واقع در خیابان کریمخان بود.  

پیروز بخت در این دیدار ضمن خریداری چند جلد کتاب،  از گالری،  فروشگاه صنایع دستی و کافه گالری این مجموعه دیدن کرد و گفت: در شرایطی که خرید کتاب و استقبال از مطالعه دچار رکود شده،  تلاش ناشران مبتکر برای بازطراحی کتابفروشی ها به صورت مجموعه های چند منظوره فرهنگی هنری شایسته تقدیر است. 

وی از مدیر خانه فرهنگ و هنر گویا به خاطر حسن سلیقه و برپایی مجموعه فرهنگی زیبا و متناسب با نیازهای روز جامعه قدردانی کرد و گفت: مجموعه ای که خانه فرهنگ و هنر گویا راه اندازی کرده است مجموعه ای استاندارد از یک فعالیت چند منظوره فرهنگی هنری و محیطی جذاب برای دوست‌داران کتاب است. 

ایستگاه بعدی کتابگردی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و معاونان و مدیران این سازمان،  نشر ثالث بود. 

پیروزبخت پس از حضور در نشر ثالث و ابتیاع چند جلد کتاب، از گالری،  فروشگاه محصولات فرهنگی و کافه گالری این مجموعه دیدن و با مدیر نشر ثالث دیدار و گفتگو کرد. 

وی در این دیدار گفت: توسعه و موفقیت صنعت در گرو توسعه استاندارد است و توسعه استاندارد در گرو ارتقای فرهنگ استاندارد 

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد به مسائل فرهنگی، به ویژه حوزه کتاب و نشر توجه دارد و فرهنگ را پشتوانه استاندارد می داند. 

پیروزبخت گفت: در آینده نزدیک با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداردهای ملی کالبد و متریال کتاب در ایران تدوین و ابلاغ خواهد شد و این موضوع هم در صرفه جویی مواد و متریال موثر خواهد بود، هم طول عمر کتاب را افزایش خواهد داد و هم کاربرد کتاب را سهل تر خواهد کرد. 

پیروزبخت و همراهان در آخرین ایستگاه کتابگردی از مجموعه باغ کتاب تهران و بخش های مختلف آن دیدن کردند. 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار مورد استقبال مسوولان باغ کتاب قرار گرفت و توضیحات آنها را درباره تاریخچه و اهداف تاسیس این مجموعه شنید. 

رئیس سازمان ملی استاندارد در این دیدار گفت: باغ کتاب تهران یک مجموعه منحصر به فرد ملی و محیطی فرحبخش و آموزنده برای دوستداران کتاب،  به ویژه کودکان و نوجوانان است. 

وی ادامه داد: می توان اذعان کرد که این مجموعه یک محیط استاندارد برای تفریح،  آموزش و لمس حقایق علمی است و من از این منظر از شهرداری تهران به خاطر اهتمام به موضوعات فرهنگی شهر تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز