خبرگزاری کار ایران

سرانه هزینه فرهنگ‌سازی منابع طبیعی کمتر از یک قرص نان

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۸۱۷

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری خواستار عضویت مدیران ستادی و استانی سازمان جنگل‌ها در شورای مرکزی و استانی فرهنگ عمومی شد.

به گزارش ایلنا، محسن نقیلو مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: ارتقای فرهنگ حفاظت از جنگل ها و مراتع نیاز به یک عزم ملی دارد و سازمان جنگل‌ها با توجه به تنگناهای مالی و کمبود نیروی انسانی توان انجام این مهم را به تنهایی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: کل اعتبار پیش بینی شده برای فرهنگ سازی و تولید دانش و محتوی برای جوامع محلی در سال ۱۳۹۶ فقط شش میلیارد تومان می باشد که در صورت تخصیص کامل این اعتبار، برای کل جمعیت ایران فقط می توان ۱۴ تومان در طول یکسان برای هر نفر هزینه کرد و بدین معنی است که کمتر از بهای یک قرص نان در سال می توان برای ارتقای فرهنگ منابع طبیعی هر ایرانی برنامه ریزی کرد.

نقیلو گفت: با توجه به تنوع در حوزه علوم اجتماعی و افزایش تکنولوژی های ارتباطی و تنوع آداب و رسوم در ایران و اهمیت توجه به دانش بومی اظهار امیدواری  کرد در سازمان جنگل ها معاونت اجتماعی و فرهنگی در ستاد و استان ها تشکیل شود تا ساختاری تشکیلاتی بتواند  نسبت به اقدامات نرم افزاری و چابک سازی فعالیت ها گام های موثرتری بردارد.

وی در پایان از نبود پیوست اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در پروژه های منابع طبیعی انتقاد کرد.

شایان ذکر است: رئیس شورای مرکزی فرهنگ عمومی کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد و نمایندگان دستگاه های اجرایی و دانشگاهی و نظامی از اعضای این شورا می‌باشند.

گفتنی است چهاردهم آبان در تقویم به نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز