خبرگزاری کار ایران

صید بیش از 4700 تن ماهی کیلکا در شش ماهه اول سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۱۷۲

مدیرکل شیلات استان مازندران گفت: بیش از 4700 تن ماهی کیلکا در شش ماهه اول سال جاری در استان صید و روانه بازار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، رستمی مدیرکل شیلات استان مازندران اظهار کرد: ماهی کیلکا یکی از مهم ترین انواع ماهی های اختصاصی دریای خزر  می باشد که علیرغم جثه بسیار کوچک سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است که نسبت به گوشت قرمز دارای مزیت و برتری بیشتری است.

وی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر 44 فروند شناور کیلکا گیر در استان به صید می پردازند افزود : در شش ماهه اول سال جاری صیادان کیلکا گیر 4741 تن ماهی کیلکا را در دریا صید نمود که سرانه صید هر شناور 108 تن بوده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی همچنین میزان مصرف انسانی ماهی کیلکا در استان را 16 هزار و 500 تن در این مدت دانست و تاکید کرد: مابقی ماهی های صید شده جهت تبدیل به پودر تحویل کارخانجات و صنایع شیلاتی شد.

رستمی ارزش اقتصادی ماهیان صید شده در این مدت را 5/215 (پنج میلیاردودویست وپانزده میلیون تومان) برشمرد و تصریح کرد: شرکت های تعاونی صیادی کیلکا در یک حرکت خودجوش و به منظورحفظ ذخایر و توسعه پایدار صید و صیادی مدت 5/3 ماه از سال جاری را به دلیل تخم ریزی از صید ماهی در دریا خودداری نمودند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز