خبرگزاری کار ایران

توسعه آبزی پروری و ایجاد اشتغال از طرح های اقتصاد مقاومتی در سازمان شیلات است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۷۴۹

چهارمین نشست مدیران سازمان شیلات ایران روزسه‌شنبه 96/7/4 با حضور حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و مدیران شیلات استان ها برگزارشد.

به گزارش ایلنا، حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در چهارمین نشست مدیران سازمان شیلات ایران به روند روبه رشد تولید محصولات شیلاتی با حمایت های دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۷۰ هزار تن انواع آبزیان سال گذشته در کشور تولید شد که نزدیک به ۴۵ درصد از این محصولات تولیدی از طریق آبزی پروری و بقیه حاصل صید و صیادی بوده است.

صالحی در ادامه  با اشاره به این که طرح پرورش ماهی در قفس از برنامه های مصوب اقتصاد مقاومتی است، افزود: تولید 200 هزارتن ماهی به شیوه پرورش در قفس در سال پایانی برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده است.
 
وی در ادامه گفت: ۵۰ هزار تن تولید ماهی در قفس برای سال جاری هدف گذاری شده است.
 
وی گفت: از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی حوزه شیلات می توان به توسعه آبزی پروری با توجه به شاخص های اشتغالزایی، تولید پروتئین، افزایش مصرف سرانه آبزیان اشاره کرد  است.
 
رئیس سازمان شیلات ایران گفت:مدیران نباید کاری کنند که مردم برای حل مشکلات شان از شهرستان ها به پایتخت بیایند بلکه باید بتوانند این توانائی ها را در استان ها ایجاد، تا همه اقدامات اجرایی درشهر و استان خودشان صورت گیرد، چرا که سازمان شیلات ایران یک نهاد سیاستگذار است.وی افزود: خوشبختانه سازمان شیلات پایلوت دولت الکترونیک قرارگرفته است که امیدواریم برنامه های این سازمان با موفقیت ادامه یابد.
 
صالحی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که در این حوزه باید صورت بگیرد جذب سرمایه است که مدیران باید بتوانند با تمام توان به جذب سرمایه وتسهیلات بانکی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
 
وی افزود: بایداز تکنولوژی های روز و ترویج الگوهای موفق در کشور  استفاده کرده تا بتوانیم این فعالیت ها را گسترش دهیم.
 
گفتنی است در این نشست از تلاش های علی اصغر مجاهدی معاون سابق صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران پس از سه دهه فعالیت در مدیریت شیلاتی تقدیر به عمل آمد و شاپور کاکولکی با حفظ سمت (مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری) به عنوان سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری منصوب شدند.
همچنین در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی از زحمات علیرضا کیهان پور روابط عمومی سازمان شیلات ایران با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه فرهنگ و اطلاع رسانی شیلاتی تقدیر شد و مهدی علامیر به سمت سرپرست گروه روابط عمومی سازمان شیلات ایران منصوب شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز