خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرش پردیس مشهد در گفت‌وگو با ایلنا:

در صادرات فرش ماشینی باید به سلیقه مشتری خارجی توجه کرد

در صادرات فرش ماشینی باید به سلیقه مشتری خارجی توجه کرد

شرکت پردیش مشهد از سال 1378 فعالیت خود را در زمینه تولید فرش ماشینی آغاز کرده و تولیدات خود را به کشورهای عراق و افغانستان صادر می‌کند.

ضابطی، مدیرعامل شرکت فرش پردیس مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به ترکیه، مصر و بلژیک به عنوان رقبای اصلی صادرات فرش ایران، عنوان کرد: به دلیل عدم آگاهی از پسند و سلیقه مشتری در عرصه جهانی، صادرات فرش ایرانی نسبت به سایر کشورها کمتر است. برای بهبود روند صادرات ابتدا باید سلیقه و نبض بازار را در نظر بگیریم که چه طرح و رنگ هایی پر فروشند.

وی ادامه داد: اولین چیزی که نظر مشتری را جلب می‌کنند کیفیت ظاهری یک فرش است ولی تولیدکننده باید متعهد باشد که جنس خوب تولید کند.

وی ضمن مقایسه فرش دست بافت و فرش ماشینی از لحاظ فروش و پروسه بافت گفت : فرش دست بافت با توجه به این که زمان بیشتری طول می‌کشد تا بافته شود بیشتر جنبه هنری و تزیینی دارد که بر این اساس هم از لحاظ قیمت ، هم از لحاظ فروش ، فرش ماشینی در بازار داخلی نسبت به فرش دست بافت بیشتر متقاضی دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز