خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران :

افزایش قیمت جهانی مواد اولیه، بهای آهن آلات را افزایش داده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۴۷۶

رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران گفت: افزایش قیمت آهن آلات که از حدود ۴۵ روز پیش شروع شده ، به دلیل بالارفتن قیمت های جهانی مواد اولیه است.

به گزارش ایلنا محمد آزاد در گفتوگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: همچنین برخی از واحدهای آهن فروشی، مبادرت به خرید آهن آلات و دپوی آن می کنند که این مسئله نیز در افزایش قیمت تیرآهن و دیگر فلزات بی تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ تا دو ماه پیش قیمت آهن آلات ثابت مانده بود، ادامه داد: قیمت تیرآهن متداول و مورد استفاده بیشتر، از کیلویی ۱۸۰۰ تومان در سال ۹۵ ثابت ماند و از ماه های نخست سال ۹۶ روند افزایشی به خود گرفت و در ۴۵ روز گذشته به اوج خود رسید.

آزاد اظهار کرد: پیش بینی می شود قیمت های فعلی آهن آلات تا اطلاع ثانوی ثابت بماند و حداقل اینکه تا یکی دو ماه آینده از کاهش قیمت خبری نخواهد بود.

رئیس اتحادیه آهن ، فولاد و فلزات تهران در ادامه از کیفیت مطلوب تولیدات داخلی آهن آلات گفت و با توجه به رکود ساخت و ساز و صادرات بیش از ۵۰ درصد تولیدات آهن آلات ساختمانی، خواستار ایجاد بسترهای لازم برای توسعه صادرات آهن آلات شد.

وی تصریح کرد: با حمایت قانونی و معنوی دولت در زمینه محاسبه مالیات  و تعرفه ها و همچنین ازسخت گیری در واردات کالاهای مشابه تولید داخلی،  راه برای تولید کنندگان و صادر کنندگان تسهیل خواهد شد.

آزاد با انتقاد از فشار مضاعفی که از ناحیه مالیات بر ارزش افزوده بر فروشندگان آهن آلات می شود، گفت: فشارهای وارده ناشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بر واحدهای فروش آهن، باعث  تعطیلی یا تغییر شغل بیش از۱۴۰۰ واحد در تهران و ۲۵۰۰ واحد در دیگر استانها شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز