خبرگزاری کار ایران

توسعه صنعت دریایی کشورهمگام با برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی،دریانوردی و بنادر

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۴۶۹

ده ها شرکت،سازمان و نهادهای مرتبط با دریانوری و صنعت دریایی داخلی و خارجی از 10 تا 13 مرداد ماه درنمایشگاه بین المللی دریایی،دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود، گردهم می آیند و نوین ترین طرح ها و برنامه ها، تجهیزات و صنایع مرتبط با صنعت دریایی را به نمایش می گذارند.

به گزارش ایلنا در این نمایشگاه علاوه بر سازمان ها و شرکت های داخلی،نمایندگانی از کشورهای نروژ،فرانسه،چین،ترکیه،آذربایجان،ایتالیا،آلمان،دانمارک،لهستان و سنگاپور حضور دارند.

نمایشگاه بین المللی دریایی،دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته در هشت بخش اصلی بنادر و کشتیرانی،صنایع ساخت و تمعیر کشتی، صنایع فراساحلی،خدمات دریاییو بندری،سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات دریای،خدمات مشاوره و مهندسی، تحقیقات و آموزش دریایی و اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می شود.

در این نمایشگاه انواع تجهیزات حمل و نقل دریایی،صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، امور نظامی و دفاعی، تجهیزات اقیانوس شناسی و هواشناسی،صنایع گردشگری و تفریحات دریایی،تجهیزات مهندسی سواحل، مهندسی سازه های دریایی،حقوق دریایی، مدیریت پروژه های دریایی، تجهیزات و وسایل عرشه لنگرها، تجهیزات مخابراتی،سوخت و باطری موتورها، انواع شناورهای نفتی، باری و مسافری، سکوها و تجهیزات بندری ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی،بنادر،دریانوردی و صنایع وابسته گفت: برگزاریاین نمایشگاه نقش موثری در معرفی فرصت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه دریائی کشوردارد.

محمود بندرچی شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان کرد و گفت؛ تلاش می کنیم با برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته بین حوزه دریایی ج.ا.ایران با دیگر کشورها ارتباطات راهبردی و تعاملی را توسعه دهیم

وی اضافه کرد:ارائه توانمندی ها و آخرین دستاوردهای صنایع دریایی کشور،شناسایی افزایش سهم بازار از خدمات بندری، دریایی منطقه ای و جهانی،توانمند سازی و توسعه خدمات دریایی و دریانوردی، ایجاد فرصت مناسب جهت تعامل بیشتر با نخبگان دریایی جهان اسلام، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود حوزه دریایی کشورهای اسلامی، ارتقاء سطح علمی حوزه دریایی و دریانوردی و تلاش برای اتخاذ رویکرد واحد و ایجاد انسجام و وحدت لازم حوزه دریایی در برابر تحولات بین المللی، برخی دیگر از اهداف برپایی نمایشگاه بین المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته است.

بندرچی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالقوه و موجود حوزه دریائی کشور گفت: منابع و ذخایر غنی انرژی دردریا و وجود بیش از 200 بندر بزرگ و کوچک بازرگانی ، نفتی و صیادی و همچنین یازده بندر اصلی تجاری در سواحل شمالی و جنوبی کشور با ظرفیت حدود 190 میلیون تن جابجایی کالا و تسهیلات نقش ممتازی را برای توسعه فعالیتهای دریانوردی کشور فرآهم آورده است.

گفتنی است همزمان با برگزاری این نمایشگاه نمایشگاه بین المللی شیلات،آبزیان،صیادی و صنایع وابسته نیز در محل نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه محصولات فرآوری شده شیلاتی،تولید کنسرو و صنایع وابسته،پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی، پرورش ماهی در قفس،سرخانه های نگهداری و دیگر صنایع و تجهیزات مربوط به این صنعت عرضه خواهد شد.

برگزاری همایش پرورش ماهی در قفس(درون دریا) و چند کارگاه علمی پژوهشی برخی از برنامه های جانبی این نمایشگاه است که با همکاری سازمان شیلات ایران و شیلات استان گیلان برگزار می شود.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر برگزاری این نمایشگاه ها با شماره 7-88346455-021 تماس گرفته و یا به وب سایت www.rastak-expo.com  مراجعه نمایند.

نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی،بنادر ودریانوردی و همچنین نمایشگاه نمایشگاه بین المللی شیلات،آبزیان و صیادی از 10 تا 13 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز