خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خبرداد :

افزایش دو برابری تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی و صنعتی

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۶۱۵

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از افزایش دو برابری تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای طرح رونق تولید خبر داد.

به گزارش ایلنا بله نقل از روابط عمومی ، علی یزدانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان فارس با اشاره به آغاز مجدد نام نویسی واحد های صنعتی و تولیدی در سامانه بهین یاب ، از نام نویسی بیش از 4هزار و 900متقاضی دریافت تسهیلات طرح رونق تولید و نیز متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی واحدهای صنعتی خبر داد.

یزدانی افزود: بر اساس تدابیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، امسال بیش از 30هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعال سازی10هزار واحد راکد و زیر ظرفیت ، نوسازی 10هزار واحد تولیدی ، رونق 2هزار واحد معدنی و فعال سازی 6هزار طرح صنعتی  بالای 60درصد پیشرفت ، اختصاص می یابد.

وی افزود: علاوه بر این تسهیلات، بیش از 10هزار میلیارد تومان نیز برای تامین نقدینگی حدود 100هزار واحد صنفی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده با هدف اخذ مالیات از خریدار محصولات ونیز کاهش سود تسهیلات بانکی برای فعالان صنعتی را از مهمترین تدابیری بیان کرد که امسال در دستور کار دولت قراردارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی در زمینه انجام فقط یک مرتبه حسابرسی تامین اجتماعی برای دوره ای یک ساله گفت: انجام حسابرسی مرتبط با سالهای قبل ، خلاف مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی است.

یزدانی همچنین از وجود 47 طرح صنعتی در مرحله ساخت و ساز در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 12هزار طرح دارای پیشرفت بیش از 51درصد است که با بهره برداری از آنها 480هزارشغل ایجاد می شود.

وی در ادامه با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای بیش از 84هزار طرح صنعتی در کشور با رد برخی آمارهای غیر کارشناسی و غیر معتبردر زمینه تعداد واحدهای صنعتی و راکد گفت:کمتر از 15درصد واحد های صنعتی مستقر در شهرکها صنعتی  تعطیل است که این تعطیلی ها مربوط به دولت های قبل نیز هست و مختص دولت یازدهم نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز