خبرگزاری کار ایران

کاهش تخلف بسته بندی برنج با اجرای طرح کد رهگیری 16 رقمی

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۹۶۰

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح کد رهگیری 16 رقمی برنج می تواند شناسنامه برنج و میزان خالصی و ناخالصی آن را برای خریداران مشخص کند.

به گزارش ایلنا، کاوه خاکسار مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: طرح کد رهگیری 16 رقمی با اهدافی همچون افزایش کیفیت، قیمت گذاری مناسب و مشخص شدن نوع رقم اجرا می شود.

وی افزود: با دادن کد رهگیری به تولید کنندگان، تمام جزئیات تولید از نام تولید کننده تا منطقه تولید، محل مزارع، زمان و کارخانه شالی کوبی روی بسته های برنج به ثبت می رسد.

خاکسار خاطر نشان کرد: یکی از مزیت های کد گذاری این است که برنج شکسته با سالم مخلوط نمی شود و اگر هم مخلوط شود درصد آن و کارخانه ای که این کار را انجام داده روی بسته مشخص می شود. با این اقدام از مخلوط کردن ارقام بومی با پر محصول نیز جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی معاونت امور زراعت در ادامه به اجرای برنامه کشت جایگزین برنج در استان های غیر شمالی اشاره و تصریح کرد: محصولاتی مانند آفتابگردان، کینوا، ارزن، ماش و کلزا از جمله محصولات جایگزین کشت برنج در استان های غیر شمالی است.

وی با بیان این که 10 استان غیر شمالی، برنج کشت می کنند، تصریح کرد: کشت جایگزین با الزاماتی همراه است مانند قیمت محصول جایگزین و صنایعی که به دنبال تولید در این استان ها ایجاد شده که باید مد نظر قرار گیرد.

خاکسار در پایان گفت: از این رو، محصولات جایگزین با مشورت استان ها و شرایط آنان معرفی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز