خبرگزاری کار ایران

هدایای شرکتی و نقش آن‌ها در ایجاد مزیت رقابتی

هدایای شرکتی و نقش آن‌ها در ایجاد مزیت رقابتی

برند شما را منحصربه‌فردتر کند. افزایش رضایت مشتریان، بهبود انگیزه کارکنان و تقویت روابط تجاری با شرکا، سه مورد از نتایج مثبت این هدایا هستند. بدون شک این سه مزیت می‌توانند هر کسب‌وکاری را از شکست خوردن در امان نگه دارند.

اگر صاحب یک سازمان هستید، قطعاً در رقابت‌های کاری متعددی حضور دارید. برای پیروزی در این میدان رقابت، باید یک مزیت خاص نسبت به دیگران داشته باشید تا به انتخاب اول مشتریان تبدیل شوید. اهدای هدایای سازمانی یک راه عالی برای ایجاد تمایز با دیگران است و می‌تواند برند شما را منحصربه‌فردتر کند. افزایش رضایت مشتریان، بهبود انگیزه کارکنان و تقویت روابط تجاری با شرکا، سه مورد از نتایج مثبت این هدایا هستند. بدون شک این سه مزیت می‌توانند هر کسب‌وکاری را از شکست خوردن در امان نگه دارند.

هدایای شرکتی و نقش آن‌ها در ایجاد مزیت رقابتی

اهمیت هدایای شرکتی در استراتژی کسب‌وکار

هدایای سازمانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های کسب‌وکار، باعث شناخت بیشتر برند شما خواهند شد. چاپ لوگو یا یک شعار تبلیغاتی کوچک در اقلام هدیه امکان‌پذیر است و افراد زیادی از این طریق با کسب‌وکارتان آشنا خواهند شد. هر چقدر این هدیه خلاقانه‌تر باشد، توجه افراد بیشتری به سمت‌تان جلب می‌شود.

این توجه، کوتاه‌مدت نیست و در گذر زمان، شانس خرید از شما را بالاتر می‌برد. فرقی نمی‌کند مخاطب یک کادوی شرکتی چه کسی باشد، در هر صورت به تقویت هویت برندتان منجر می‌شود؛ مخصوصاً اگر اقلام هدیه با ارزش‌های فرهنگی سازمان هماهنگ باشند.

استراتژی هدایای سازمانی بر پایه ایجاد روابط مثبت و سازنده بین اعضای یک مجموعه پایه‌گذاری شده است. وقتی مدیر با کارکنان خود روابط موثری داشته باشد، میزان مسئولیت‌پذیری نیروها نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین، روابط بین کارکنان نیز بهبود می‌یابد و محیط کاری از رقابت‌های ناسالم دور می‌شود. مجموع این مزایا نتیجه‌ای جز پیشرفت کلی سازمان نخواهند داشت.

هدایا به عنوان ابزار تقویت ارتباط با مشتری و همکاران

نقش هدایای سازمانی در تسهیل ارتباطات یک مجموعه غیرقابل انکار است. اگر یک سازمان با مخاطبان و همکاران خود رابطه خوبی داشته باشد، یک فضای صمیمانه بین آن‌ها ایجاد می‌شود. انگیزه کاری نیروها نیز افزایش پیدا می‌کند و تمام تلاش خود را برای ارتقای سازمان به‌کار می‌گیرند.

رابطه مثبت بین همکاران منجر به بهبود هماهنگی آن‌ها خواهد شد؛ یعنی نیروها برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود به یکدیگر کمک می‌کنند و جو رقابتی روی روابط آن‌ها اثر نمی‌گذارد. این موضوع در مورد ارتباط با مشتری هم صدق می‌کند. یک سازمان با اعطای هدیه شرکتی به مخاطب، رابطه خشک خریدار و فروشنده را از بین می‌برد و فرآیند خدمات‌دهی را با صمیمیت زیاد انجام می‌‌دهد. همیشه برندهایی که ارتباط قدرتمندی با مخاطبان خود دارند، چندین پله از سایر کسب‌وکارها جلوتر خواهند بود.

هدایای شرکتی و نقش آن‌ها در ایجاد مزیت رقابتی

نحوه انتخاب هدیه مناسب برای ایجاد مزیت رقابتی

اگر قصد خرید هدایای سازمانی را دارید، باید شناخت کاملی از مخاطب خود داشته باشید. از خود بپرسید که مخاطب شما دقیقاً به چه کالایی نیاز دارد؟ آیا هدیه مورد نظر برای او کاربردی است؟ هدیه زمانی موثر واقع می‌شود که کارایی خوبی داشته باشد. وسایلی که حتی یک بار هم مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، هرگز تاثیر مثبتی بر مخاطب نمی‌گذارند.

در گام بعدی باید اولویت‌ها و ارزش‌های برند خود را مشخص کنید. مثلاً فرض کنید سازمان شما همواره بر نوآوری و تکنولوژی تاکید دارد. در چنین شرایطی، گجت‌های تکنولوژی می‌توانند به خوبی این ارزش‌ها را به تصویر بکشند. بودجه شرکت را برای خرید هدیه سازمانی مشخص کنید تا بین گزینه‌های مختلف سردرگم نشوید.

حال باید مشخص کنید گیرنده هدیه چه کسی است. معمولاً طراحی هدیه برای مدیران، کارکنان و مشتریان با هم تفاوت دارد. همچنین، تعیین هدف هدیه نیز در مرحله انتخاب آن ضروری است. اگر اصلی‌ترین هدف شما تبلیغات است، باید از طراحی‌های شخصی‌سازی‌شده استفاده کنید.

تأثیر هدایای شرکتی بر وفاداری و رضایت مشتریان

یک سازمان صرفاً با حضور مشتری‌ها می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید از مشتریان همیشگی خود قدردانی کنید؟ با اعطای هدایای سازمانی می‌توانید قدردان آن‌ها باشید. بی‌تردید هر شخصی با دریافت یک کادو، احساس بهتری نسبت به کسب‌وکارتان پیدا می‌کند و برای خرید مجدد از شما مصمم‌تر می‌شود. رابطه میان سازمان و مشتری اهمیت زیادی دارد.

در حال حاضر نیز بسیاری از سازمان‌ها امتیازات مختلفی برای خرید مشتری در نظر گرفته‌اند. بعضی از این امتیازات به قدری جذاب هستند که می‌توانند مشتریان مجموعه‌های دیگر را به سمت خود جلب کنند. هرگز از رقبای خود عقب نمانید و احساس ارزشمندی مشتری را نادیده نگیرید.

هدایای سازمانی، یک تعامل قوی بین شما و مخاطبان‌تان ایجاد می‌کنند که این تعامل حتی با تبلیغات وسوسه‌انگیز مراکز دیگر متزلزل نمی‌شود. در اکثر موارد، مخاطب به ارزش مادی هدیه فکر نمی‌کند و حس احترام از طرف شما را به ذهن می‌سپارد. کسب‌وکارهایی که نسبت به احترام‌ گذاشتن به مخاطب بی‌توجه هستند، غالباً محکوم به شکست می‌شوند.

هدایای شرکتی و نقش آن‌ها در ایجاد مزیت رقابتی

اشتباهات رایج در برنامه هدیه‌دهی شرکتی

در برخی موارد، شرکت‌ها هدایای سازمانی را با زمان‌بندی اشتباهی به مخاطب می‌دهند. زمان‌بندی نامناسب می‌تواند تلاش شما را به‌طور کامل از بین ببرد. تقویم هر سال مملو از مناسبت‌هایی است که یک شرکت باید در آن‌ها برای کارکنان و مشتریان خود برنامه‌ای داشته باشد. مثلاً هر کارمندی انتظار دارد با فرا رسیدن سال جدید از طرف مدیر خود، یک عیدانه دریافت کند. بی‌توجهی شرکت‌ها و سازمان‌ها به این مناسبت‌های مهم باعث دلسردی کارکنان خواهد شد.

اگر به کیفیت روابط خود با کارکنان و مشتریان اهمیت می‌دهید، تقویم را بررسی کنید. مناسبت‌هایی مانند شب یلدا، روز کارمند، روز مرد، روز زن و... را علامت‌گذاری کنید و آماده برنامه‌ریزی شوید. اگر قرار است بودجه‌ای را برای خرید هدیه در نظر بگیرید، آن را به مناسبت‌های مهم اختصاص دهید. زمان‌بندی اهمیت زیادی دارد و با انتخاب یک مناسبت مهم می‌توانید تاثیرگذاری هدیه خود را چند برابر کنید.

جمع‌بندی: نقش هدایای شرکتی در مزیت رقابتی

اگر در حال تلاش برای رشد و پیشرفت کار خود هستید، هرگز تاثیر هدایای سازمانی را دست کم نگیرید. به مشتریان و کارکنان خود هدیه بدهید و به آن‌ها ثابت کنید از رقبای خود برتر هستید‌. البته نسبت به کیفیت کادو بی‌توجه نباشید و همواره بهترین‌ها را برای مخاطب‌تان در نظر بگیرید. رزاگیفت به شما کمک می‌کند با توجه به بودجه‌ای که دارید، یک هدیه شرکتی شیک و منحصربه‌فرد تهیه کنید. این مجموعه با ارائه تنوع عالی، خرید کادو برای هر مخاطبی اعم از مدیر، کارمند و مشتری را امکان‌پذیر می‌کند. اگر در انتخاب خود مردد هستید، از مشاوره رایگان رزاگیفت استفاده کنید.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز