خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی:

فعالیت 114 هنرستان کشاورزی در کشور/ 44 هنرستان کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۵۸

معاون آموزشی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: 114 هنرستان کشاورزی در کشور وجود دارد که 44 واحد آن زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی و توسط موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اداره می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید عباس میر‌جلیلی، معاون آموزشی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این مطلب، عنوان کرد: از 114 واحد هنرستان کشاورزی فعال در کشور، 44 واحد آن وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است که 4 واحد آن دخترانه و 40 واحد هنرستان‌های پسرانه در نظر گرفته شده است.

 وی افزود: آمار هنرجویان هنرستان‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی به این شرح است که هنرجو‌یان پسر 2055 نفر و هنرجویان دختر 585 نفر؛ همچنین 70 واحد باقی مانده که تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش اداره می‌شود که تعداد هنرجویان پسر در این هنرستان‌ها 1594 نفر و هنرجویان دختر نیز 657 نفر می باشند.

میرجلیلی اضافه کرد: دروس تخصصی کشاورزی هنرستان‌هایی که تحت نظر آموزش و پرورش اداره می‌شوند، توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود.

معاون آموزشی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با اهدافی از جمله ترغیب نسل جوان به کشاورزی و آموزش کشاورزان آینده، اقدام به توسعه هنرستان‌های کشاورزی نموده است؛ به طوری که تا 3 سال قبل تعداد هنرستان‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی، 4 واحد بود اما طی 3 سال گذشته 40 واحد به آن اضافه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز