خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن:

مشکل ناترازی انرژی در صنعت فولاد/ با دولت رایزنی کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۵۰۵

حجت الله فیروزی از رایزنی با دولت برای حل مشکل ناترازی انرژی در صنعت فولاد کشور خبر داد.

حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با آغاز فصل سرما و مشکلات کشور در حوزه تامین انرژی که به‌طور معمول گریبانگیر صنایع از جمله فولاد می‌شود و آثار و تبعاتی که به‌دنبال دارد، گفت: متاسفانه ما یک ناترازی در حوزه انرژی کشور داریم که هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان هربار به گونه‌ای به اقتصاد کشور آسیب می‌زند و در این میان شاید آسیبی که به صنعت فولاد وارد می‌شود در میان صنایع مختلف بیشتر باشد.

وی ادامه داد: علت این است که با قطع جریان انرژی کوره‌هایی که باید گرم بماند و صنایع فولادی را تبدیل کند سرد می‌شود و سرد شدن این‌ها تا زمانی که مجدداً گرم شود مشکلاتی به دنبال دارد.

نماینده مردم فسا تصریح کرد: ما همواره با مسئولان دولتی که متولی امر صنعت هستند رایزنی کرده‌ایم که این حوزه را مدیریت کنند؛ این رایزنی را طی سال‌های اخیر داشتیم که تلاش کنند تا این مساله به نحوی ساماندهی بهتری شود و تلاش‌هایی هم صورت گرفته اما معضل ناترازی انرژی همچنان تداوم دارد.

فیروزی با اشاره به آمار مصرف انرژی توسط صنایع، عنوان کرد: کل گازی که بخش صنعت در کشور مصرف می‌کند کمی بیشتر از ۱۰ درصد از کل گاز مصرفی است، همچنین سهم صنعت از آب مصرفی حدود ۲ درصد و از برق مصرفی کل کشور ۳۵ درصد است اما بخش صنعت معادل برقی که مصرف می‌کند، تولید داشته و نیازهای مردم را تامین می‌کند اما متاسفانه در چند سال اخیر همیشه این مشکل را داشتیم که بیشترین آسیب به حوزه صنعت و تولید و خصوصاً بخش فولاد وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری همواره بر اهمیت توجه به بخش تولید و صنایع تاکید داشته‌اند، لذا مسئولان حوزه صنعت نیز به این امر توجه داشته باشند که باید بخش تولید را پویا نگه داشت، زیرا اگر این بخش دچار مشکل شود تاثیر مستقیم بر اقتصاد و معیشت مردم خواهد گذاشت، با وجود همه مشکلات، این بخش در نیمه نخست امسال رشد بیش از پنج درصدی داشته و نرخ سرمایه‌گذاری در صنعت نیز مثبت بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت این مساله اشاره کرد و گفت: البته از سال گذشته دولت محترم سازوکارهایی داشت که بتواند یک تنظیم‌گری داشته باشد که ضمن اینکه انرژی خانوارها اعم از گاز و برق آسیب نبیند یا با کمترین آسیب ممکن دوره اوج مصرف سالیانه را سپری کند، انرژی مورد نیاز صنایع نیز تامین شود تا صنایع نیز از این رهگذر متحمل کمترین آسیب و خسارت شوند.

وی افزود: مستحضرید که صنایع مختلف از قطعی برق یا گاز در زمان اوج فعالیت دچار آسیب و خسارات مختلف می‌شوند و این فارغ از مساله خاموشی دستگاه‌ها و بیکاری کارگران و لطمات به اقتصاد و چرخه تولید در کشور است.

فیروزی در پایان عنوان کرد: عمده این مشکلات به دولت و مسئولان متولیان امر اقتصاد و صنعت در دولت منعکس شده و در مدت زمان باقی مانده تا فصل سرما نیز نمایندگان مردم به ویژه در دو کمیسیون صنایع و انرژی به عنوان کمیسیون های تخصصی این امر را دنبال خواهند کرد و امیدواریم که ان‌شاءالله با پیگیری و جدیت کار کمیسیون‌ها این مساله با مدیریتی که دولت در عرصه اجرا خواهد داشت به خوبی جلو برود و در فصل سرمای پیش‌رو کمترین آسیب و خسارت به حوزه صنعت و تولید کشور وارد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز