خبرگزاری کار ایران

درگفت و گو با دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران مطرح شد:

تلاش مضاعف کمیسیون جهت جلوگیری از تبدیل شدن تهران به عنوان بارانداز قاچاق

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۰۳۶

دولت تلاش بسیاری داشته تا جلوی فساد را بگیرد و برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان داشته باشد. در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، فراجا و پلیس امنیت اقتصادی از جمله دستگاه‌های اثرگذار به شمار می‌روند.

باوجود تلاش‌های نهادها و ارگان‌های مختلف در مبارزه با قاچاق کالا از 5 راه مواصلاتی، اجناس قاچاق به تهران وارد می‌شود.

حجت‌الله مهدوی در حسینیه پیروان شهدای کربلا و قرارگاه جهادی شهید حاج ابوالقاسمی در مراسم بزرگداشت شهید اسماعیلی از شهدای فراجا که در حادثه ریزش ساختمان‌های خلازیر به درجه شهادت رسید، به «ایلنا» گفت: مابدهکار شهدا هستیم. شهید سرهنگ اسماعیلی از شهدای عزیز کشورمان است. به خانواده وی تبریک می‌گویم که به این درجه بالای شهادت نائل شد.

او افزود: در روستاهای بخش آفتاب مانند خلازیر و مرتضی‌گرد از طرف سودجویان اقدامات غیرقانونی بسیاری صورت می‌گیرد و ساخت‌وساز غیرمجاز و غیراصولی بسیاری صورت می‌گیرد که عدم نظارت نهادهای ذی‌ربط منجر به افزایش این ساخت‌وسازهای غیرمجاز شده است.

مهدوی در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: دولت تلاش بسیاری داشته تا جلوی فساد را بگیرد و برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان داشته باشد. در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، فراجا و پلیس امنیت اقتصادی از جمله دستگاه‌های اثرگذار به شمار می‌روند.

او افزود: افراد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی استانداری تهران منصوب می‌شوند اما نامه‌ها، ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌ها از طرف ریاست جمهوری ارسال می‌شود. رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تهران، استاندار است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه استان تهران در اذهان عمومی به اشتباه به عنوان بارانداز قاچاق است، بیان کرد: استان تهران 5 محور مواصلاتی دارد و از 5 استان مختلف به استان ما کالاهای قاچاق ارسال می‌شود. به دلایل مختلفی در این 5 محور مواصلاتی ایست بازرسی و دستگاه ایکس ری نداریم تا اگر کالای قاچاقی از استان‌های قزوین، مازندران، البرز، سمنان و همدان به تهران ارسال می‌شود، ایست بازرسی از ورودشان جلوگیری کند. خودروهایی موسوم به شوتی (خودروهایی که اجناس قاچاق در آن‌ها حمل می‌شود) همواره وارد تهران می‌شوند.

او افزود: مقام معظم رهبری در سال 81 پیامی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به رئیس جمهور وقت صادر فرمودند که به آن فرمان حکومتی می‌گوییم. اما در دولت سیزدهم یکی از رئوس برنامه‌های اصلی دولت، اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری من جمله پیام معظم له در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. ماهم در زمینه برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی انجام وظیفه می‌کنیم.  

مهدوی تاکید کرد: سوداگران قاچاق و مافیای قاچاق کالا به واردات اجناس قاچاق در کشورمان مبادرت می‌کنند و در راه مبارزه با آن‌ها شهدای بسیاری تقدیم کرده‌ایم. عملکرد دستگاه‌های ما نیز سالانه تهیه و تقدیم استانداری و رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود. کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توفیقات خوبی داشته‌است و ما نیز به عنوان هماهنگ‌کننده، عملکرد آن‌ها را به مقامات بالادستی منعکس می‌کنیم. همه مردم باید کمک حال ما باشند و قاچاقچیان کالا را معرفی کنند. انبارهایی در شهرری و کهریزک و شورآباد وجود دارند که کالاهای قاچاق در آن‌ها نگه‌داری می‌شوند.

او افزود: در استان تهران در سال گذشته طرح‌های متعددی در کهریزک، شورآباد و شهرستان های مختلف استان تهران برای مبارزه با قاچاق کالا اجرا شده است. دوستان ما با تلاش شبانه‌روزی در حال مبارزه با قاچاق کالا هستند. اما قاچاقچیان باشگردهای جدید مبادرت به قاچاق کالا به استان می‌کنند.

مهدوی با تاکید بر نقش مثبت رسانه بیان کرد: یکی از اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس سازمان صدا و سیماست. یکی از اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مدیر شبکه 5 سیماست. نقش رسانه‌ها بسیار پررنگ است. اگر رسانه‌ها نباشند هم خدمات گفته نمی‌شوند و هم نقطه ضعف‌ها بیان نمی‌شوند. اگر مدیری از برخورد با رسانه بترسد، مدیر نیست.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز