خبرگزاری کار ایران

پس از طرح پرسش خبرگزاری ایلنا از رئیس سازمان دامپزشکی کشور منتشر شد:

اعلام سرنوشت پرونده کُشتار و فروش گوشت تک سُمی در بازار

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۴۹۶

سازمان دامپزشکی کشور در راستای عمل به تاکید و تکلیف دولت و شخص ریاست سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر فسادستیزی، مبادرت به قدردانی از یک مورد گزارش مردمی تخلف بهداشتی (سوت زنی) کرد.

به گزارش ایلنا، وقتی خبرنگار خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در نشست خبری اخیر سازمان دامپزشکی کشور جویای تدابیر این سازمان در راستای تحقق وعده رئیس جمهوری مبنی بر فسادستیزی گردید و در این رابطه به سازمان دامپزشکی کشور به عنوان گلوگاهی حساس با توجه به جایگاه حاکمیتی آن در حوزه محصولات کشاورزی با منشاء پروتئین خام دامی پرداخت و در این خصوص به پرونده‌های قدیمی ادوار مختلف در این حوزه ارجاع داد؛ «سید محمد آقامیری» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس این سازمان با تاکید به اینکه "حسب شناختی که بسیاری از مدیران از وی دارند می‌دانند که با متخلفان و مفسدان احتمالی در هر موقعیت و رده برخورد قاطع اداری و قانونی را خواهد داشت و با هیچ فردی مماشات نخواهد کرد".

وی در ادامه با نوید اینکه به زودی در راستای حسن توجه به روش سوت زنی در خصوص یک مورد پرونده رسیدگی شده جزییات آن را رسانه ای خواهد کرد، همگان را چشم انتظار گذاشت تا سرانجام به فاصله ای کوتاه و در واپسین روز کاری هفته جاری، مبادرت به اعلام آن کرد.

اعلام سرنوشت پرونده کُشتار و فروش گوشت تک سُمی در بازار

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، " در راستای عمل به تاکید و تکلیف دولت و شخص دکتر «سید محمد آقامیری» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر مقوله ستادستیزی، این سازمان از یک مورد گزارش مردمی در راستای تخلف بهداشتی (سوت زنی)، قدردانی کرد."

اقدامی که سازمان دامپزشکی کشور آن را " در راستای ایجاد سازوکار مناسب جهت اخذ گزارش‌های مردمی، رسیدگی و پایش آنها در قالب موضوع سوت‌زنی و در راستای ترویج فرهنگ مقابله با وقوع فساد" عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، بنا به دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، با فرد خاطی برخورد قانونی صورت گرفت و از فرد سوت زن این پرونده تقدیر ویژه به عمل آمد.

لازم به ذکر است پیش از این، آقامیری (رئیس سازمان دامپزشکی کشور) شماره همراه مستقیمی را نیز در این رابطه که شخصا به آن دسترسی دارد، به صورت عمومی اعلام کرده بود.

گروه کشاورزی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ضمن تشکر از اقدام مسئولانه، قاطع و تشویقی سازمان دامپزشکی کشور در رسیدگی به گزارشهای مردمی در خصوص این دست تخلفات بهداشتی، حسب احترامی که به بحث بهداشت عمومی و سلامت مردم قائل است، آماده دریافت هرگونه گزارش‌های مردمی در خصوص تخطّی بهداشتی و حتی تخلفات احتمالی مدیریتی در حوزه دامپزشکی و پیگیری و پایش رسیدگی به آن از طریق سازمان حاکمیتی دامپزشکی کشور تا حصول نتیجه نهایی است.

لازم به ذکر است گوشت تک سمی شامل گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز اسب و الاغ و عرضه آن به بازار است.

اعلام سرنوشت پرونده کُشتار و فروش گوشت تک سُمی در بازار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز