خبرگزاری کار ایران

ناتوانی لازم دولت در سرعت‌ عمل و پیش‌بینی وقایع در تصمیم‌گیری حقوق بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۲۰۵

مدیرعامل شرکت «سفره رنگین دریا»: اگر در تمام جلسات بخش دولتی، بخش خصوصی تنها به عنوان عنصری صاحب‌نظر اثرگذار (و نه صرفا دارای حق رای محدود و بی‌تاثیر) حضور داشته باشد، سرعت تصمیم‌گیری بخش دولتی نیز افزایش خواهد یافت.

«سید مرتضی سجادی»، مدیرعامل شرکت «سفره رنگین دریا» عدم ثبات دولت در تصمیم‌گیری‌ها را عامل تغییر قیمت‌ها به زیان تولیدکنندگان و حتی مصرف‌کنندگان نام برد و گفت: در حالی بخش دولتی توانایی کافی را در اعمال سرعت لازم جهت اتخاذ تصمیم‌گیری‌ ندارد که در بازار جهانی پاسخ‌دهی به سرعت عمل زیاد نیاز است. در واقع اگر در تمام جلسات بخش دولتی، بخش خصوصی تنها به عنوان عنصری صاحب‌نظر اثرگذار (و نه صرفا دارای حق رای محدود و بی‌تاثیر) حضور داشته باشد، سرعت تصمیم‌گیری بخش دولتی نیز افزایش خواهد یافت.

وی در عین حال در توضیح پیرامون موضوع اثرگذاری بخش خصوصی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اظهار کرد: البته اکنون نماینده بخش خصوصی به صورت تشریفاتی حضور دارد، اما این حضور و حق رای بسیار کم رنگ است و از مجموع 15 نفری که در این بخش تصمیم‌‎گیرنده هستند، فقط یک نفر از بخش خصوصی است، درحالی که حداقل باید 8 نفر از این جمع فعال، عضو بخش خصوصی باشند، زیرا آن کسی که سرمایه‌گذاری کرده قطعا برای حفظ چرخه تولید و در عین حال تامین توان مصرف ‌کننده به عنوان مشتری و بازار مصرف، بسیار دلسوزتر از کسانی خواهد بود که از خودشان هیچ سرمایه‌ای در این بخش هزینه نکرده اند.

به گفته وی، در حال حاضر کمبود مواد اولیه کارخانجات آبزیان را با چالش جدی مواجه نموده است که یکی از دلایل اصلی آن همین سرعت عمل پایین و پاسکاری بین بخش‌های دولتی با وزارت جهاد کشاورزی است که ناشی از همان عدم قدرت تصمیم‌گیری سریع در بخش دولتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز