خبرگزاری کار ایران

انتظار اتحادیه آبزیان از سازمان شیلات برای استقبال و استفاده از سامانه‌ ثبت اطلاعات ردیابی محصولات شیلاتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۹۷

دبیراتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از سازمان شیلات ایران انتظار دارد برخلاف مدیریت گذشته این سازمان، از سامانه‌ ثبت اطلاعات ردیابی محصولات شیلاتی استقبال و استفاده کند.

به گزارش ایلنا، دکتر «علی‌اکبر خدایی»، دبیراتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در سرآغاز یک میزگرد تخصصی در خصوص بررسی مشکلات صنایع شیلاتنی ایران گفت: سیر صعودی صادرات محصولات آبزیان در شرایطی که صادرات بخش کشاورزی کاهش داشته، نشان می‌دهد که صنعت آبزیان جایگاه محکمی در اقتصاد کشاورزی کشورمان دارد.

وی با اشاره به افزایش صادرات آبزیان به کشورهای همسایه گفت: با وجود کاهش واردات آبزیان 15 کشور همسایه در سال گذشته، میزان صادرات آبزیان ایران به این کشورها افزایش داشته است که این امر نشانه مزیت رقابتی آبزیان ایران نسبت به سایر محصولات کشاورزی کشور است. بنابراین انتظار می‌رود به مشکلات این بخش توجه بیشتری شود.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط سازمان شیلات ایران و تولیدکنندگان حوزه شیلات کمرنگ است، ‌عنوان کرد: با توجه به نقشی که صنعت شیلات در اقتصاد کشور دارد،‌ باید وزارت جهادکشاورزی و سازمان شیلات همکاری بیشتری با تولیدکنندگان داشته باشند.

خدایی افزود: جهت رفع مشکل ثبت آماری که مد نظر رهبر معظم انقلاب هم هست، اتحادیه از مدت‌ها قبل سامانه‌ای را برای ثبت اطلاعات صید و آبزی پروری و صنایع شیلاتی و تمام فعالیت‌های بخش شیلات ایجاد و آماده راه اندازی کرده است تا اطلاعات به صورت شفاف در اختیار مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی و ساماندهی ‌باشد، اما متأسفانه مدیریت سابق سازمان شیلات ایران به دلایل مبهم از این شفاف سازی حمایت نکرد که امیدواریم مسئولین جدید سازمان شیلات ایران ارزش و اهمیت اجرایی شدن این سامانه را متوجه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز