خبرگزاری کار ایران

انواع ساندویچ گرم فست فود (سایت آموزشی رضیم)

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۵۹۲

انواع ساندویچ گرم فست فود

فَست فودها ، غذاهایی هستند که به سرعت طبخ و آماده می‌شوند. یکی از انواع فست فودها، ساندویچ می باشد. شهرت نام ساندویچ از قرن 18 میلادی به دلیل «جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ» است. ساندویچ‌ها را مواد غذایی مانند گوشت، مرغ و... در انواع نان فانتزی تشکیل می‌دهند. این غذای سریع به علت سهولت و راحتی در سراسر جهان استفاده می‌شود و روزانه چند میلیارد ساندویچ در همه کشورها تهیه می شود و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

علاوه بر اینکه ساندویچ را می توان از رستوران ها تهیه کرد، خودتان نیز می‌توانید به سرعت آن را آماده کنید. ساندویچ‌ها دو نوعند: سرد و گرم. مشهورترین نوع ساندویچ عبارتند از: همبرگر، ژامبون مرغ، هات‌داگ و... . یکی از اصلی‌ترین غذای مردم آمریکا، ساندویچ همبرگر می‌باشد. در خاورمیانه بیشتر از ساندویچ فلافل استقبال می‌شود و مانند ساندویچ همبرگر طرفداران زیادی دارد.

مرغ بندری

مواد لازم و طرز تهیه خوراک مرغ بندری در زیر بیان شده است:

مواد لازم برای ۴ نفر

۴۰۰ گرم    مرغ

۳ عدد    پیاز

به مقدار لازم    زردچوبه 

فلفل سیاه 

نمک

۱ عدد    فلفل دلمه ای

۲ قاشق غذا خوری    رب گوجه

۵ عدد    قارچ

طرز تهیه:

1-ابتدا تیکه های مرغ و یک عدد پیاز خرد شده درون قابلمه به همراه ادویه دلخواه با کمی آب می‌پزیم. مرغ پخته‌شده را ریش ریش می‌کنیم

2- دو پیاز را به صورت نگینی خرد میکنیم. در تابه به همراه کمی روغن پیازها را تفت می دهیم تا طلایی شوند. فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد میکنیم و به پیازهای طلایی شده اضافه میکنیم.

3- مرغ ریش ریش شده را به پیازها و فلفل دلمه ای درون تابه اضافه کرده و تفت میدهیم. سپس ادویه ها (زردچوبه، فلفل سیاه و نمک) را اضافه می‌کنیم. رب گوجه را به مواد درون تابه اضافه کرده و مقداری تفت می‌دهیم تا رنگ باز کند.

4- آب مرغ پخته شده را از صافی رد می‌کنیم و به مواد اضافه می‌کنیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا آب آن تبخیر شود و مواد مزه دار شوند. 

5- قارچ‌ها را شسته و به صورت ورقه‌ای خرد می‌کنیم. قارچ‌های ورقه شده را با کمی روغن درون تابه ای جداگانه تفت می‌دهیم.

همبرگر حرفه‌ای 

انواع ساندویچ گرم فست فود (سایت آموزشی رضیم)

مواد لازم و طرز تهیه همبرگر حرفه‌ای در زیر بیان شده است:

مواد لازم برای ۴ نفر

۶۰۰ گرم    گوشت چرخ کرده

۲ عدد متوسط    پیاز

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری    پودر سوخاری

۱ قاشق چایخوری    سس خردل

۲ حبه    سیر

به مقدار کافی    نمک 

فلفل سیاه

 پودر سیر 

 پاپریکا

به مقدار کافی    روغن

طرز تهیه:

1-ابتدا پیازهایی که با رنده متوسط رنده شده را به خوبی فشار می‌دهیم تا آب اضافی آن ها گرفته شود تا پیاز رنده شده خشک شود و سپس در کاسه بزرگ می‌ریزیم. 

2- به پیازهای درون کاسه، گوشت چرخ‌کرده، سس خردل، ادویه جات گفته شده و پودر سوخاری اضافه می‌کنیم. سیر را رنده  یا له می‌کنیم و به مواد اضافه می‌کنیم.

3- تمامی مواد را به مدت 2 دقیقه با دست ورز می دهیم تا مخلوط و یکدست شوند. سپس آن را قالب می‌زنیم. 

4- برای قالب زدن ابتدا مایه را به 4 قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم و هر قسمت را به شکل کوفته در می‌آوریم. در کف قالب همبرگرزن، یک پلاستیک فریزر قرار می‌دهیم و یکی از کوفته ها در قالب قرار داده و آنرا پرس می کنیم تا شکل بگیرد و مرتب شود. در صورت نبود قالب از درب یک دنبه بزرگ و یا یک بشقاب لبه‌دار می‌توان استفاده کرد.

فلافل خانگی با نخود

انواع ساندویچ گرم فست فود (سایت آموزشی رضیم)

مواد لازم و طرز تهیه فلافل خانگی در زیر بیان شده است:

مواد لازم برای ۴ نفر

۳۰۰ گرم    نخود

۱ دسته کوچک    جعفری (اختیاری)

۱ عدد    پیاز

۶ حبه    سیر

۱ عدد    تخم مرغ

۲ قاشق غذاخوری    آرد نخودچی

۱ قاشق چایخوری    بکینگ پودر

۱ قاشق چایخوری    ادویه فلافل

½ قاشق چایخوری    پودر تخم گشنیز

½ قاشق چایخوری    زیره

به مقدار دلخواه    فلفل سیاه و فلفل قرمز نمک

به مقدار کافی    روغن مخصوص سرخ کردن

طرز تهیه:

1-ابتدا نخود ها را درون ظرفی با آب سرد می‌خیسانیم به گونه ای که سطح آب از سطح نخودها بالاتر باشد. نخودها را به مدت 24ساعت درون آب می خیسانیم، این کار باعث می شود که نفخ نخود به طور کامل گرفته شود و هر 6 ساعت یک بار آب درون ظرف را تعویض می کنیم تا نخودها بو نگیرند. 

2- پس از خیساندن نخودها، آن را می‌شوییم و آبکشی می‌کنیم، سپس داخل مخلوط‌کن می‌گذاریم. سیرها و پیازهای پوست‌گرفته را به مخلوط‌کن اضافه می‌کنیم.

3- سپس جعفری‌های شسته‌شده را به مواد درون مخلوط کن اضافه می‌کنیم و به خوبی مخلوط میکنیم تا حالت خمیری پیدا کند. سپس مایه فلافل که به صورت خمیری است را درون ظرف بزرگ می‌ریزیم.

4- آرد نخودچی، بکینگ‌پودر، ادویه فلافل، پودر تخم گشنیز، زیره، فلفل سیاه، فلفل قرمز را به مواد اضافه می‌کنیم. می‌توان تخم مرغ نیز به مواد اضافه کرد بخصوص اگر بار اول است که فلافل می‌خواهید درست کنید.

5- مایه فلافل را درون ظرف با دست به خوبی ورز می دهیم تا ادویه با مواد ترکیب شوند و مایه منسجم و یکدست شود. سپس روی ظرف را با سلفون می‌پوشانیم و در یخچال قرار می‌دهیم.

6- مایه فلافل را حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید، برای ترد شدن و خوشمزه‌شدن فلافل بهتر است از شب قبل مایه فلافل را آماده کنید.

7- مایه فلافل را از درون یخچال خارج می‌کنیم و درون یک تابه گود و کوچک به همراه روغن مخصوص سرخ‌کردنی، سرخ می‌کنیم. 

8- به اندازه‌ای روغن در تابه می‌ریزیم که فلافل‌ها درون روغن شناور باشند همانطور که در فلافل‌فروشی‌ها دیده‌ایم. از یک کاسه آب جلوی دستمان استفاده می‌کنیم تا قالب فلافل را درون کاسه آب بزنیم تا خیس شود و مایه فلافل به آن نچسبد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز