خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

پیشنهاد کردیم وزارت اقتصاد به منظور پوشش بهتر بیمه کشاورزی به کمک وزارت جهاد کشاورزی بیاید/ تنها ۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی دانش بنیان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۹۶۳

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط حاکم در منطقه، امنیت غذایی کشورها در خطر است، بنابراین باید به سمت تولید بیشتر و با کیفیت‌تر حرکت کنیم.

محمد جواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی، گفت: بخش کشاورزی در کشور یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار است و تاکنون ۴ میلیون بهره بردار در این بخش در حال فعالیت هستند. خوشبختانه به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوبی که داریم ظرفیت های بسیار مناسبی را برای بهره‌مندی از این حوزه دارا هستیم. بنابراین اگر بتوانیم برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت مناسبی را تعریف کنیم به خوبی می توانیم از این ظرفیت ها و پتانسیل ها بهره مند شویم.

عسگری ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شرایط حاکم در منطقه امنیت غذایی کشورها در خطر است. بنابراین باید به سمت تولید بیشتر و با کیفیت‌تر حرکت کنیم.

 به گفته وی؛  براساس برآوردها احکام ۳۰ درصد از برنامه‌های سند برنامه ششم توسعه اجرایی نشده است که این مسئله در برنامه هفتم توسعه پیگیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین در خصوص دانش بنیان نمودن بخش کشاورزی گفت: متاسفانه در حوزه استفاده از مهارت‌های دانش بنیان رشد ۴ درصدی را داریم که بسیار کم است و اعلام می‌داریم که آمادگی هرگونه حمایت از شرکتهای دانش بنیان و فعالان حوزه کشاورزی را داریم تا بتوانیم به دانش بنیان نمودن بخش کشاورزی و زراعت کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولید نیز گفت: در تولیدات بخش داخلی هر آنچه که در توان داریم کمک خواهیم کرد تا از ظرفیتهای اقلیمی کشور استفاده و مسیر را برای تولید در بخش کشاورزی هموار کنیم.

 عسگری همچنین با اشاره به بیمه کشاورزی نیز گفت: متاسفانه شاهد یک بی‌اعتمادی به بخش بیمه کشاورزی بودیم که پیشنهاد دادیم تا وزارت اقتصاد نیز در این را به کمک وزارت کشاورزی بیاید تا بتوانیم مسیر را برای بیمه فعالان حوزه کشاورزی هموار کنیم.

بوی در پایان این سخنرانی با اشاره به نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی گفت: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا همه ظرفیت‌های کشور در بخش کشاورزی به کار گرفته شود. چرا که آینده کشورها به کشاورزی گره خورده و رقابت بر سر تولید بهتر، بیشتر با کیفیت‌تر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز