خبرگزاری کار ایران

تعویض دیفیوزرهای ۳ و ۴ نیروگاه حرارتی ذوب آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۹۹۶

تعویض دیفیوزرهای شماره ۳ و ۴ نیروگاه حرارتی به همراه تغییر متریال، با موفقیت به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا،‌ مسعود ملکی، سرپرست نیروگاه حرارتی  شرکت با اعلام این خبر گفت: در ادامه طراحی، ساخت و نصب دیفیوزر شماره ۴ نیروگاه حرارتی، تعویض دیفیوزر شماره ۳ این نیروگاه نیز با موفقیت به اتمام رسید و برنامه ریزی برای تعویض دیفیوزر شماره ۵ این نیروگاه  نیز در دستور کار قرار گرفت.

ایرج قائدی، مهندس ارشد توربین نیروگاه حرارتی به تشریح اقدامات انجام شده در این پروژه پرداخت و گفت: نقش برج های خنک کننده در افزایش بازدهی نیروگاه، افزایش تولید برق و کاهش مصرف آب، حائز اهیمت است.

قائدی افزود: با توجه به این که سازه های فلزی دیفیوزرهای قبلی برج خنک کننده این نیروگاه پس از ۵۰ سال کارکرد مداوم و در اثر رسوبات مواد شیمیایی و خوردگی شدید و همچنین ارتعاشات تجهیزات مکانیکی دوار، دچار ترک و ریزش شده و فاقد بازدهی مناسب بودند، نسبت به تعویض آن ها اقدام شد.

وی گفت: دیفیوزرهای جدید از جنس فایبرگلاس و مقاوم در برابر لرزش، آتش و اشعه خورشید و همچنین ضد زنگ زدگی و ضد باکتریال است. تعویض این ۲ دیفیوزر موجب افزایش بازدهی و بهبود تبادل حرارتی برج ها و نهایتا رفع بخشی از محدودیت های تولید شد.

سرپرست نیروگاه حرارتی گفت: شرکت فرانگر زرفام، مدیریت راهبری و پشتیبانی ماشین آلات و خودروهای سنگین  و همکاران تولید و توزیع برق شرکت به ویژه سرپرست دفتر فنی مدیریت همکاری شایسته و فعالی داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز