خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به ایلنا تشریح شد:

مشکل تامین کامیون و مسائل ارزی؛ عامل دپوی حدود 4 میلیون تن نهاده دامی در انبارهای بندر امام

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۹۸۵

مشکل اسنادی فروشنده ناشی از مشکلات تامین ارز بود که خوشبختانه این مشکل با همکاری بانک مرکزی در تخصیص ارز، تسهیل شده است.

محمد جعفری، معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به خبر منتشر شده در این خبرگزاری مبنی بر دپوی نهاده‌های دامی در بنادر کشور، گفت: وظیفه شرکت پشتیبانی دام کشور تامین ذخایر استراتژیک از منابع وارداتی است. به همین منظور نهاده‌های مربوطه در زمان مقرر خریداری و در وارد بنادر کشور شده است، اما به دلایل شرایط حاکم در منطقه، این بارها در بنادر انباشت شد.

وی از ایجاد مشکلات حمل و نقلی در بنادر کشور خبر داد و گفت: مشکل اصلی رخ داده، ناشی از مسئله حمل‌ونقل از طریق کامیون‌هاست. اگر بتوان براساس نیاز کامیونی روزانه 40 تا 50 هزار تن بار را از بنادر به استان‌ها انتقال داد در مدت زمان کوتاهی از حجم بار نهاده انباشت شده در بنادر کشور کاهش خواهد یافت.

جعفری درخصوص مشکل لجستیکی نیز گفت: این مسئله به دو دلیل تاخیر در پرداخت‌های پس‌ کرایه به رانندگان و پایین بودن دستمزد آنها بود که اکنون سعی می‌کنیم با پرداخت تاخیری‌ها و افزایش میزان دستمزدها، جذب رانندگان را بیشتر کنیم. همچنین در این راه در تلاشیم تا از حمل و نقل ریلی یا لجستیکی نیز استفاده نماییم تا به این طریق بتوان از میزان بار بنادر بکاهیم.

وی با بیان اینکه کاهش رسوبات بندری از برنامه‌های اصلی است،‌ گفت: بهترین راهکار این موضوع، انتقال آن به استان‌هاست،‌ زیرا در این صورت ضمن نگهداری آنها در شرایط بهتر، تولیدکنندگان به راحتی نهاده‌های مورد نیاز خود را تامین خواهند کرد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعلام حل مشکلات اسنادی این نهاده‌ها، گفت: مشکل اسنادی فروشنده ناشی از مشکلات تامین ارز بود، چرا که تا زمان عرضه نشدن ارز در اختیار وی، اسنادی را به ما ارائه نخواهد کرد که خوشبختانه این مشکل نیز با همکاری بانک مرکزی در تخصیص ارز، تسهیل شده است. مسئله دیگر افزایش هزینه ترخیصِ بار در بنادر است؛ درگذشته هزینه ترخیص یک کشتی 8 میلیارد تومان بود که اکنون به 40 تا 60 میلیارد تومان رسیده است که این خود به نوعی نقدینگی شرکت را کاهش می‌داد که با همکاری دیوان محاسبات کشور و مراجع ذی‌صلاح در حال تعدیل آن هستیم.

لازم به ذکر است مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان هفته گذشته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته بود «به دلیل اینکه شرکت امور پشتیبانی دام نتوانسته ٣ میلیون و ٩٠٠ هزار تن کالای خود را از انبارهای بندر امام خارج کند، ظرفیت و انباری برای پذیرش بار کشتی‌های مانده بر روی آب نداریم.» وی خواستار این شده بود تا دو زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی یعنی شرکت امور پشتیبانی دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران به سرعت کالاهای انباشت شده در انبار بندر امام را خارج کنند و جهاد کشاورزی با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به واردات کالا و خروج آن از بنادر اقدام کند تا چنین مشکلاتی رخ ندهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز