خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری شرکت تصریح کرد:

حرکت فولاد هرمزگان در مسیر درست

کد خبر : ۱۲۹۵۵۵۷

استراتژی‌های اتخاذشده تو سط مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در تمامی بخش‌های شرکت که منجر به کسب رکوردهای پیاپی در شهریور و مهرماه شده نشان می‌دهد با هم‌سویی تفکرات مدیریت و تلاش و همدلی کارکنان، در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

سید اصغر مدنی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان، با بیان مطلب فوق در خصوص رکورد تولید کسب‌شده فولاد هرمزگان طی مهرماه بیان کرد: در ادامه روند روبه‌رشد تولید شرکت و رکوردشکنی‌های اخیر، در مهرماه نیز با تولید 153 هزار و 232 تن تختال به‌عنوان محصول نهایی، رکورد دیگری در تولید ماهانه شرکت به ثبت رسید.

وی با تأکید بر اینکه ادامه بهبود پارامترهای مختلف مرتبط با کوره در دستور کار قرار گرفته است و به‌صورت مستمر نیز ادامه خواهد یافت، گفت: با انجام این بهبودها، توقفات و در نتیجه از مدت‌زمان استحصال ذوب کاسته می‌شود و به‌تبع این اقدامات، تولید افزایش می‌یابد و رکوردهای تولید نیز جابه‌جا می‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه روند بهبود باید همواره در دستور کار تمامی بخش‌ها باشد، تصریح کرد: درصورتی‌که در تأمین گاز و برق طی زمستان پیش رو با محدودیت مواجه نشویم، عقب‌ماندگی کاهش تولید ناشی از قطعی برق در تابستان را جبران خواهیم کرد.

انطباق 100 درصدی ذوب ریخته‌گری شده و ذوب تخلیه‌شده

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: در مهرماه علاوه‌بر کسب رکورد، یکی دیگر از دستاوردهای کم‌سابقه شرکت که در افزایش تولید نیز تأثیر بسزایی داشت، انطباق 100 درصدی ذوب ریخته‌گری‌شده و ذوب تخلیه‌شده بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود، از تولید و تأمین آهن اسفنجی مرغوب به‌عنوان یکی دیگر از عوامل اثرگذار در افزایش کمّی و کیفی محصول و کاهش هزینه‌ها نام برد و گفت: از دیگر اقداماتی که در شهریور و در مهرماه انجام شد هدف‌گذاری برای بهبود کیفیت آهن اسفنجی تولیدشده در شرکت و افزایش متالیزاسیون آن بود.

مدنی در همین زمینه تأکید کرد: رکوردشکنی‌ها در فولاد هرمزگان نشان می‌دهد راهبرد و تأکید بر اهمیت افزایش متالیزاسیون آهن اسفنجی در جهت اهداف سازمان است و در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. اگر در برخی مواقع ناچار باشیم بخشی از آهن اسفنجی شرکت را از خارج سازمان تأمین کنیم، باید آهن اسفنجی تأمین‌شده از کیفیت و متالیزاسیون لازم برخوردار باشد؛ در غیر این صورت، دو نوع آهن اسفنجی با یکدیگر مخلوط و به کوره شارژ می‌شوند و این امر باعث می‌شود به اهداف ترسیم‌شده دست نیابیم. خوشبختانه همکاران واحد خرید همواره توجه کافی به این مهم داشته و دارند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به تأثیر مثبت افزایش عمر کوره در افزایش تولید عنوان کرد: هنگامی که نسوز یا شل کوره با تعداد ذوب بیشتری تعویض شود، به‌تبع آن توقفات تولید نیز کاهش می‌یابد و میزان تولید افزایش خواهد یافت. باید توجه داشت که برای تعویض شل کوره 8 ساعت زمان تولید از دست می‌رود؛ بنابراین با استفاده از نسوزهای مرغوب، اصلاح کوره و کاهش توقفات، میزان تولید افزایش می‌یابد.

تمامی محصول تولیدشده در مهرماه بر اساس سفارش مشتریان بوده است

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه تولید بدون مشتری برای شرکت هزینه ناخواسته انبارداری، خواب محصول و اشغال فضا را به همراه دارد تصریح کرد: خوشبختانه تولید در فولاد هرمزگان سفارش‌محور است و این جای بسی خوشحالی است که اعلام کنیم در مهرماه نیز تمام تولید انجام‌شده بر اساس سفارش مشتریان بوده که این روند ارزش‌ افزوده قابل‌ ملاحظه‌ای برای شرکت به همراه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز