خبرگزاری کار ایران

رسالت، نیازمحوری و فناوری؛ رمز موفقیت «مای‌لیدی»

چگونه تصویر برند پیش‌رو در ذهن مخاطبان ساخته می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۲۹۳

زمانی که از یک برند تجاری موفق صحبت می‌کنیم از چه صحبت می‌کنیم؟ چه مولفه‌ها و شاخص‌هایی در موفقیت و پیشرو بودن یک برند در صنعت خود موثر است؟ برند مای‌لیدی را می‌توان با مسیری که امروز در راستای ارتقای کیفیت زندگی زنان طی کرده برندی پیشرو و نوآور دانست؛ برندی که محصولاتی برپایه نیاز زنان با به روزترین فناوری‌ها تولید می‌کند و فرای تولید محصول در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی نیز قدم برمی‌دارد. در این گزارش با اشاره به روند طی‌شده از سوی شرکت «زرین‌ رویا» تا رسیدن به نوار بهداشتی «اولترا» یا نازک، به این موضوع می‌پردازیم.

* ارائه کالای روز دنیا با قیمت مناسب

در برخی صنایع و حوزه‌های تولید، پیش‌رو بودن موضوع مهمی است چرا که این مولفه می‌تواند بخش مهمی از دغدغه مخاطبان یا مصرف‌کنندگان را برطرف کند؛ به عنوان مثال درباره صنعت نوار بهداشتی، محصول پیش‌رو یعنی وسیله‌ای که بتواند در کنار پوشش سلامت و بهداشت، امنیت روان و نیاز امروز زنان را برطرف کند. به عبارت دیگر یکی از نیازهای جامعه امروز زنان امنیت و آرامش خاطر نسبت به برخی مولفه‌های نوارهای بهداشتی است و قاعدتا انتظار آن‌ها از برند پیش‌رو تامین این امنیت است. آن‌طور که «مصطفی میزبان» مدیرعامل مجموعه «زرین‌رویا» می‌گوید، آن‌ها در طراحی و ساخت محصول تازه خود، دقیقا به همین نیاز پاسخ داده‌اند.

او در‌این‌باره می‌گوید: «شرایط فرهنگی، محدودیت‌های موجود، تحریم‌ها و مصائب سرمایه‌گذاری با وجود تحریم‌ها و همچنین پاندمی کرونا، مصرف‌کنندگان ایرانی بازار نوار بهداشتی را تا اندازه‌ای از به‌روزترین محصولات این بازار در سطح اول دنیا دور کرده‌ است و شاید به همین دلیل هم مصرف‌کنندگان ایرانی اگرچه نیازهای خود را می‌دانند اما نامی برایش ندارند؛ مهم‌ترین پروژه۳۰ ماه گذشته ما در شرکت «زرین رویا» و برند «مای‌لیدی» برطرف‌کردن این کمبود آن‌هم با به‌روزترین فناوری دنیا و مناسب‌ترین قیمت بوده ‌است.» آن‌طور که آقای میزبان می‌گوید یکی از اهداف و برنامه‌های مجموعه زرین رویا و برند مای‌لیدی حرکت به سمت مسیری بود که بهتر از مخاطب خواسته و نیازش را تشخیص دهد و حالا این اتفاق در محصول تازه رخ داده است: «مهم است که بدانیم حتما مصرف‌کننده نیاز به کالای بهتر دارد و نیاز خود را می‌داند هرچند که شاید نام دقیق آن را نداند. این مسئولیت ما است که به مصرف‌کننده بگویم این کالا همان چیزی است که شما می‌خواهید و این وظیفه ما است؛ وظیفه و مسئولیت ما در زرین رویا این است که مصرف‌کننده و نیاز آن را بهتر و کامل‌تر از خودش بشناسیم.» براساس توضیحات مدیرعامل زرین رویا، بخش مهمی از کار مای‌لیدی بهینه‌سازی قیمت و کیفیت بوده که نتیجه آن تبدیل اولترا به محصولی با کیفیت، کم‌نظیر و با قیمت مناسب بوده است: «تمام تلاش مای‌لیدی اختصاص ندادن این محصول به گروه یا طبقه خاص اقتصادی بود و حالا با اطمینان می‌توانم بگویم کالایی متناسب با نیاز مصرف‌کننده طراحی و ساخته شده که قیمت آن از اندک موارد موجود در بازار هم بسیار به‌صرفه‌تر است.»

 

* پیش‌تازی در فناوری

پاسخ به نیاز روز مصرف‌کنندگان اما بحث ساده‌ای نیست و فناوری خاص خود را می‌خواهد. علاوه‌براین پیش‌رو بودن یک برند یعنی مقایسه آخرین محصول آن با به‌روزترین محصول بازار کشورهای توسعه‌یافته، که برای رسیدن به چنین جایگاهی حتما دست‌یابی به فناوری روز دنیا ضروری است. دراین‌باره هم سخنان «هینی ویلیام»، مدیر بخش تحقیقات و توسعه شرکت زرین، نکات جالبی دارد. او درباره فناوری مورد نیاز این شرکت برای ساخت محصول اولترا می‌گوید: «در این حوزه ما نیاز به سرمایه‌گذاری دراز مدت روی تکنولوژی و دانش مهندسی این محصول داشتیم؛ کاری که با شرایط شدید تحریم‌ها به نظر امری غیر ممکن به نظرمی‌آمد و با تلاش مستمر و شبانه روزی تیم به نتیجه رسید و ماشین‌آلاتی که امروز در تولید محصول اولترا بکار گرفته می‌شوند قطعه به قطعه برای تولید این محصول طراحی و ساخته‌ شده‌اند.» آن‌طور که آقای ویلیام می‌گوید «برند مای‌لیدی تنها یک محصول جدید ارائه نکرده، بلکه با فناوری‌های کسب شده توسط برند، حالا می‌تواند نسل جدیدی از محصولات را ارائه دهد که در سطح بین‌المللی بی‌رقیب است.»

 

* بازاریابی آموزش‌محور و فرهنگ‌ساز

در کنار موارد اشاره شده در بالا، به نظر می‌آید بحث بازایابی، شیوه ایجاد بازار و روش فروش هم نقش و تاثیر مهمی بر ساخت تصویر یک برند در ذهن مصرف‌کنندگان دارد؛ آن‌طور که «آرش طوسی» معاون بازاریابی و فروش شرکت زرین رویا و برند مای‌لیدی می‌گوید، نگاه این شرکت به موضع بازاریابی متفاوت از شیوه متداول است. او دراین‌باره می‌گوید: «نگاه رایج به بازاریابی این‌گونه است که محصولی آماده و ساخته‌شده وجود دارد و در نتیجه باید راه‌های ارتباطی مصرف‌کننده شناسایی شود و تبلیغات صورت گیرد؛ درباره شرکت «زرین رویا» و استانداردی که به‌زعم ما باید همه‌جا وجود داشته باشد، ماجرا به‌گونه‌ای دیگر است؛ نقطه آغاز، تلاش به فهمیدن نیازهای مصرف‌کننده یا مخاطبان یک برند است. در زرین رویا مهندسی معکوس جایگاهی ندارد و مهم‌ترین اتفاق کشف نیاز و رسیدن به شناخت کافی از مصرف‌کننده است و براساس این نیازها، محصول ساخته و عرضه می‌شود.» آن‌طور که آقای طوسی می‌گوید بنیان محصول تازه مای‌لیدی را می‌توان به یک عبارت خلاصه کرد و آن تاکید بر ارزشمند‌ بودن زندگی است.» او دراین‌باره توضیح می‌دهد: « اگر درباره جامعه‌ای سالم سخن می‌گوییم، پس سخن از خانواده سالم است و زن رکن اصلی خانواده سالم به شمار می‌رود.

براین اساس محصول مای‌لیدی، محصولی عادی نیست و نیازمند درک، شناخت، فرهنگ‌سازی و آموزش است. شاید تا همین چندسال پیش کار یک برند در یک محصول خوب خلاصه می‌شد اما امروز فضا متفاوت‌تر است؛ برند مای‌لیدی علاوه بر ارائه باکیفیت‌ترین محصول با بهترین قیمت، وظیفه فرهنگ‌سازی و آموزش را هم برعهده دارد.» براساس سخنان معاون بازاریابی و فروش شرکت زرین ‌رویا، زیبایی محصول تازه این برند، حضور زنان ایرانی در تمام مراحل ساخت آن است: «زیبایی کار حضور زن ایرانی در تمام مراحل ایده، طراحی و تولید است. 

نباید فراموش کنیم که زن ایرانی امروز به اقتضای شرایط جغرافیایی، فرهنگی، اشتغال و نسل نیازهای جدیدتری دارد و به همین دلیل هم این محصول که حاصل نظرخواهی از زنان و پاسخی به دغدغه‌های روز آنان است،پیشروترین محصول بازار برای این نیاز خواهد بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز