خبرگزاری کار ایران

با راه اندازی خط تولید آبگرمکن صورت می گیرد

احیای آزمایش در مرودشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۷۵۵

مدیر هلدینگ گروه صنعتی پیام از راه اندازی خط تولید انواع آبگرمکن در کارخانه آزمایش مرودشت خبر داد و گفت با عبور از تمام سختی ها و مشقات گذشته توانستیم بار دیگر آزمایش را در مرودشت احیا کنیم.

به گزارش ایلنا، مهدی شریفی با اعلام اینکه سهام مدیریتی شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش با بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال بدهی و ۳۵۰ میلیارد ریال زیان انباشته در سال ۱۳۸۳ توسط شرکت گسترش صنایع پیام خریداری شد گفت: سهام آزمایش در شرایط رقابت و از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار از صندوق بازنشستگی کشوری خریداری شد و هرگز مشمول اصل ۴۴ قانون نبوده است.    

وی در تشریح دلایل زیانده بودن آزمایش در زمان مدیریت دولتی گفت: از دلایل زیانده بودن شرکت در زمان تصدی آن توسط سازمان صنایع ملی ایران و سازمان بازنشستگی کشوری، اخذ تسهیلات کلان بانکی و صرف آن ها در خرید تکنولوژی نامناسب بدون بازده از قبیل خط اتو به صورت دست دوم، خط یخچال لیپر با تقاضای پایین در بازار، بخاری های شومینه و بدون دودکش، جاروبرقی، یخچال جذبی و مواردی از این دست بود.    

مدیر هلدینگ گروه صنعتی پیام با یادآوری این که این محصولات بی کیفیت و بدون توجیه اقتصادی، در همان زمان یا با تیراژ بسیار پایین تولید شده یا اساساً تولیدی انجام نشده گفت: این موارد تنها بدهی و هزینه های مالی مربوطه را به شرکت تحمیل کرد که بنا به همین دلایل و عدم توان مدیریت شرکت در زمان تصدی سازمان صنایع ملی و سازمان بازنشستگی کشوری، به ناچار از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سهام مدیریتی این شرکت واگذار شد.    

وی با تاکید بر اینکه هلدینگ گروه صنعتی پیام دارای مجموعه شرکت ها و کارخانجات تولیدی متعدد و متفاوت در بخش صنعت کشور است گفت: صنعت لوازم خانگی تنها یکی از فعالیت های تولیدی هلدینگ صنعتی پیام است.    

شریفی با تاکید بر اینکه هلدینگ گروه صنعتی پیام کاری به جز تولید و صنعت بلد نیست گفت: از هنگامی که سهام آزمایش را خریدیم، شرایط سخت و متفاوتی را در آزمایش تجربه کردیم تا به این نقطه رسیدیم که بار دیگر آزمایش مرودشت احیا شود.    

مدیر هلدینگ گروه صنعتی پیام با اعلام اینکه از سال ۹۱ تا ۹۳ با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و تکنولوژی قدیمی موجود در کارخانه ، تولید محصولات آزمایش متوقف شد گفت: هلدینگ پیام با اورهال کردن ماشین آلات و دستگاه های موجود و انتقال آنها به کارخانه مرودشت، نسبت به متمرکز کردن تولیدات خود در مرودشت اقدام کرد.    

وی افزود: آغاز بکار کارخانه مرودشت در سال ۹۴ و با حمایت رسمی وزرای صنعت و دادگستری مبنی بر جلوگیری از اجرای احکام قضایی برای احیای کارخانه و بازپرداخت بدهی های کارگری از محل تولید، با حضور وزیر صمت وقت با تولید هزار دستگاه یخچال و هزار دستگاه کولر آبی از سر گرفته شد، اما در نتیجه عملیات اجرایی احکام قضایی متاسفانه تمامی تولیدات انجام شده مصادره و ادامه حیات کارخانه با چالش روبرو شد.    

شریفی با ابراز تاسف از اینکه در ادامه، کار به جایی رسید که حتی ماشین آلات و تاسیسات زیربنایی کارخانه و تولید نیز به مزایده و فروش گذاشته شد گفت: در حالی که قرار بود اجازه فعالیت کارخانه و پرداخت بدهی ها از محل تولید داده شود، در نهایت به جز زمین و سوله های خالی چیزی از کارخانه باقی نماند و متاسفانه سرمایه گذاری انجام شده توسط سهامداران این گروه با این اقدام به حراج گذاشته شد.    

وی با اعلام اینکه علی رغم اقدامات فوق، این گروه ناامید نشد و تولید خود را متوقف نکرد گفت: با تصویب سهامداران گروه صنعتی پیام، با توجه به مساعد نبودن شرایط در مرودشت، از همان سال ۹۵ تولید لوازم خانگی به شهرهای دیگر انتقال داده شد که در نتیجه تولید لوازم خانگی آزمایش در سمنان، مشهد و تبریز انجام شد که همچنان در حال تولید و توزیع در سراسر کشور است.

احیای آزمایش در مرودشت

احیای آزمایش در مرودشت

مدیر هلدینگ گروه صنعتی پیام با اشاره به بازدید آیت الله رئیسی از کارخانه آزمایش مرودشت در مهرماه سال ۱۴۰۰ و پیگیری های مجدانه و دلسوزانه دکتر جلال رشیدی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی برای احیای این کارخانه گفت: پس از بازدید رئیس جمهور و دستورهای ویژه ایشان برای مساعدت با تولید، همراهی های گسترده ای در سطح استان آغاز شد که بار دیگر احیای کارخانه آزمایش مرودشت کلید زده شد و در نهایت تمامی منابع و امکانات گروه صنعتی پیام، برای آغاز به کار تولید در مرودشت بسیج شد.    

وی با یادآوری اینکه در نتیجه حمایت های انجام شده از جانب سهامداران گروه صنعتی پیام، تولید در دستور کار آزمایش مرودشت قرار گرفت گفت: به نوعی که خط تولید انواع آبگرمکن با تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال، در ۲۸ خرداد به صورت رسمی افتتاح می شود.    

احیای آزمایش در مرودشت

احیای آزمایش در مرودشت

احیای آزمایش در مرودشت

شریفی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاران آزمایش از روند موجود نگران هستند گفت: با توجه به اتفاقات پیش آمده در سال ۹۴ نگرانی سهامداران و سرمایه‌گذاران قابل درک است زیرا می بایست امنیت سرمایه گذاری تامین شود تا سرمایه‌گذاران بدون هیچگونه دغدغه ونگرانی، نسبت به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این گونه مناطق ترغیب شوند که تحقق  این مهم جز با حمایت دولت و قوه قضاییه امکان پذیر نخواهد بود.    

وی با اعلام اینکه شرایط تولید در کشور ما بسیار سخت است گفت: مشکلات عدیده‌ای برای صنعت و تولید وجود دارد که حمایت دولت می تواند پشتوانه خوبی برای عبور از این مشکلات باشد.    

مدیر هلدینگ گروه صنعتی پیام تاکید کرد: در صورت حمایت دولت و تامین سرمایه در گردش، بنا داریم خط دوم تولید را در کارخانه آزمایش مرودشت با تولید کولر آبی ادامه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز