خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

لزوم وجود حمایت،‌ هدایت و نظارت در دنیای متاراد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۳۶۵

آمارهای استقبال بازدیدکنندگان از اولین دوره نمایشگاه متاراد نشان داد این صنعت مشتاقان بسیاری دارد که هر روز در حال اضافه شدن به آنها است. حال باید دید ورود به این دنیا برای ما یک فرصت است یا چالش؟

اولین دوره از نمایشگاه متاراد در حالی برگزار شد که همچنان حواشی پذیرش یا عدم پذیرش این فضا در کشور مبهم است. فضایی که با پذیرش آن می‌توان به دنیایی بسیار پرظرفیت اقتصادی دست یافت. متاورس، دنیایی نوظهور مبتنی بر اینترنت که در تمام جهان در حال گسترش است. فناوری که در دنیا درحال پیش روی است و لاجرم به کشور ما نیز وارد شده و گسترش خواهد یافت. آمارهای استقبال بازدیدکنندگان از اولین دوره این نمایشگاه نشان داد این صنعت مشتاقان بسیاری دارد که هر روز در حال اضافه شدن به آنها است. حال باید دید ورود به این دنیا برای ما یک فرصت است یا چالش؟

اگر بخواهیم به این مورد به عنوان یک فرصت نگاه کنیم باید در نظر داشته باشیم که با توجه به اینترنتی بودن این فضا، امکان سوء استفاده بسیاری از متخلفان در فضای مجازی فراهم خواهد شد. بنابراین نیاز است که سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول با ورود به آن نقش حمایت، هدایت و نظارت را بیش از گذشته ایفا کنند. همچنان که به گفته معاون پیشگیری از جرایم رایانه‌ای قوه قضائیه نیاز است که حمایت این فضا با پذیرش و هدایت آن با ارائه راهکاری به منظور سوق یافتن به سمت عدم چالش فراهم شود. بنابراین زمانی که حمایت و هدایت فراهم شد نیاز است که نظارت‌ها نیز صورت گیرد تا بتوان مشخص کرد که این حمایت‌ها و هدایت‌ها از چه کسانی و دارای چه اهدافی صورت گرفته است. با توجه به این 3 واژه مهم در این رابطه هرچه به آن بیشتر توجه شود دستگاه‌های نظارتی بهترین راهکار علمی و عملی را ارائه نموده و کار به بهترین شکل پیش خواهد رفت چراکه اگر نظارت‌ها به درستی صورت نگیرد برخی از فعالان در این عرصه در صدد سوء استفاده از آن بر آمده و چالش‌های جدی ایجاد خواهد کرد. بنابراین اگر فقط یک درصد از این فعالان بخواهند تخلف کنند سیلی از پرونده‌های شکایات وارد دستگاه‌های قضایی و امنیتی خواهد شد.

توجه داشته باشید که حاکمیت و مردم از همدیگر انتظاراتی دارند که باید با یکدیگر همکاری داشته باشند. بنابراین رسانه‌ها در این عرصه می‌توانند با ایفای درستِ نقش خود، حاکمیت و مردم را نسبت به وظایف خود و قوانین و راهکارها آگاه نموده و آنها را نسبت به نقش حمایت، هدایت و نظارت مطلع کنند. توجه داشته باشید که تمام حوزه‌ها باید استانداردسازی شده و منطبق بر علم، تخصص و دانش محور بوده و از طرف دیگر نیاز است که مشتاقان ورود به این عرصه سرمایه‌گذار نسبت به آن آگاهی و دانش کافی را کسب کرده و آموزش‌های لازم را ببینند تا حتما با کارگزارانی که تایید شده دستگاه نظارتی و قانونی هستند همکاری کنندتا از وقوع هرگونه اتفاق ناگوار و جرایم، پیشگیری کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز