خبرگزاری کار ایران

پچ پنل

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۲۰۲

اگر سروکارتان با نصب و راه اندازی شبکه است و روزانه با تجهیزات اینترنتی همچون انواع کابل ها و کاربران متفاوت بارها و بارها در ارتباط هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

همان طور که می دانید انتخاب تجهیزات ارتباطی در زمینه شبکه بسیار مهم است در واقع داشتن اطلاعات در زمینه شبکه ها و تجهیزات مربوط به ان می تواند کمک بسزایی هم به افرادی که با این بخش درگیر هستند کند و هم افرادی که از این سیستم ها استفاده می کنند به جهت سهولت استفاده و یا بقیه موارد از آن بهره مند خواهند شد.

پچ پنل چیست ؟

پچ پنل ها وسیله ای هستند که وظیفه انها اتصال تجهیزات شبکه مانند روتر و سوییچ ها به کاربر است و در انتهای مسیر کابل قرار می گیرند. از این طریق کاربر مستقیما به شبکه وصل نمی شود و با استفاده از پچ پنل به دستگاه وصل می شوند.

پچ پنل در واقع یک قطعه مستطیلی شکل بوده که از جنس های مختلفی ساخته شده و معمولا دارای 48 یا 24 پورت است. پچ پنل ها معمولا در ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند تا تمامی کابل های شبکه در یک جا متمرکز شوند و یا اضافه کردن و حذف یک کاربر به راحتی صورت گیرد.

از مزیت هایی که پچ پنل دارد این است که برای تغییرات کاربری و تعمیرات نیازی به پشت سیستم رفتن و جابه جایی نیست از این رو خیلی سریع می توان تغییرات را اعمال کرد؛ همچنین گره های شبکه افزایش پیدا نمی کند و با به وجود آمدن مشکلی سریعا می توان مشکل را رفع و از تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری کرد.

کابرد پچ پنل ها چیست ؟

پچ پنل ها نه تنها در اینترنت بلکه در موارد دیگری همچون دوربین های مدار بسته، تلفن های آی پی، ‌سیستم های هشدار دهنده و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. با استفاده از این پچ پنل ها دیگر نیازی به تامین نیاز برق مستقیم DV نیست.

همان طور که می دانید در ساله ای اخیر روش انتقال برق با استفاده از کابل ها باعث ایجاد تغییرات بزرگی در زیرساخت های شبکه شده است؛ از این رو با استفاده از زوج سیم های که در این دستگاه قرار دارد می توانید برق دستگاهتان را نیز تامین کنید.

فضای مورد نیاز در پچ پنل

اصلی ترین کارکرد پچ پنل ها نظم بخشیدن به تجهیزات یک شبکه است . در این صورت تکنسین ها در زمان تعمیر و اضافه کردن کاربر جدید نیاز نیست که به پشت دستگاه ها بروند. همچنین در صورت بروز هر نوع مشکلی تشخیص ایرادات بسیار آسان خواهد بود.

پچ پنل ها در ابعادی طراحی و تولید می شوند که کمترین فضا را اشغال کرده و به راحتی در رک خود جای بگیرند. همچنین برق مورد نیاز هم همانطور که در بالا به ان اشاره شد می توان از داخل رک تامین نمود.

پچ پنل فیبر نوری چیست؟

بر روی این دستگاه ها پورت فیبر نوری وجود دارد که رشته های فیبر نوری به آن متصل می شوند،‌ از این رو از پچ پنل فیبر نوری برای استفاده از انتهای رشته های فیبر نوری استفاده می شود.

فرق پچ پنل و سویچ چیست؟

در واقع پنل برای انضباط بسیاری از پورت های شبکه استفاده می شود و پنل پیچ به عنوان یک جزئی از چرخه ارتباط است که سوئیچ را تکمیل می کند. شما می بایستی در یک شبکه LAN از سوئیچ استفاده نمایید؛ اما این موضوع در مورد پچ پنل اجباری نیست و لزومی ندارد که حتما از پچ پنل استفاده شود . برای روشن تر شدن این موضوع بهتر است مثالی بزنیم شما زمانی که 100 کاربر هم داشته باشید می توانید از پچ پنل استفاده نکنید اما زمانی که تعداد سیستم ها 2 عدد باشید لازم است حتما از یک سوئیچ استفاده شود.

پچ پنل لگراند

پچ پنل لگراند یکی از بهترین پچ پنل هایی می باشد که در بازار موجود است پورت های این پچ پنل ها معمولا 12، 16،‌24، 48 و 72 تایی بوده و کیفیت بالایی نسبت به دیگر رقبا دارد.

مزایای پچ پنل لگراند

  • طراحی و تولید در انواع UTP، FTP و SFTP
  • عرضه پچ پنل های لگراند به صورت unloaded
  • بعد از نصب و راه اندازی می توان آن را تعمیر و یا کیستون به آن اضافه کرد
  • امکان ترکیب و استفاده همزمان از Category های مختلف در یک پچ پنل
  • تولید در دسته بندی های مختلفی همچون Cat5e، Cat6 و Cat6A

علاوه بر کیفیت بسیاری بالای که پچ پنل لگراند دارد نظم و زیبایی ظاهری و مدیریت مناسبی را برای کابل ها در ساختار شبکه ایجاد می کند. پچ پنل لگراند از برندهای برتر و شناخته شده برای فعالان این حوزه است که عدم استفاده از آن باعث افزایش هزینه های کابل کشی و مدیریت بسیار سخت شبکه خواهد شد.

پچ پنل

قیمت پچ پنل لگراند

مواد اولیه و قطعات استفاده شده پچ پنل لگراند ساخت کشور فرانسه می باشد و با توجه به تنوعی که در مدل های این نوع تجهیزات وجود دارد قیمت های آن نیز دارای طیف وسیعی است. اما در هر صورت قیمت پچ پنل های لگراند با توجه به تعداد پورت ها، مدل ان و با توجه به UTP یا SFTP بودن کابل ها تعیین می شود.

نکته پایانی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر اطلاعات کافی در زمینه خرید پچ پنل لگراند ندارید، چند مورد را می بایستی خدمت شما عزیزان بیان کنیم که پچ پنل لگراند اصلی را خریداری کنید:

در هنگام خرید پچ پنل لگراند حتما به جنس پلاستیک آن توجه کنید،‌ پچ پنل لگراند اصلی دارای مرغوبیت بالییا بوده و جنس پلاستیک آن خراب نیست و جنس این نوع پلاستیک کدر است. پچ پنل لگراند تقلبی به دلیل ضعیف بودن کیفیت، جنس پلاستیک آن بسیار شفاف است.

جنس روی پچ پنل لگراند اصلی بسیار صاف و کاملا یکدست می باشد. بنابر این شکل ظاهری پچ پنل لگراند اصلی از پچ پنل لگراند تقلبی به صورت کامل قابل تشخیص است. در نظر داشته باشید که استفاده از پچ پنل لگراند تقلبی باعث کاهش سیگنال در شبکه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز